Nowa dwuwymiarowa odsłona serii Prince of Persia w produkcji?
Według niepotwierdzonych jeszcze informacji, Ubisoft pracuje w tej chwili nad kolejną odsłoną serii Prince of Persia. Gra w przeciwieństwie do poprzednich części cyklu ma zostać zrealizowana w dwóch wymiarach.
Michał Kułakowski
Wiele wskazuje na to, że Ubisoft szykuje się do zapowiedzi kolejnej odsłony serii Prince of Persia. Według raportu serwisu Le Portail du Jeu Video, nad tytułem pracuje jedno z wewnętrznych studiów deweloperskich francuskiego giganta. Co ciekawe, produkcja ma różnić się znacząco od swoich ostatnich poprzedników. Podobnie jak pierwsze odsłony cyklu, tytuł zostanie zrealizowany w dwóch wymiarach. Autorzy wykorzystają przy tym silnik UbiArt Framework. Engine napędzał dwie ostatnie części Raymana oraz grę Child of Light, która lada moment trafi do sprzedaży w dystrybucji cyfrowej.
Przypomnijmy, że UbiArt został stworzony z myślą o dwuwymiarowych produkcjach i umożliwia zrealizowanie wyjątkowo płynnej, wręcz filmowej animacji. W wypowiedzi dla francuskiego serwisu, jeden z autorów miał chwalić technologię i jej możliwości. Stwierdził również, że przygotowując model postaci Księcia, autorzy podzielili jego ciało na wiele osobno poruszających się elementów, co pozwala na wyjątkową dowolność przy projektowaniu ruchów, ataków itd. Ubisoft nie komentuje na razie całej sprawy. Nie jest jednak tajemnicą, że już jakiś czas temu wydawca zapowiedział, że w najbliższym czasie ma zamiar publikować kolejne gry korzystające z UbiArt,
Ciekawe jest to czy ewentualny dwuwymiarowy Prince of Persia będzie dużym tytułem, który doczeka się również pudełkowego wydania czy też może jedynie tańszą grą przeznaczoną do dystrybucji cyfrowej. Jak pokazały wyniki sprzedaży Rayman Origins oraz Rayman Legends, bardzo trudno dziś przekonać klientów do zapłacenia pełnej ceny za grę zrealizowaną w dwóch wymiarach.
Jeżeli plotki okażą się prawdziwe, nowy tytuł będzie pierwszym od 2010 roku przedstawicielem cyklu, który trafi do graczy. Seria Prince of Persia największy rozkwit przeżyła w pierwszej połowie lat 2000. Za ten sukces odpowiadała trylogia, którą otwierało wydane w 2003 roku Prince of Persia: Piaski Czasu, a zamykało Prince of Persia: Dwa Trony z 2005 roku. Pewnym ciosem dla marki było Prince of Persia, które zadebiutowało trzy lata później. Jego twórcy zdecydowali się w nim na restart cyklu oraz nowy styl graficzny i nie do końca dopracowane oraz przemyślane elementy rozgrywki. Według porzuconych planów, gra miała być częścią serii niezwiązanych ze sobą fabularnie tytułów, które w różny sposób przedstawiałyby klasyczny koncept Prince of Persia. W 2010 roku do sklepów trafiło jeszcze Prince of Persia: Zapomniane Piaski, które było bezpiecznym dla deweloperów powrotem do uniwersum trylogii Pisaków Czasu, z akcją rozgrywającą się pomiędzy jej dwoma pierwszymi częściami.
- Oficjalna strona internetowa serii Prince of Persia
- Historia serii Prince of Persia, cz. 1
- Historia serii Prince of Persia, cz. 2

Prince of Persia: Piaski Czasu
Prince of Persia: The Sands of Time
Data wydania: 30 października 2003
GRYOnline
Gracze
Steam
- Ubisoft
- Prince of Persia (marka)
- Ubisoft Studios
- UbiArt Framework
Komentarze czytelników
Martius_GW Generał

@up
Serio? To może przeczytaj jeszcze raz tego news-a?
zanonimizowany145641 Legend
>>> lollol695/ Martius
Pogloski chodza, ze wlasnie engine z Rayman Legends ma zostac uzyty:
http://www.videogamer.com/xbox360/prince_of_persia/news/new_prince_of_persia_in_development_using_rayman_legends_engine_report.html
>>> Martius_GW
Edytowales widze. A wczesniej sie zarzekales, ze ASW nie pracuje z Ubisoftem i, ze pewnie maja wlasne narzedzia ;D. To KTO tego newsa nie przeczytal ;D?
<<<---
zanonimizowany740676 Legend
pop z 2008 nuda tragiczna
Martius_GW Generał

[9]
Pomylił mi się newsy, chciałem napisać komentarz pod innym o Bloodrayne. W sumie nie wiem po co wrzucasz tego skoro praktycznie to samo zostało wspominane tutaj, potencjalne użycie silnika od Raymana też.
zanonimizowany705796 Senator
Żal, wolałbym nowego PoP raczej normalnego, a nie dwuwymiarowego ;d