Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2020, 16:52

Flight Simulator reklamują latające psy, Microsoft chwali się liczbami

Twórcy Flight Simulatora 2020 pochwalili się imponującymi wynikami. W największą premierę w usłudze Xbox Game Pass zagrało już ponad dwa miliony graczy.

Microsoft Flight Simulator, pomimo przynależności do niszowego dziś gatunku symulatorów lotniczych, okazał się dla firmy Microsoft dużym sukcesem, na co zapewne złożyły się nowatorskie rozwiązania technologiczne, świetna oprawa graficzna oraz dostępność gry w usłudze Xbox Game Pass. W czwartek, w cotygodniowym raporcie deweloperskim, twórcy pochwalili się imponującymi liczbami, jakie do tej pory osiągnął Flight Simulator 2020. Dla Microsoftu była to największa premiera w historii Xbox Game Pass.

Wyniki Microsoft Flight Simulatora robią wrażenie, jak na "niszowy gatunek".

Z zaprezentowanej infografiki możemy się dowiedzieć m.in., że swoich sił za sterami cywilnych maszyn spróbowało już ponad dwa miliony graczy, którzy w ponad 50 milionach lotów przebyli więcej niż 3,5 miliarda mil morskich. Najchętniej odwiedzanym miejscem jest wykonany w technologii fotogrametrii Nowy Jork. Najpopularniejszymi przystankami okazały się trzy lotniska: JFK w Nowym Jorku, LAX w Los Angeles oraz Heathrow w Londynie, natomiast wśród samolotów gracze głównie wybierali pasażerskiego Airbusa 320Neo, małą Cessnę 172 oraz znanego ze zwiastunów Dahera TBM 930.

Flight Simulator reklamują latające psy, Microsoft chwali się liczbami - ilustracja #2
Nowy Jork był najchętniej odwiedzanym miejscem w Microsoft Flight Simulator.

Wirtualne latanie jest też chętnie oglądane na platformie Twitch, gdzie do tej pory MFS2020 nabił prawie 10 milionów godzin. Co ciekawe, w gąszczu podanych cyfr zabrakło jednak wyników faktycznej sprzedaży kopii gry. Przypomnijmy, że podczas gali The Game Awards zapowiedziano w końcu wersję na Xboksa Series X oraz S, która ma ukazać się latem 2021 roku. Jeszcze w grudniu pojawi się aktualizacja z obsługą gogli VR, a pod koniec stycznia poprawiona mapa Wielkiej Brytanii.

Przy okazji swojego świątecznego filmu reklamowego Microsoft skorzystał z popularności Flight Simulatora, który z powodzeniem stał się ponownie wizytówką firmy (seria była bardzo popularna w latach 90.), obok Master Chiefa z Halo i Minecrafta. W przygotowanym klipie możemy podziwiać psiaki marzące o podniebnych wojażach!

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej