Zapowiedziana na początku lipca duża aktualizacja 1.49 do Gran Turismo 7 jest już dostępna. Wprowadziła trasę Eiger Nordwand, sześć samochodów i istotne ulepszenia fizyki gry… którym jednak towarzyszą pewne kuriozalne błędy. Polyphony Digital bada sprawę.
Nagrania z błędami fizyki w GT7 robią coraz większą furorę w sieci, więc studio Polyphony Digital szybko odniosło się do całej sytuacji. Deweloper ogłosił, że bada sprawę „niezamierzonego zachowania pojazdów powodowanego przez szczególne ustawienie samochodów” – można zatem spodziewać się tzw. hotfixa w najbliższych dniach. Chociaż społeczność ma taki ubaw, że wielu graczy po cichu liczy, iż to zjawisko zostanie jakoś uwiecznione w grze…
Na początku lipca studio Polyphony Digital zapowiedziało aktualizację 1.49 do Gran Turismo 7, która miała wprowadzić dużo zawartości, a także zagadkową „nową fizykę”. Teraz update jest już dostępny i nie ma przed nami tajemnic.
Przypomnę, że głównym daniem jest trasa Eiger Nordwand – pętla krętych dróg w szwajcarskich Alpach, znana m.in. z Gran Turismo 5 i 6. Tak jak można było przewidzieć, udostępniono tylko asfaltowy wariant toru o długości 2,4 km (w dwie strony). Zabrakło trzech szutrowych nitek w tej lokacji, które występowały w GT5 i 6.
Do tego dochodzi sześć nowych samochodów: BMW M3 ’97 (E36), Ferrari 430 Scuderia ’07, Genesis X Gran Racer Vision Gran Turismo Concept, Lamborghini Gallardo LP 560-4 ’08, RUF RGT 4.2 ’16 oraz Subaru Impreza Rally Car ’98.
Ponadto dodano m.in. pięć singleplayerowych wyścigów na Światowych torach (w tym trzy na Eiger Nordwand), możliwość ścigania się z GT Sophy na dodatkowych dwóch torach (Nordschleife 24h i Lago Maggiore), bonusowe menu z kolekcją aut marki McLaren, opony Michelin, felgi Work i opcję wymiany silnika dla kolejnych 10 samochodów. Na stronie gry znajdziecie pełną listę nowości.
Jednak najwięcej emocji wśród fanów budzą wspomniane ulepszenia modelu jazdy. Są szeroko zakrojone i obejmują różnorakie aspekty pracy układu kierowniczego i zawieszenia (zwłaszcza w wolnych zakrętach i przy przejeżdżaniu tarki), symulację opon (ich nagrzewanie się i zużycie) czy działanie ABS-u i kontroli trakcji, a także „algorytm sterowania” na kontrolerze DualSense i efekty sprzężenia zwrotnego (force feedback) na kierownicach.
Między graczami wydają się przeważać pozytywne opinie na temat zmian (ja również się pod nimi podpisuję, przejechawszy dzisiaj ponad 100 km w grze na Logitechu G29). Jednak posiadacze niektórych modeli kierownic, takich jak Logitech G Pro i Fanatec GT DD Pro, uskarżają się na zanik FFB. Poza tym do GT7 przekradły się pewne błędy, które mogą skutkować bardzo dziwnym – i bardzo zabawnym – zachowaniem samochodów. Zobaczcie sami…
Więcej:Gracze ARC Raiders są mocno podzieleni. Wszystko przez znaczące osłabienie zabezpieczonych skrytek
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
1

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.