Nawet on ma już dość. Aktor znany z Mafii 3 i MindsEye zwrócił uwagę na problem, który irytuje wszystkich graczy
Aktor głosowy głównego bohatera MindsEye wyraził dezaprobatę wobec wydawania niedokończonych gier. Jego zdaniem studia powinny być szczere wobec konsumentów.

MindsEye dzierży niechlubny tytuł najgorszej gry wydanej w 2025 roku, o czym świadczą bardzo niskie oceny w serwisie Metacritic. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, ale jedną z najważniejszych jest kiepski stan techniczny. Produkcja studia Build A Rocket Boy została ewidentnie wydana w niedokończonej formie, a twórcy prawdopodobnie liczyli, że naprawią ją po premierze.
Deweloperzy powinni być szczerzy
Alex Hernandez, aktor głosowy głównego bohatera MindsEye, Jacoba Diaza, a także protagonisty Mafii 3, Lincolna Claya, skrytykował takie podejście. W rozmowie z Check It TV przyznał, że nie podoba mu się, iż w niektórych przypadkach deweloperzy żądają pełnej ceny za niekompletny produkt.
Uważa, że ostatecznie takie działania bardziej szkodzą, niż pomagają reputacji studia. Jako przykład – poza MindsEye oczywiście – wskazał Cyberpunka 2077. Chyba wszyscy pamiętamy fatalny stan techniczny wydanej w 2020 roku produkcji od CD Projekt RED, szczególnie na konsolach PS4 i XOne.
Nie jestem biznesmenem, nie mam pojęcia, dlaczego podejmuje się takie decyzje. Powiem tylko, że z perspektywy konsumenta – i jestem pewien, że wiele osób czuje podobnie – uważam, że wypuszczanie czegoś, co sprawia wrażenie niedokończonego, a następnie pobieranie za to pełnej ceny, przynosi więcej szkody niż pożytku dla reputacji w dłuższej perspektywie.
Aktor podkreśla, że studia powinny być szczere wobec swoich konsumentów. Lepiej byłoby od razu przyznać, że gra jest niedokończona, i wydać ją w wersji beta z obietnicą popremierowych usprawnień. Oczywiście cena powinna być wówczas wyraźnie niższa, co zapewne jest najbardziej demotywującym aspektem dla twórców w tym kontekście.
Ja, jako konsument, wolałbym, żeby ktoś był szczery, bo wtedy wiem, na co się piszę.
Warto zauważyć, że Build A Rocket Boy już ponosi konsekwencje swojej katastrofalnej premiery. Niedawno dowiedzieliśmy się, że studio szykuje się do poważnych zwolnień, które mogą objąć ponad 100 pracowników.