Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 września 2010, 09:53

autor: Piotr Doroń

Nad jakimi grami pracują wewnętrzne studia EA?

Zachodnie serwisy internetowe donoszą, że wydawca Electronic Arts rozpoczął poszukiwania pracowników, mogących wesprzeć wewnętrzne studia firmy w produkcji kilku bliżej nieokreślonych produkcji.

Zachodnie serwisy internetowe donoszą, że wydawca Electronic Arts rozpoczął poszukiwania pracowników, mogących wesprzeć wewnętrzne studia firmy w produkcji kilku bliżej nieokreślonych produkcji.

Nad jakimi grami pracują wewnętrzne studia EA? - ilustracja #1

Pierwszym źródłem informacji jest ogłoszenie zamieszczone w ubiegły piątek na łamach serwisu LinkedIn przez główny oddział EA. Z wpisu wynika, że koncern poszukuje doświadczonego programisty, mogącego dołączyć do zespołu deweloperskiego pracującego nad wdrożeniem systemu sieciowego do wysokobudżetowej gry akcji z rozbudowanym trybem wieloosobowym. EA nie określa przy tym, czy chodzi o zupełnie nową produkcję, czy też o jeden z już znanych tytułów (np. Dead Space 2, produkowany przez studio Visceral Games).

Nieco bardziej sprecyzowane wydają się być cztery ogłoszenia zamieszczone za sprawą serwisu CGhub. Dowiadujemy się z nich, że montrealskie studio Electronic Arts – mające w dorobku takie pozycje, jak Army of Two, SSX Blur, czy Skate It – poszukuje projektantów i grafików mogących wesprzeć producenta w pracach nad wojenną strzelaniną FPP, a także zupełnie nową marką należącą do gatunku przygodowych gier akcji.

EA Montreal ma już pewne doświadczenie w zakresie produkcji gier pierwszego rodzaju. W 2005 roku studio wspierało bowiem oddział EA Los Angeles w pracach nad strzelaniną Medal of Honor: European Assault na PlayStation 2, Xboksa oraz GameCube. Niewykluczone zatem, że firma zajmuje się produkcją nowej gry z tej serii, która mogłaby trafić na inne platformy niż PC, Xbox 360 i PlayStation (na nich ukaże się Medal of Honor autorstwa EA LA oraz EA DICE).

Warto przy tym odnotować, że jeszcze niedawno wspomniane ogłoszenia sugerowały, że miejscem pracy poszukiwanych specjalistów będzie studio BioWare Montreal (firma należy w całości do EA od 2007 roku). Wywołany tym faktem szum medialny doprowadził jednak do naniesienia przez EA zmian do ich treści. Czy przyczyną ingerencji w formę ogłoszeń był błąd, czy też może jest to zamierzone działanie mające na celu ukrycie faktu rozpoczęcia przez BioWare procesu produkcji dwóch zaskakujących – jak na dotychczasową działalność studia – pozycji? Zachodnie media branżowe rozpoczęły już śledztwo w tej sprawie.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry