Minecraft sprzedany w około 54 mln egzemplarzy

Studio Mojang pochwaliło się, że łączna sprzedaż wszystkich edycji Minecrafta wynosi około 54 mln egzemplarzy. Jednocześnie konsolowym wersjom udało się pobić wynik PC-towego wydania, który obecnie oscyluje w okolicach 15,8 mln. Natomiast w sierpniu ukażą się kolejne edycje sandboksa, dedykowane konsolom PlayStation Vita, PlayStation 4 i Xbox One.

Kamil Zwijacz

Pod koniec kwietnia informowaliśmy, że studio Mojang sprzedało blisko 50 mln egzemplarzy gry Minecraft. Doniesienia te zdążyły się już jednak mocno zdezaktualizować, gdyż Patrick Geuder, zajmujący się u dewelopera analizą danych, poinformował w serwisie społecznościowym Twitter, że sprzedaż konsolowych edycji (Xbox 360 i PlayStation 3) produkcji przegoniła wynik osiągnięty na komputerach osobistych, a łączna sprzedaż wszystkich wersji osiągnęła pułap blisko 54 mln egzemplarzy. Niestety nie zdradzono liczb dla konkretnych platform sprzętowych, ale skoro licznik sprzedanych sztuk na oficjalnej stronie wskazuje w chwili pisania tej wiadomości niemal 15,8 mln PC-towej wersji, to na konsolach musiało zejść pewnie z 16 mln, a pozostałe dwadzieścia kilka milionów przypada na Minecraft: Pocket Edition.

Triumfalny marsz Minecrafta trwa w najlepsze.
Triumfalny marsz Minecrafta trwa w najlepsze.
Minecraft w skrócie:
  • Survival sandbox wyprodukowany przez studio Mojang
  • Gra ukazała się w 2011 roku na komputerach PC i urządzeniach mobilnych. W 2012 roku pojawiła się wersja na konsolę Xbox 360, a pod koniec 2013 roku na PlayStation 3. W sierpniu bieżącego roku zadebiutują edycje na PlayStation Vita, PlayStation 4 i Xboksa One
  • Sprzedaż wszystkich wersji wynosi około 54 mln egzemplarzy

Jeżeli więc ktoś twierdził, że Minecraft w końcu musi się znudzić, to jest w dużym błędzie. Produkcja zadebiutowała w pełnej wersji w listopadzie 2011 roku na komputerach PC i od tamtej pory tempo jej sprzedaży utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Równie dobrze, a nawet lepiej radzi sobie wersja na urządzenia mobilne, również dostępna od blisko trzech lat, nie wspominając o edycji na Xboksa 360, która pojawiła się w maju 2012 roku. Gra zadebiutowała na PlayStation 3 w grudniu 2013 roku, a w sierpniu ukażą się wersje na Xboksa One, PlayStation 4 i PlayStation Vita.

Warto od razu wspomnieć, że next-genowe wersje będą sprzedawane w cenie 19,99 dolarów (około 61 zł), przy czym dla użytkowników wcześniejszych wydań (Xbox 360 i PlayStation 3) możliwy ma być upgrade do edycji XOne i PS4 za 4,99 dolarów (około 15 zł). Jednocześnie poinformowano, że będzie można przenosić swoje światy ze starszych konsol na nowe, ale na odwrót już nie (problemem są większe mapy, nieobsługiwane przez past-geny). Oprócz tego, wersje na PSV i PS3 sprzedawane będą za 19,99 dolarów w opcji cross-buy (kupując jedno z wydań, otrzymuje się dostęp do obu) i umożliwią wymienianie między sobą wszystkich danych. Oznacza to, że zabawę będzie się dało rozpocząć w domu na stacjonarnej zabawce i dokończyć w autobusie na handheldzie.

Minecraft

Minecraft

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 18 listopada 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.9

Gracze

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

czerwiec
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-06-26
21:58

Demilisz Generał

@mer1992
Tylko konsole przyszły na gotowe, w 2012 gra była już mega popularna i na takim Xboxie trafiła do Live Arcade. Gdyby na xboxiku zaczynała to najpewniej skończyła by w Indie Games i byłaby kupa, a nie jakikolwiek sukces.

Jednak wydawanie gier na Konsole to super interes, teraz czekać jak RTSy zaczną wypuszczać.

Wypuszczali. I RTSy, i turówki. Sprzedał się jeden (a i tak najwyraźniej za słabo, żeby choćby sequel wypuścić), uproszczony do granic możliwości i mający Halo w tytule. Cała reszta wyniki miała słabe lub bardzo słabe, co albo kończyło się zawieszeniem prac nad sequelem (EndWar, który ostatecznie ma wrócić... jako f2p na PC) albo migracją na inną platformę (Valkyria Chronicles - z PS3 na PSP, co jest wymowne, bo uciekła z platformy nieskażonej piractwem na taką, gdzie granie w wersje od wujka torrenta było normą), albo developer zmieniał wydawcę i platformę (Eugene System w 2010 wymodzili multiplatformowe R.U.S.E. dla Ubisoftu, a potem poszli do Focus Interactive i stworzyli trzy odsłony Wargame, już tylko na PC). Civilization: Revolution miało być jedną z jaskółek wejścia strategii na konsole, niedawno zapowiedziano sequel - tylko na tablety. No i na koniec -Microsoft ostatnio odświeżał Age of Empires 2, Age of Mythology i Rise of Nations - jakoś nic o wersjach na któregokolwiek z Xboxów nie słychać, gry trafiły tylko do pecetowych kanałów dystrybucji cyfrowej

Komentarz: Demilisz
2014-06-26
17:23

laki2217 Generał

Jak zaczną wydawać gry strategiczne, które wymagają myślenie na konsole, to raczej będą musiały być ułatwiane. Raczej gry musiały by mieć trochę inny mode.

Komentarz: laki2217
2014-06-26
13:21

zanonimizowany960300 Pretorianin

kaszanka9 [5]

Wydało mi się to ciekawe, ponieważ Minecraft jest kojarzony głównie z PC, sam mam na pieca, żeby kupić tą gierkę na x360 nawet nigdy nie pomyślałem. Myślę, że wiele jest osób, które mimo posiadania konsoli wybiorą PC, a także wiele osób zdążyło kupić na PC zanim gra wyszła na konsolki. Kiedy pierwszy raz przeczytałem o planach wydania Minecrafta na konsolach stuknąłem się w głowę i pomyślałem, że przecież nikt tego nie kupi, a tu "zonk". Jednak wydawanie gier na Konsole to super interes, teraz czekać jak RTSy zaczną wypuszczać.

Komentarz: zanonimizowany960300
2014-06-26
12:50

komenty Senator

-> aope - jeśli rzeczywiście sumują wynik z wersji Windows i z Maków to niepotrzebnie. Rynek growy Maków jest mały i Windows w pojedynkę ma niewiele niższy wynik.

Komentarz: komenty
2014-06-26
12:19

kaszanka9 Legend

kaszanka9

mer1992 [1]
A to ciekawe

Ja nie widzę w tym nic ciekawego, proste fakty, konsole to są maszynki tylko do grania, pc jest masa, ale wiele nie służy do grania, po za tym gracze z rynków gdzie schodzi tego najwięcej preferują grę na konsoli, tak jest od lat, czy to tak trudni pojąć po takim czasie.

Komentarz: kaszanka9

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl