Aktor głosowy głównego bohatera MindsEye wyraził dezaprobatę wobec wydawania niedokończonych gier. Jego zdaniem studia powinny być szczere wobec konsumentów.
MindsEye dzierży niechlubny tytuł najgorszej gry wydanej w 2025 roku, o czym świadczą bardzo niskie oceny w serwisie Metacritic. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, ale jedną z najważniejszych jest kiepski stan techniczny. Produkcja studia Build A Rocket Boy została ewidentnie wydana w niedokończonej formie, a twórcy prawdopodobnie liczyli, że naprawią ją po premierze.
Alex Hernandez, aktor głosowy głównego bohatera MindsEye, Jacoba Diaza, a także protagonisty Mafii 3, Lincolna Claya, skrytykował takie podejście. W rozmowie z Check It TV przyznał, że nie podoba mu się, iż w niektórych przypadkach deweloperzy żądają pełnej ceny za niekompletny produkt.
Uważa, że ostatecznie takie działania bardziej szkodzą, niż pomagają reputacji studia. Jako przykład – poza MindsEye oczywiście – wskazał Cyberpunka 2077. Chyba wszyscy pamiętamy fatalny stan techniczny wydanej w 2020 roku produkcji od CD Projekt RED, szczególnie na konsolach PS4 i XOne.
Nie jestem biznesmenem, nie mam pojęcia, dlaczego podejmuje się takie decyzje. Powiem tylko, że z perspektywy konsumenta – i jestem pewien, że wiele osób czuje podobnie – uważam, że wypuszczanie czegoś, co sprawia wrażenie niedokończonego, a następnie pobieranie za to pełnej ceny, przynosi więcej szkody niż pożytku dla reputacji w dłuższej perspektywie.
Aktor podkreśla, że studia powinny być szczere wobec swoich konsumentów. Lepiej byłoby od razu przyznać, że gra jest niedokończona, i wydać ją w wersji beta z obietnicą popremierowych usprawnień. Oczywiście cena powinna być wówczas wyraźnie niższa, co zapewne jest najbardziej demotywującym aspektem dla twórców w tym kontekście.
Ja, jako konsument, wolałbym, żeby ktoś był szczery, bo wtedy wiem, na co się piszę.
Warto zauważyć, że Build A Rocket Boy już ponosi konsekwencje swojej katastrofalnej premiery. Niedawno dowiedzieliśmy się, że studio szykuje się do poważnych zwolnień, które mogą objąć ponad 100 pracowników.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).