Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 listopada 2019, 17:04

No Man's Sky - Synthesis kolejną wielką aktualizacją gry

Studio Hello Games zapowiedziało Synthesis, czyli kolejną aktualizację gry No Man's Sky. Uaktualnienie zadebiutuje już jutro i wprowadzi garść nowości oraz ogromną liczbę usprawnień.

Od zeszłego tygodnia wiedzieliśmy, że studio Hello Games szykuje kolejną dużą aktualizację No Man’s Sky, która zadebiutuje „wkrótce”. Dziś brytyjski deweloper ujawnił, że Synthesis – bo tak zwie się uaktualnienie 2.2 – ukaże się już jutro, tj. 28 listopada. Zgodnie z tradycją, twórcy opublikowali spory wpis opisujący wszystkie atrakcje dodatku, jak również podający obszerną listę zmian.

W Synthesis nie zabraknie nowości, ale to nie one były priorytetem dla twórców. - No Man's Sky - Synthesis kolejną wielką aktualizacją gry - wiadomość - 2019-11-27
W Synthesis nie zabraknie nowości, ale to nie one były priorytetem dla twórców.

Poprzednie duże aktualizacje No Man’s Sky, choć przepełnione zawartością, zwykle promowano kilkoma największymi nowościami, czy to trybami sieciowymi i VR, czy też wzbogaceniem podwodnych lokacji. Jednak w przypadku Synthesis twórcy postanowili skupić się na doszlifowaniu rozgrywki, wprowadzając mnóstwo istotnych poprawek zasugerowanych przez graczy i usuwając wiele mniej lub bardziej istotnych błędów. Nie znaczy to, że nie ma tu nic nowego. Uaktualnienie doda mechanikę odzysku na specjalnych stacjach, umożliwiających nawet złomowanie niechcianych statków w celu uzyskania części oraz technologii. Pozwoli to też ulepszyć klasę posiadanych jednostek oraz wzbogacić je o gniazda na modyfikacje. Z pomniejszych nowości wypada też wspomnieć o dodatkowych opcjach edycji terenu (w tym spłaszczaniu oraz przywracaniu go do pierwotnego stanu).

„Mała rzecz, a cieszy” to dobre podsumowanie wielu z ogromnej liczby wprowadzonych zmian. - No Man's Sky - Synthesis kolejną wielką aktualizacją gry - wiadomość - 2019-11-27
„Mała rzecz, a cieszy” to dobre podsumowanie wielu z ogromnej liczby wprowadzonych zmian.

Oprócz tego i paru skromnych nowinek (na przykład udostępnienia trybu FPP w trakcie korzystania z Exocraftu poza trybem VR) lwia część aktualizacji to rozmaite ulepszenia poprawiające komfort zabawy. Twórcy gruntownie przerobili mapę kosmosu, by była ładniejsza i bardziej przejrzysta. Zmieniono też interfejs ekwipunku, m.in. pozwalając na przenoszenie ikon przedmiotów w celu zmiany ich położenia oraz zainstalowania bądź naprawienia ich, a studio przyśpieszyło wiele z najczęstszych interakcji w grze i znacznie zwiększyło pojemność schowków. Grę uprzyjemniają też nowinki pokroju personalnego rafinatora wbudowanego w skafander, zniesienia limitu posiadania jednego narzędzia wielofunkcyjnego naraz, technologii pozwalających na długodystansowy transfer ekwipunku bądź natychmiastową ucieczkę itd. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

No Mans Sky - Synthesis kolejną wielką aktualizacją gry - ilustracja #3

No Man’s Sky niewątpliwie miało kontrowersyjny debiut, będąc jednym z największych rozczarowań 2016 roku. Jednakże nikt chyba nie odmówi twórcom wytrwałości, bo mimo zwiastunów – zdawałoby się – nieuchronnego upadku studio Hello Games konsekwentnie pracowało nad poprawieniem gry. Zwieńczeniem ich wysiłków wydawało się udostępnienie gigantycznej aktualizacji NEXT oraz towarzysząca jej premiera wydania na konsolę Xbox One. Tymczasem, ku zaskoczeniu wielu, to był dopiero początek, a brytyjski zespół wypuścił następne ogromne uaktualnienia, dodające kolejne atrakcje i poprawiające rozgrywkę. Pod koniec 2018 roku zwiedziliśmy podwodne głębiny w The Abyss, a ledwie trzy miesiące temu wszechświat gry nabrał życia za sprawą Beyond. Starania studia docenili gracze, którzy w czerwcu podziękowali twórcom.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej