Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2019, 15:13

Nowe marki i kolejne remastery w planach Activision Blizzard

Firma Activision Blizzard opublikowała sprawozdanie finansowe za drugi kwartał 2019 roku fiskalnego. Spółka skorzystała też z okazji i zdradziła, że pracuje nie tylko nad powrotem kolejnych kultowych serii, lecz także zupełnie nowymi projektami.

Activision Blizzard ma za sobą kolejne udane miesiące. - Nowe marki i kolejne remastery w planach Activision Blizzard - wiadomość - 2019-08-09
Activision Blizzard ma za sobą kolejne udane miesiące.

Firma Activision Blizzard ma za sobą kolejny kwartał fiskalny i postanowiła pochwalić się swoimi wynikami finansowymi. W okresie od marca do czerwca 2019 roku spółka odnotowała przychód 1,396 miliarda dolarów, gorszy niż rok temu, ale nieco lepszy, niż zakładano. Tradycyjnie lwia część tej kwoty pochodziła z wydatków z poziomu gry (czytaj: mikropłatności), w czym spora zasługa dodatku Wyjście z cienia do Hearthstone’a oraz Call of Duty: Black Ops IIII, jak również zwiększonego zainteresowania World of Warcraft w związku z zapowiadanym, otwarciem klasycznych serwerów oraz aktualizacją 8.2 Rise of Azshara. W raporcie wspomniano też o bardzo dobrej sprzedaży Crash Team Racing Nitro-Fueled, które dołączyło do Crash Bandicoot N. Sane Trilogy i Spyro Reignited Trilogy jako przykład udanego powrotu kultowej produkcji.

Mikropłatności nieustannie przynoszą spółce ogromne zyski. - Nowe marki i kolejne remastery w planach Activision Blizzard - wiadomość - 2019-08-09
Mikropłatności nieustannie przynoszą spółce ogromne zyski.

Skoro zaś mowa o odświeżaniu starych marek, przedstawiciele Activision Blizzard poruszyli tę kwestię w trakcie rozmowy z inwestorami (via Twinfinite). Rob Kostich, wiceprezes i dyrektor generalny marki Call of Duty, zdradził, że gracze powinni przygotować się na kolejne ogłoszenia związane ze wskrzeszaniem zapomnianych serii. Być może odnosił się tu do nadchodzących targów gamescom 2019, rozpoczynających się 19 sierpnia, ale równie dobrze mógł mówić o bardziej odległej przyszłości. Co ciekawe, firma nie chce ograniczać się tylko do „prostych” remasterów dawnych gier i rozważa wzbogacenie tych serii o nową zawartość:

Patrząc na nasz katalog marek, wierzymy, że jest wiele serii, które fani chcieliby doświadczyć ponownie. Dlatego mówię: wyczekujcie przyszłych ogłoszeń. Jednak prócz zwykłych remasterów jest tu sporo możliwości do innowacji i rozmyślania o nowej zawartości dla tych marek.

Crash i Spyro to niejedyni weterani branży gier, którzy mają szansę powrócić dzięki Activision. - Nowe marki i kolejne remastery w planach Activision Blizzard - wiadomość - 2019-08-09
Crash i Spyro to niejedyni weterani branży gier, którzy mają szansę powrócić dzięki Activision.

Nie znaczy to, że spółka zamierza ograniczać się do rozwoju istniejących już serii. Przeciwnie, Coddy Johnson, dyrektor ds. operacyjnych Activision Blizzard, zapewnił, że trwają prace nad zupełnie nowymi projektami. Nad kolejnymi markami pracują wszystkie trzy głównie oddziały spółki, czyli Blizzard, Activision oraz mobilny King. Nie zdradzono żadnych szczegółów, jako że firma nie chce przedwcześnie ujawniać swoich pomysłów. Wynika to – jak stwierdzono – z wysokich wymagań koncernu, przez co wiele z pomysłów twórców może trafić do kosza. Nie jest to zaskoczeniem zważywszy na historię samego Blizzarda, który był w stanie anulować gry po latach wytężonej produkcji (vide Project Titan oraz StarCraft: Ghost).

Trzecioosobowa gra akcji TPP w uniwersum StarCrafta to jeden z projektów Blizzarda, który nigdy nie ujrzał światła dziennego. - Nowe marki i kolejne remastery w planach Activision Blizzard - wiadomość - 2019-08-09
Trzecioosobowa gra akcji TPP w uniwersum StarCrafta to jeden z projektów Blizzarda, który nigdy nie ujrzał światła dziennego.

Jak widać, Activision Blizzard szykuje dla nas sporo atrakcji. O ile jednak trudno spekulować na temat tajemniczych nowych projektów, o tyle łatwo popuścić wodze fantazji przy rozważaniu powrotu kultowych serii. W katalogu spółki znajdziemy m.in. Croca, Nightmare Creatures czy SWAT, a choć żadna z tych marek nie cieszy się równie wielką popularnością, co Crash Bandicoot oraz Spyro, mają one spore grono fanów. Kto wie, może Activision szykuje dla nich niespodziankę na tegoroczną edycję gamescomu?

Ostatnia odsłona taktycznego SWAT zadebiutowała prawie piętnaście lat temu. - Nowe marki i kolejne remastery w planach Activision Blizzard - wiadomość - 2019-08-09
Ostatnia odsłona taktycznego SWAT zadebiutowała prawie piętnaście lat temu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej