Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2010, 09:12

autor: Piotr Doroń

O sprzedaży DJ Hero słów kilka

Dan Amrich z firmy Activision zabrał głos w sprawie sprzedaży gry muzycznej DJ Hero. Okazuje się, że pomimo niezbyt imponującego, początkowego zainteresowania produkcją, zdołała ona znaleźć na całym świecie pokaźną liczbę nabywców, dając wydawcy wyraźny sygnał w sprawie podjęcia decyzji o rozpoczęciu prac nad kontynuacją.

Dan Amrich z firmy Activision zabrał głos w sprawie sprzedaży gry muzycznej DJ Hero. Okazuje się, że pomimo niezbyt imponującego, początkowego zainteresowania produkcją, zdołała ona znaleźć na całym świecie pokaźną liczbę nabywców, dając wydawcy wyraźny sygnał w sprawie podjęcia decyzji o rozpoczęciu prac nad kontynuacją.

O sprzedaży DJ Hero słów kilka - ilustracja #1

DJ Hero w pierwszych tygodniach obecności na rynkach amerykańskim i europejskim nie przekonało do siebie zbyt dużej liczby graczy (nie pomogła w tym nawet szeroko zakrojona kampania reklamowa, obejmująca różnorodne media). W Stanach Zjednoczonych grę zakupiło niespełna 120 tysięcy osób, podczas gdy w Wielkiej Brytanii w listopadzie udało jej się osiągnąć tylko 20 pozycję w notowaniu Chart-Track.

Należy przy tym zauważyć, że o wiele bardziej doświadczeni producenci serii Guitar Hero przewidzieli taki rozwój wypadków, zapewniając że popularność dzieła FreeStyleGames będzie się utrzymywać przez długi czas na stałym, niezbyt wysokim poziomie.

Ich słowa znalazły potwierdzenie już w okresie świąt Bożego Narodzenia, kiedy to każdego tygodnia DJ Hero było kupowane przez stałą, sporą liczbę osób. W tym okresie, m.in. dzięki kilkunastoprocentowej obniżce ceny (z podstawowych 400 do nawet 300 złotych), produkcji udało się pokonać pułap 800 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. W kolejnych miesiącach zainteresowanie co prawda zauważalnie osłabło, jednakże sprzedaż następnych 400 tysięcy zestawów z pewnością jest liczbą godną uwagi. W sumie zatem DJ Hero znalazło 1,2 miliona nabywców, co z uwagi na specyfikę produkcji z pewnością można uznać za dobry wynik.

Amrich zauważa, że DJ Hero, jako nowa, nieznana dotąd marka, potrzebowało więcej czasu na zaistnienie w świadomości graczy, którzy przekazywali informacje o niej swoim znajomym, nakręcając w ten sposób popyt. Podobno obok obniżki ceny był to główny powód stałego wzrostu popularności gry.

DJ Hero 2 zostało oficjalnie zapowiedziane w ubiegłym miesiącu. Produkcja, tworzona przy współudziale największych gwiazd sceny muzycznej (m.in. David Guetta, DJ Shadow, The Chemical Brothers, Lady GaGa, Dr. Dre, Kanye West, Rihanna czy Metallica), ukaże się w październiku bieżącego roku w wersjach na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz Wii.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej