Najnowszej odsłonie cyklu Need for Speed nie udało zająć się pierwszego miejsca w brytyjskim rankingu bestsellerów. Grze wyprodukowanej przez kanadyjski oddział koncernu Electronic Arts nie pomogła nawet słabsza w tym tygodniu dyspozycja lidera, który zaliczył trzydziestodwuprocentowy spadek sprzedaży.
Najnowszej odsłonie cyklu Need for Speed nie udało zająć się pierwszego miejsca w brytyjskim rankingu bestsellerów. Grze wyprodukowanej przez kanadyjski oddział koncernu Electronic Arts nie pomogła nawet słabsza w tym tygodniu dyspozycja lidera, który zaliczył trzydziestodwuprocentowy spadek sprzedaży.

Drugą pozycję gry Need for Speed: ProStreet możemy traktować jako małą niespodziankę, gdyż poprzednie odsłony cyklu (Most Wanted i Carbon) debiutowały w Wielkiej Brytanii od razu na pierwszym miejscu. Generalnie jednak daje się zauważyć w omawianym notowaniu słabą dyspozycję wszystkich nowości, czego najlepszym dowodem jest dziesiąta lokata gry Guitar Hero III: Legends of Rock, tej samej, która w Stanach Zjednoczonych zrobiła prawdziwą furorę.
Nie lepiej jest w dalszej części stawki. Kreowana na wielki hit gra Mass Effect jest dopiero dwunasta, Mario & Sonic at the Olympic Games czternasta, a Kane & Lynch: Dead Men szesnasta. Najgorzej jednak spisała się trzecia odsłona cyklu Unreal Tournament III. Dostępna na razie wyłącznie w wersji na PC strzelanina zajęła w multiplatformowym rankingu czterdziestą pozycję!
A oto lista najlepiej sprzedających się gier w Wielkiej Brytanii, w tygodniu zakończonym 24-ego listopada:
1. | ![]() | Assassin’s Creed |
2. | ![]() | Need for Speed: ProStreet |
3. | ![]() | Call of Duty 4: Modern Warfare |
4. | ![]() | The Simpsons Game |
5. | ![]() | Dr. Kawashima’s Brain Training |
6. | ![]() | Pro Evolution Soccer 2008 |
7. | ![]() | Super Mario Galaxy |
8. | ![]() | WWE SmackDown! vs. Raw 2008 |
9. | ![]() | FIFA 08 |
10. | ![]() | Guitar Hero III: Legends of Rock |
0

Autor: Krystian Smoszna
Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.