Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 września 2015, 17:40

autor: Draug

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – jak udała się wersja PC?

Serwis PCGamingWiki opublikował raport na temat wersji PC gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Oceniono optymalizację, zakres dostępnych ustawień (wraz z porównaniem graficznym), dostosowanie sterowania do klawiatury i myszki i inne techniczne czynniki.

Firma Konami nie słynie z traktowania pecetowców jak graczy pierwszej kategorii – wystarczy wspomnieć, jak wyglądała ubiegłoroczna odsłona Pro Evolution Soccer w wersji na komputery osobiste – więc niejeden z Was zapewne zastanawiał się, czy ta polityka nie odbiła się również na jakości najświeższego dzieła Japończyków, (nie)sygnowanego legendarnym nazwiskiem Hideo Kojimy. Wprawdzie już przed premierą było wiadomo, że wersja PC prześcignie wydania konsolowe pod względem fajerwerków graficznych, ale nie było jasne, czy nie zostanie to okupione np. horrendalnymi wymaganiami sprzętowymi. Ekipa serwisu PCGamingWiki wzięła pod lupę pecetową edycję gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain i opublikowała bogato ilustrowany raport na jej temat, uwzględniając czynniki takie jak optymalizacja, zakres ustawień graficznych czy dostosowanie sterowania do klawiatury i myszki.

Big Boss bierze na celownik ludzi odpowiedzialnych za pecetową wersję Metal Gear Solid V. - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – jak udała się wersja PC? - wiadomość - 2015-09-04
Big Boss bierze na celownik ludzi odpowiedzialnych za pecetową wersję Metal Gear Solid V.

Pierwszy z wymienionych aspektów jest, jak się zdaje, najjaśniejszym punktem komputerowego wydania piątej odsłony kultowej serii skradanek. Choć oficjalne wymagania sprzętowe gry mogą wydawać się wysokie, w praktyce już konfiguracja minimalna pozwala cieszyć się przyzwoitej jakości oprawą wizualną i komfortową zabawą (co obrazuje poniższy wykres). Jeśli zaś dysponujecie słabszym sprzętem, szeroki zakres dostępnych opcji konfiguracyjnych być może pozwoli Wam wziąć udział w przygodach Big Bossa. Nie ma jednak róży bez kolców – zostało to okupione dość dziwnymi domyślnymi ustawieniami zasięgu rysowania obiektów, przez które postacie lub nawet pasma górskie mają w zwyczaju znienacka wskakiwać w pole widzenia wraz ze zbliżaniem się bohatera do nich. Poza tym brakuje możliwości wybrania trybu antyaliasingu. Różnice między poszczególnymi ustawieniami na screenach możecie zobaczyć w tym miejscu.

Test wydajności Metal Gear Solid V na komputerze wyposażonym w procesor Core 2 Quad Q9400, 4 GB RAM i kartę grafiki GeForce GTX 650 Ti (optymalne ustawienia, rozdzielczość 2048x1152). - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – jak udała się wersja PC? - wiadomość - 2015-09-04
Test wydajności Metal Gear Solid V na komputerze wyposażonym w procesor Core 2 Quad Q9400, 4 GB RAM i kartę grafiki GeForce GTX 650 Ti (optymalne ustawienia, rozdzielczość 2048x1152).

Do bolączek zaliczają się również ustawienia dźwiękowe – których zasadniczo nie ma, nie licząc całych dwóch opcji. Znacznie większym problemem jest jednak sterowanie. O ile standardowe obłożenie klawiszy jeszcze można zmienić, tak problemów z responsywością przycisków w wybranych sytuacjach nie da się tak łatwo rozwiązać – a mowa tu nie tylko o niektórych ekranach interfejsu, ale też jeździe konnej i celowaniu. Krótko mówiąc, graczom co bardziej wrażliwym na niedogodności związane ze sterowaniem zaleca się przygotować sobie na wszelki wypadek pada.

A jak Wasze wrażenia z obcowania z pecetową wersją Metal Gear Solid V: The Phantom Pain?

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.