Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 sierpnia 2016, 11:29

autor: Maciej Kowalczyk

No Man's Sky umiera – liczba graczy na PC spadła o ponad 90%

Po przyciągnięciu ponad 200 tysięcy grających jednocześnie osób w dniu premiery, No Man’s Sky odnotowuje znaczący spadek popularności na PC. Po dwóch tygodniach od debiutu na Steamie liczba graczy wynosi niecałe 20 tysięcy, co stanowi spadek o ponad 90%.

Dokładnie dwa tygodnie temu No Man’s Sky zadebiutowało na PC. Produkcja studia Hello Games okazała się bardzo dużym sukcesem na Steamie – w jednym momencie grało w nią 212 321 osób, co czyni ją największą tegoroczną premierą na komputerach osobistych. Sława okazała się jednak tylko chwilowa. Wartość ta stopniała już bowiem do niecałych 20 tysięcy (wczoraj w szczytowym momencie zanotowano 16 428 osób).

Od dwóch dni liczba grających jednocześnie osób w No Man’s Sky nie przekracza 20 tysięcy. - No Man's Sky umiera – liczba graczy na PC spadła o ponad 90% - wiadomość - 2016-08-26
Od dwóch dni liczba grających jednocześnie osób w No Man’s Sky nie przekracza 20 tysięcy.

Szczegółowe dane zostały pokazane w serwisie SteamCharts. Wynika z nich, że popularność No Man’s Sky na PC zmalała o ponad 90% i ciągle spada. Jedyny niewielki wzrost gra odnotowała w ostatni weekend, co prawdopodobnie było spowodowane chęcią wypróbowania naprawiającego część problemów technicznych patcha oraz większą ilością wolnego czasu na koniec tygodnia. 24 sierpnia największa dzienna liczba graczy pierwszy raz wyniosła mniej niż 20 tysięcy.

Spadek popularności zaraz po premierze gry jest jak najbardziej normalnym zjawiskiem. Przypadek No Man’s Sky zaskakuje jednak tym, jak szybko i gwałtownie to nastąpiło. Dla porównania, przy Tom Clancy’s The Division odnotowano maksymalnie 114 225 osób, a po dwóch tygodniach liczba ta spadła do 73 185 (spadek o 35,9%). Niedługo po swoim debiucie XCOM 2 przyciągnął 133 020 graczy, a 14 dni później było to 48 218 (spadek o 63,7%).

Powyższe dane pokazują, że odbiór No Man’s Sky przez społeczność graczy nie jest najlepszy. Przedpremierowy balon zainteresowania pękł w momencie debiutu gry i wydaje się, że ciężko będzie zatrzymać uciekające z niego powietrze. Wpływ na to miały z pewnością liczne problemy techniczne portu na PC, kontrowersje związane z brakiem multiplayera czy zwyczajnie niespełnione oczekiwania wielu osób, które liczyły na najlepszą produkcję ostatnich lat. Miejmy nadzieję, że sytuacja poprawi się przy okazji kolejnych łatek oraz zapowiadanej przez twórców dodatkowej zawartości.

No Man's Sky umiera – liczba graczy na PC spadła o ponad 90% - ilustracja #3

No Man's Sky to utrzymana w stylistyce science fiction, sandboksowa gra akcji. Za jej stworzenie odpowiada niezależna firma Hello Games, znana z popularnego cyklu zręcznościówek Joe Danger. W grze mamy możliwość eksploracji kosmosu za sterami statku kosmicznego oraz odkrywania niezbadanych planet. No Man's Sky charakteryzuje się olbrzymim otwartym światem, wykorzystującym system proceduralnego generowania otoczenia. Jest on odpowiedzialny za praktycznie każdy element gry – od roślin i zwierząt zamieszkujących każdą z planet, po ogromne galaktyki i konstelacje. Produkcja zadebiutowała na PC oraz PlayStation 4.

TWOIM ZDANIEM

Czujesz się oszukany przez twórców No Man's Sky?

Absolutnie nie.
9,6%
Trochę, ale były też inne czynniki (Sony, hype).
13,9%
Tak, nie spełnili złożonych obietnic.
76,5%
Zobacz inne ankiety