Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 czerwca 2025, 08:27

Nawet on ma już dość. Aktor znany z Mafii 3 i MindsEye zwrócił uwagę na problem, który irytuje wszystkich graczy

Aktor głosowy głównego bohatera MindsEye wyraził dezaprobatę wobec wydawania niedokończonych gier. Jego zdaniem studia powinny być szczere wobec konsumentów.

Źródło fot. Build A Rocket Boy
i

MindsEye dzierży niechlubny tytuł najgorszej gry wydanej w 2025 roku, o czym świadczą bardzo niskie oceny w serwisie Metacritic. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, ale jedną z najważniejszych jest kiepski stan techniczny. Produkcja studia Build A Rocket Boy została ewidentnie wydana w niedokończonej formie, a twórcy prawdopodobnie liczyli, że naprawią ją po premierze.

Deweloperzy powinni być szczerzy

Alex Hernandez, aktor głosowy głównego bohatera MindsEye, Jacoba Diaza, a także protagonisty Mafii 3, Lincolna Claya, skrytykował takie podejście. W rozmowie z Check It TV przyznał, że nie podoba mu się, iż w niektórych przypadkach deweloperzy żądają pełnej ceny za niekompletny produkt.

Uważa, że ostatecznie takie działania bardziej szkodzą, niż pomagają reputacji studia. Jako przykład – poza MindsEye oczywiście – wskazał Cyberpunka 2077. Chyba wszyscy pamiętamy fatalny stan techniczny wydanej w 2020 roku produkcji od CD Projekt RED, szczególnie na konsolach PS4 i XOne.

Nie jestem biznesmenem, nie mam pojęcia, dlaczego podejmuje się takie decyzje. Powiem tylko, że z perspektywy konsumenta – i jestem pewien, że wiele osób czuje podobnie – uważam, że wypuszczanie czegoś, co sprawia wrażenie niedokończonego, a następnie pobieranie za to pełnej ceny, przynosi więcej szkody niż pożytku dla reputacji w dłuższej perspektywie.

Aktor podkreśla, że studia powinny być szczere wobec swoich konsumentów. Lepiej byłoby od razu przyznać, że gra jest niedokończona, i wydać ją w wersji beta z obietnicą popremierowych usprawnień. Oczywiście cena powinna być wówczas wyraźnie niższa, co zapewne jest najbardziej demotywującym aspektem dla twórców w tym kontekście.

Ja, jako konsument, wolałbym, żeby ktoś był szczery, bo wtedy wiem, na co się piszę.

Warto zauważyć, że Build A Rocket Boy już ponosi konsekwencje swojej katastrofalnej premiery. Niedawno dowiedzieliśmy się, że studio szykuje się do poważnych zwolnień, które mogą objąć ponad 100 pracowników.

  1. Najgorsza gra roku to ostrzeżenie i bolesne zderzenie twórców z rzeczywistością

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej