Dużo nowego o XCOM: Enemy Unknown

Wysypu informacji dotyczących XCOM: Enemy Unknown ciąg dalszy. Tym razem dowiedzieliśmy się więcej m.in. na temat mechaniki walki, ras obcych i system rozwoju żołnierzy.

Adrian Werner

Kilka dni temu pisaliśmy o pierwszych konkretach odnośnie XCOM: Enemy Unknown, czyli nowej odsłony klasycznej serii gier strategicznych. Od tego czasu pojawiło się wiele świeżych informacji na temat tego projektu.

Dużo nowego o XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #1

Agenci XCOM w starciu z obcymi Slender Men.

Projekty kosmitów zostaną oparte na powszechnej mitologii ufologicznej. Widoczni na umieszczonym wyżej screenie nienaturalnie chudzi mężczyźni w garniturach to Slender Men. Powrócą także znane z poprzednich odsłon małe szaraczki (Sectoids) oraz potężnie umięśnieni Mutons, których cechą charakterystyczną jest fioletowy kolor skóry.

Rozgrywane w systemie turowym misje będą w większości generowane losowo, zarówno jeśli chodzi o kształt terenu, jak i umiejscowienie wrogich jednostek. Wyjątkiem od tej zasady mają być zadania istotne dla rozwoju fabuły. Te mapy zostaną stworzone ręcznie przez projektantów Firaxis i wzbogacone scenkami przerywnikowymi. Fanów serii powinna uspokoić wiadomość o możliwości niszczenia otoczenia. Ciekawie zapowiada się też wyposażenie snajperów w linki z hakami, dzięki którym wespną się na wysokie budynki.

Dużo nowego o XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #2

Widok na mapę Ziemi.

W radzie państw sponsorującej działania XCOM znajdzie się 16 narodów i konieczne będzie dbanie o ich zadowolenie. Niektóre z nich zapełnią nam konta pieniędzmi, podczas gdy inne (np. nacje afrykańskie) skoncentrują się na dostarczaniu surowców. Żołnierzy werbować będziemy jako kompletnych żółtodziobów i dopiero potem rozwiniemy ich w kierunku konkretnych klas.

Istotną rolę odegra system morale żołnierzy. Niedoświadczeni podwładni łatwo będą panikowali, a zgon kolegi z oddziału negatywnie wpłynie na liczbę uzyskanych punktów doświadczenia. Ponadto, na wyposażeniu XCOM znajdzie się mobilny pojazd, który będziemy mogli modyfikować i ulepszać.

Dużo nowego o XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #3

Bazy będziemy oglądać z perspektywy przypominającej platformówki.

Autorzy podkreślają, że XCOM: Enemy Unknown nie będzie łatwy. Pojawi się opcja szybkiego zapisu stanu gry, choć jednocześnie rozważane jest wprowadzenie specjalnego trybu, który pozwoli załadować tylko ostatniego save’a. Firaxis chce też uspokoić pecetowców. Wersja komputerowa dostanie własny interfejs użytkownika. Ma to zostać rozwiązane podobnie jak w przypadku Dragon Age: Początek.

Przypomnijmy na koniec, że X-COM: Enemy Unknown ukaże się zarówno na komputerach PC, jak i konsolach Xbox 360 oraz Playstation 3. Premiera planowana jest na tegoroczną jesień.

XCOM: Enemy Unknown

XCOM: Enemy Unknown

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 9 października 2012

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.3

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-01-12
14:18

el.kocyk Legend

no to ja pieprze te gre, jak bedzie w promocji -75% na steam to kupie, inaczej nie ma szans
bede trzymal kciuki za xenonauts i dam szanse extraterrestrials2

Komentarz: el.kocyk
2012-01-12
14:22

_Luke_ Legend

_Luke_
😍

Jedna baza... heh... szkoda gadac.

Komentarz: _Luke_
2012-01-12
14:26

Amiga4ever Konsul

Tyle rewelacji a do premiery jeszcze kawalek :) Ciekawe co jeszcze wytna z "nudnej czesci" :P W sumie niewiele juz zostalo do wyciecia.. wychodzi na to ze pierwsze UFO to jakas nudna gra LOL

Komentarz: Amiga4ever
2012-01-12
14:36

zanonimizowany16248 Senator

Jestem strasznie ambiwalentnie nastawiony do tej gry. Z jednej strony ma elementy, które mnie do niej przyciągają z drugiej strony oprócz świata przedstawionego nie jest to już UFO/XCOM. Szczerze mówiąc czego starzy fani tej serii się spodziewają. Bo tak na prawdę to chyba tylko odświeżonej grafiki plus drobnych zmian w interfejsie.
Wiem jedno w tej wersji nie będę miał już tak wspaniałych akcji, jak mój samotny żołnierz otoczony zzombifikowanymi przez Chrysalisów kompanami z drużyny, Sectoidami i Snakemanmi berzerkeruje i w jednej turze zabija wszystkich przeciwników w misji. Tym samym wygrywając ją dla mnie.
Nie będzie już granatu wpadającego do ładowni Skyrangera po jednym malutkim kroczku mojego żołnierza, tym samym kończąc całą misję. Nie będzie dźwięku przeładowywanego Balster Launcher, który oznaczał, że gdzieś tam na planszy zaraz zginie jakiś obcy. To stanowiło o wspaniałości tej serii. Wątpię żeby to dzieło mi coś takiego zapewniło po zmianach, które ogłosili.

Komentarz: zanonimizowany16248
2012-01-12
14:39

zanonimizowany23874 Legend

Czego oczekiwalem? Tego, ze nowy XCOM bedzie tym samym do starego czym Civ4 jest dla Civ1. A niestety dostalem cos blizej Simsow zamiast Sim City.

EDIT:
well nie dostalem, jeszcze. Ale tak to sie zapowiada.

Komentarz: zanonimizowany23874

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl