Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 czerwca 2014, 09:50

autor: Kamil Zwijacz

Minecraft sprzedany w około 54 mln egzemplarzy

Studio Mojang pochwaliło się, że łączna sprzedaż wszystkich edycji Minecrafta wynosi około 54 mln egzemplarzy. Jednocześnie konsolowym wersjom udało się pobić wynik PC-towego wydania, który obecnie oscyluje w okolicach 15,8 mln. Natomiast w sierpniu ukażą się kolejne edycje sandboksa, dedykowane konsolom PlayStation Vita, PlayStation 4 i Xbox One.

Pod koniec kwietnia informowaliśmy, że studio Mojang sprzedało blisko 50 mln egzemplarzy gry Minecraft. Doniesienia te zdążyły się już jednak mocno zdezaktualizować, gdyż Patrick Geuder, zajmujący się u dewelopera analizą danych, poinformował w serwisie społecznościowym Twitter, że sprzedaż konsolowych edycji (Xbox 360 i PlayStation 3) produkcji przegoniła wynik osiągnięty na komputerach osobistych, a łączna sprzedaż wszystkich wersji osiągnęła pułap blisko 54 mln egzemplarzy. Niestety nie zdradzono liczb dla konkretnych platform sprzętowych, ale skoro licznik sprzedanych sztuk na oficjalnej stronie wskazuje w chwili pisania tej wiadomości niemal 15,8 mln PC-towej wersji, to na konsolach musiało zejść pewnie z 16 mln, a pozostałe dwadzieścia kilka milionów przypada na Minecraft: Pocket Edition.

Triumfalny marsz Minecrafta trwa w najlepsze.
Triumfalny marsz Minecrafta trwa w najlepsze.
Minecraft w skrócie:
  • Survival sandbox wyprodukowany przez studio Mojang
  • Gra ukazała się w 2011 roku na komputerach PC i urządzeniach mobilnych. W 2012 roku pojawiła się wersja na konsolę Xbox 360, a pod koniec 2013 roku na PlayStation 3. W sierpniu bieżącego roku zadebiutują edycje na PlayStation Vita, PlayStation 4 i Xboksa One
  • Sprzedaż wszystkich wersji wynosi około 54 mln egzemplarzy

Jeżeli więc ktoś twierdził, że Minecraft w końcu musi się znudzić, to jest w dużym błędzie. Produkcja zadebiutowała w pełnej wersji w listopadzie 2011 roku na komputerach PC i od tamtej pory tempo jej sprzedaży utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Równie dobrze, a nawet lepiej radzi sobie wersja na urządzenia mobilne, również dostępna od blisko trzech lat, nie wspominając o edycji na Xboksa 360, która pojawiła się w maju 2012 roku. Gra zadebiutowała na PlayStation 3 w grudniu 2013 roku, a w sierpniu ukażą się wersje na Xboksa One, PlayStation 4 i PlayStation Vita.

Warto od razu wspomnieć, że next-genowe wersje będą sprzedawane w cenie 19,99 dolarów (około 61 zł), przy czym dla użytkowników wcześniejszych wydań (Xbox 360 i PlayStation 3) możliwy ma być upgrade do edycji XOne i PS4 za 4,99 dolarów (około 15 zł). Jednocześnie poinformowano, że będzie można przenosić swoje światy ze starszych konsol na nowe, ale na odwrót już nie (problemem są większe mapy, nieobsługiwane przez past-geny). Oprócz tego, wersje na PSV i PS3 sprzedawane będą za 19,99 dolarów w opcji cross-buy (kupując jedno z wydań, otrzymuje się dostęp do obu) i umożliwią wymienianie między sobą wszystkich danych. Oznacza to, że zabawę będzie się dało rozpocząć w domu na stacjonarnej zabawce i dokończyć w autobusie na handheldzie.