Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2001, 11:30

Nowy kosmiczny RTS z Digital Reality

Haegemonia: Legions of Iron to najnowsza futurystyczna strategia czasu rzeczywistego tworzona przez węgierski zespół Digital Reality, odpowiedzialny między innymi za powstanie Imperium Galactica II: Alliances. Cały czas owiewa ją mgiełka tajemnicy, jednak mimo to udało mi się coś o niej dowiedzieć.

Haegemonia: Legions of Iron to najnowsza futurystyczna strategia czasu rzeczywistego tworzona przez węgierski zespół Digital Reality, odpowiedzialny między innymi za powstanie Imperium Galactica II: Alliances. Cały czas owiewa ją mgiełka tajemnicy, jednak mimo to udało mi się coś o niej dowiedzieć.

Wedle słów jednego z twórców, pana Leslie Peller’a Haegemonia: Legions of Iron nie jest kontynuacją Imperium Galactica II (nie mylić z Imperium Galactica III, która tworzona jest przez inny zespół - Philos Laboratories) lecz całkowicie inną grą, pełną nowych pomysłów i rozwiązań, jednakże ideowo czerpiącą z obu części IG oraz z gry Homeworld.

W grze występują więcej niż cztery odmienne rasy, przy czym trzy są grywalne. Haegemonia posiada bogatą fabułę, na którą składa się szereg połączonych misji i scenariuszy. Główny nacisk położony został na walkę (duże kosmiczne bitwy), jednakże znajdziemy tu elementy zarządzania surowcami i rozbudowę kolonii. Za efektowne przedstawienie toczących się zmagań odpowiada nowy zaawansowany engine graficzny. Jak na razie to wszystko co wiadomo o tej produkcji, no może jeszcze to, że każdy kto będzie pod koniec gry kontrolował cztery planety może się uważać za „bardzo dobrego” gracza.

Wydawcą Haegemonia: Legions of Iron jest firma Cryo Interactive, a premiera planowana jest na drugi kwartał 2002 roku.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej