O zdolnościach, interfejsie i braku punktów akcji w grze XCOM: Enemy Unknown

W ostatnich dniach mamy do czynienia z prawdziwym wysypem informacji na temat niedawno zapowiedzianej gry XCOM: Enemy Unknown. Tym razem poznaliśmy więcej szczegółów na temat turowych starć z obcymi, ich umiejętności oraz interfejsu graficznego.

Marcin Skierski

W sieci wylądowały kolejne informacje na temat niedawno zapowiedzianej gry XCOM: Enemy Unknown. Dowiedzieliśmy się więcej o turowej mechanice potyczek oraz umiejętnościach zespołu i przeciwników.

O zdolnościach, interfejsie i braku punktów akcji w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #1

Wcześniejsze doniesienia mówiły o uproszczeniu rozgrywki i eliminacji jej nudnych elementów. Okazuje się, że chodziło m.in. o rezygnację z punktów akcji, którymi dysponowaliśmy w trakcie starć z obcymi. Tym razem zakres ruchów w czasie jednej tury zostanie podzielony na dwa typy – możliwość przemieszczenia się lub podjęcia jakiegoś działania. W ten sposób nie będziemy musieli kalkulować, o ile kroków musimy posunąć się do przodu, aby wykorzystać jeszcze jakiś punkt akcji na atak wroga.

Nadchodząca odsłona serii ukaże się także na konsolach, co mogło budzić obawy, czy zabawa nie zostanie zbyt mocno spłycona wzorem innych współczesnych produkcji. Nie powinniśmy się tego specjalnie obawiać, jako że w niektórych aspektach rozgrywka może się nieco różnić na poszczególnych platformach. Jako przykład podano interfejs i mapę taktyczną, które w wersji pecetowej powinny być bardziej rozbudowane.

O zdolnościach, interfejsie i braku punktów akcji w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #2

W grze nie będzie mogło zabraknąć podziału na klasy, a wśród tych potwierdzonych znajduje się snajper, jednostka wsparcia oraz ciężki żołnierz, czyli tzw. tank. Postacie będą zdobywały doświadczenie, a wraz z każdym poziomem wybierzemy specjalną umiejętność taką jak możliwość zabicia dowolnego przeciwnika w zasięgu wzroku, niezależnie od odległości.

Na dotychczasowych screenach można było zobaczyć co najwyżej czterech członków oddziału gracza. Na szczęście twórcy uspokoili, że skład może powiększyć się w miarę postępów w rozgrywce. W przypadku każdego żołnierza będziemy musieli pamiętać o przeładowywaniu broni, choć zabraknie jakiegokolwiek limitu jeśli chodzi o ilość posiadanej amunicji.

Autorzy zapowiadają także zniszczalne otoczenie, więc działania gracza mogą mieć nieznaczny wpływ na wygląd danego poziomu. Kiedy jeden z naszych podopiecznych zostanie zabity przez wyjątkowo silną broń, nie odzyskamy już jego ekwipunku ze względu na uszkodzenia.

O zdolnościach, interfejsie i braku punktów akcji w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #3

Dopracowana zostanie także sztuczna inteligencja przeciwników. Poszczególne ich rodzaje będą potrafiły ze sobą współpracować. Na przykład Sectoidy użyją psionicznych mocy, aby połączyć swoje umysły i zwiększyć własne możliwości. Zabicie jednego osobnika z takiej grupki spowoduje jednak unicestwienie pozostałych. Pomocne będzie również prowadzenie ognia zaporowego, który może nawet uniemożliwić wykonanie ruchu przez obcego.

XCOM: Enemy Unknown ukaże się jesienią bieżącego roku a PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Gra jest tworzona przez studio Firaxis Games i powstaje równolegle ze strzelaniną XCOM autorstwa zespołu 2K Marin. Są to jednak dwie różne produkcje, których nie należy ze sobą mylić.

XCOM: Enemy Unknown

XCOM: Enemy Unknown

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 9 października 2012

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.3

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-01-13
20:00

tybet2 Generał

Zanim zaczniecie gadać o casualach i o tym co się dzieje złego przez nich - sami pomyślcie czy tacy nie jesteście. Statystycznie z tego co widzę - dobre 90% ludzi jest casualami (na tym forum tak samo).

Komentarz: tybet2
2012-01-13
21:33

Xartor Konsul

Xartor

@_StaryGracz_ tak, tak, widzę że myślenie wyszło z mody.

Jak takiś mądry to sobie zobacz np na forum witcher2 steam jak podobnie tobie mądrzy ludzie płaczą że im nie działa, albo słabo działa albo bozia mózgu nie dała.
Nie wiem czy to u ciebie naturalne albo może jeseś takim fanboyem że cokolwiek ktoś powie o konsoli nie po twej myśli to ci piana z ust leci.

Komentarz: Xartor
2012-01-14
00:38

tybet2 Generał

Oj nikt przecież nie napisał, że na konsole wychodzą same casualowe gry - ogarnijcie się.

Komentarz: tybet2
2012-01-14
12:45

Bieniu05 Generał

Bieniu05

W sumie to same pozytywne informacje, nowy tryb poruszania się wydaję się dobrym pomysłem.

Komentarz: Bieniu05
2012-01-16
09:57

Amiga4ever Konsul

---> Bieniu05 co do tych samych pozytywnych informacji to nie wiem:) Sporo juz wywalili z glownej mechaniki gry. Czy wyjdzie to na plus to sie okaze. Ja nie byl bym tego taki pewny.

Komentarz: Amiga4ever

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl