Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 grudnia 2004, 10:25

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Nowa eXtra Klasyka - część 2

Kontynuujemy publikację artykułu w całości poświęconego Nowej eXtra Klasyce. Nasz autor w kolejnych częściach przedstawia własne wrażenia dotyczące poszczególnych tytułów, jakie ukazały się w tej serii. Dodatkowo zachęcam do zamieszczania własnych komentarzy - ich autorzy mogą liczyć na ciekawe niespodzianki...

Kontynuujemy publikację artykułu w całości poświęconego Nowej eXtra Klasyce. Nasz autor w kolejnych częściach przedstawia własne wrażenia dotyczące poszczególnych tytułów, jakie ukazały się w tej serii. Zachęcam również do udziału w konkursie poświęconym Nowej eXtra Klasyce, który rozpoczął się właśnie dzisiaj.

Poprzednią częśc artykułu znajdziecie pod poniższym linkiem:

Nowa eXtra Klasyka - część 1

Dla fanów gier ekonomicznych przygotowano dwie bardzo dobre pozycje. Pierwszą z nich był Capitalism II (kwiecień 2002, 1 CD). Braliśmy pod swoje barki niewielkie przedsiębiorstwo i stawaliśmy przed zadaniem zamienienia go w świetnie prosperujące firmy. Zatrudnialiśmy pracowników, wynajmowaliśmy budynki, dokonywaliśmy zakupów i wprowadzaliśmy towary do sprzedaży. Gra nie była łatwa, ale poznanie jej zasad ułatwiał dobrze zbudowany samouczek. Drugą pozycją dla ekonomistów był Industry Giant II (październik 2002, 2 CD). Podobnie jak w przypadku poprzednika, gracz wcielał się w przedsiębiorcę i prowadził walkę o monopol na rynku - zarządzał zasobami, produkcją, zakupami i sprzedażą. O sukcesie decydowała zdolność wyboru odpowiednich towarów, a zadanie utrudniały zmienne warunki pogodowe i pory roku. Gra doprawiona była bogatą w szczegóły i przyjemną dla oka szatą graficzną.

Nowa eXtra Klasyka - część 2 - ilustracja #1

W nieco starsze czasy przenosiło nas aż siedem innych pozycji. Pierwszą z nich było Anno 1602 (kwiecień 2000, 1 CD). Dzięki niemu wcielaliśmy się w rolę osadników stawiających kroki na nowym lądzie. Na początku kierowaliśmy niewielką osadą, jednak dzięki mądremu zarządzaniu mogliśmy stworzyć później prawdziwe imperium. Na naszych barkach spoczywało odkrywanie, budowanie, handel i obrona przed atakami nieprzyjaciół. Przed podobnym zadaniem stawaliśmy w The Settlers III – Złotej Edycji (czerwiec 1999, 2 CD). Kierowaliśmy grupką osadników reprezentujących jedną z czterech nacji – Rzymian, Egipcjan, Azjatów lub Amazonek. Dbaliśmy zarówno o stronę militarną, jak i ekonomiczną. Walczyliśmy o władzę nad pozostałymi rasami oraz o jak największe połacie terenu. Do podstawowej wersji dołączone były dwa dodatki: Nowe Misje oraz Misje Amazonek.

O władzę walczyliśmy również w Europa Universalis II (grudzień 2001, 1 CD). Prowadziliśmy w niej jeden z dwustu narodów i kierowaliśmy jego polityką wewnętrzną i zewnętrzną. Wbrew nazwie, do sukcesów prowadziliśmy nie tylko narody Europy, ale i kraje dalekiego Wschodu bądź Zachodu. Przeżywaliśmy jedno z wielu wydarzeń historycznych toczących się na terenie całego globu, w okresie średniowiecza – między innymi rewolucję francuską, podbój i kolonizację Nowego Świata czy wojnę domową w Anglii. Na skalę światową walczyliśmy w grze II Wojna Światowa (luty 2003, 1 CD), znanej również pod tytułem Hearts of Iron. Była to rozbudowana strategia, która dawała nam możliwość wcielenia się w przywódcę dowolnego państwa na świecie. Przeprowadzaliśmy ataki na wrogów, zdobywaliśmy nowe technologie, zawiązywaliśmy sojusze.

Nowa eXtra Klasyka - część 2 - ilustracja #2

Druga część artykułu opublikowana zostanie jutro…

…A tymczasem już dzisiaj zachęcamy Was do zamieszczania własnych komentarzy na temat całej serii Nowa Extra Klasyka. Wśród osób, które zamieszczą najciekawsze komentarze rozlosujemy nagrody-niespodzianki!