Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 sierpnia 2016, 13:10

No Man's Sky największym rozczarowaniem roku na Steam

Serwis Steam Spy udostępnił ciekawe dane, pokazujące, jakie pecetowe produkcje tego roku okazały się największym rozczarowaniem. Kryterium był spadek liczby graczy po dwóch tygodniach od premiery. W tej klasyfikacji prowadzi No Man’s Sky.

Jedną z zalet usługi typu Steam – rejestrującej zachowania milionów swoich użytkowników - jest to, że pozwala często uzyskać wiele ciekawych informacji na temat społeczności graczy pecetowych. Serwis Steamspy specjalizuje się w wyciąganiu takich danych i dzięki temu może podawać np. przybliżone wyniki sprzedaży. Teraz udostępnił inne interesujące statystyki, dotyczące kwestii wyczekiwanych produkcji z tego roku, które okazały się wielkimi rozczarowaniami. Konkurencję tę wygrało No Man’s Sky, a na drugim miejscu znalazło się Firewatch.

Gracze w dniu premiery wręcz rzucili się na No Man’s Sky, ale większości z nich szybko przeszedł początkowy entuzjazm. - No Man's Sky największym rozczarowaniem roku na Steam - wiadomość - 2016-08-29
Gracze w dniu premiery wręcz rzucili się na No Man’s Sky, ale większości z nich szybko przeszedł początkowy entuzjazm.

Kryterium zestawienia jest różnica pomiędzy liczbą graczy, którzy zagrali w dany tytuł w pierwszym dniu po premierze, a ich liczbą dwa tygodnie później. Według Steamspy porównanie tych danych jest bardzo dobrą metodą na wskazanie, co było wielkim rozczarowaniem, gdyż pokazuje produkcje, na które użytkownicy rzucili się jak wygłodniałe wilki, ale potem szybko przestały im smakować. W przypadku No Man’s Sky w dniu premiery w tę produkcję bawiło się 163385 osób, ale już czternaście dni później liczba ta spadła do raptem 17059. Jeśli chodzi o Firewatch to spadek był podobny procentowo, ale to jest krótka przygodówka, którą ukończyć można w kilka godzin i nie ma sensu przechodzić jej ponownie. Natomiast No Man’s Sky zaprojektowano z myślą o długiej rozgrywce i jak widać w tej roli gra się nie sprawdziła.

#

Gra

Liczba grających w dniu premiery:

Liczba dziennych graczy po dwóch tygodniach:

1.

No Man’s Sky

163385

17059

2.

Firewatch

12493

1277

3.

HITMAN

8095

1483

4.

Battlefleet Gothic: Armada

7610

2597

5.

Homeworld: Deserts of Kharak

4383

643

6.

Hyper Light Drifter

3781

1166

7.

RollerCoaster Tycoon World

3359

672

8.

Plague Inc: Evolvd

2853

799

9.

RWBY: Grimm Eclipce

2827

269

10.

Disgaea PC

2523

625

To jak wielkim rozczarowaniem okazało się No Man’s Sky dobrze ilustruje również fakt, że obsługa Steam akceptuje zwroty gry nawet jeśli użytkownik bawił się w nią więcej niż dwie godziny, co standardowo jest maksymalnym limitem w tej usłudze w przypadku innych produkcji.

Oczywiście, w przypadku wielu gier najbardziej aktywnym dniem jest termin premiery, ale zdarzają się też odwrotne sytuacje. Dlatego Steamspy udostępniło również listę produkcji, które po debiucie rynkowym przez następne dwa tygodnie najbardziej znacząco (procentowo) zwiększyły swoje społeczności graczy.

#

Gra

Liczba grających w dniu premiery:

Liczba dziennych graczy po dwóch tygodniach:

1.

Romance of the Three Kingdoms

268

7481

2.

Lost Castle

132

1349

3.

Factorio

1203

10523

4.

Stardew Valley

17956

39834

5.

Victory: The Age of Racing

247

526

6.

Naval Action

1471

3099

7.

HEX: Shards of Fate

733

1472

8.

Slime Rancher

675

1333

9.

Roguelands

563

1045

10.

Insanity Clicker

1565

2784

Ta druga lista pozbawiona jest produkcji, które wzbudzałyby ogromne emocje przed premierą. Zamiast tego gry te okazały się tak dobre, że pozytywne opinie graczy zachęcały kolejnych użytkowników do dania im szansy.

  1. Steamspy – strona serwisu