Twórcy Gran Turismo 7 potrzebowali dłuższej przerwy po dodaniu nowej trasy w lipcu, ale wreszcie wypuścili kolejną aktualizację (1.52). Dostaliśmy trzy japońskie samochody (wszystkie zbliżone do modeli już obecnych w grze, w tym jedną furgonetkę) i garść innych atrakcji.
Aktualizacja 1.52 jest już dostępna. Pełna lista zmian w niej wprowadzonych ujawniła m.in. samochody z nowymi silnikami na wymianę (niektóre modele mają teraz więcej niż jeden motor do wyboru) oraz poprawki w fizyce odnoszące się do nadsterowności przy hamowaniu, unoszenia się przedniej części auta podczas brania zakrętów i działania ABS-u.
Od jakiegoś czasu wiemy, że Gran Turismo 7 zostanie zaktualizowane w listopadzie, by zrobić użytek z powiększonej mocy obliczeniowej PS5 Pro. W związku z tym przez chwilę wydawało się, że studio Polyphony Digital zamierza wydłużyć przerwę od wypuszczenia ostatniego update’u do gry do przeszło trzech miesięcy – jednak przygotowało mniejszą porcję nowości także na październik. Jutro rano zostanie udostępniona aktualizacja 1.52.
Zawarte w niej zostaną przede wszystkim trzy dodatkowe samochody (pokazane na poniższym zwiastunie):
To jest właśnie „stan umysłu” Gran Turismo – zapychanie listy samochodów kolejnymi japońskimi modelami blisko spokrewnionymi z tymi, które już znajdują się w grze. Niedawno dostaliśmy bardzo podobnego Lancera Evo IX, wcześniej do GT7 trafiła Toyota HiAce w formie ambulansu (tak, to już druga taka furgonetka w grze), a Nissana GT-R będziemy mieli teraz w… dziesięciu różnych wariantach.
Reakcje internautów wskazują, że nie tylko ja jestem cokolwiek rozczarowany tym doborem. Oczywiście nie mam nic przeciwko kompletowaniu rodzin samochodów – jak przystało na cyfrową encyklopedię motoryzacji – ale takie „dublowanie” aut zostawia pewien niesmak, gdy w grze wciąż brakuje wielu innych ważnych modeli, i to z własnego podwórka Polyphony Digital, np. dwóch z czterech generacji Mazdy MX-5, licznych odmian Subaru Imprezy/WRX albo jakiegokolwiek Mitsubishi Eclipse.
Na szczęście aktualizacja wprowadzi też garść innych nowości:
Więcej szczegółów poznamy jutro rano, gdy zostanie udostępniona pełna lista zmian. Gracze liczą zwłaszcza na dalsze poprawki w fizyce, które do końca posprzątają błędy (nierzadko przekomiczne) wprowadzone lipcową aktualizacją 1.49.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
1

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.