Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2021, 17:15

Mass Effect: Legendary Edition - BioWare naprawiło pomyłkę sprzed lat i zmieniło rasę jednej postaci

Studio BioWare zdecydowało się zmienić w Mass Effect: Edycji legendarnej rasę jednego z pomniejszych antagonistów – Elanosa Haliata – z człowieka na turianina. Naprawiono tym samym pewne nieścisłości w fabule.

Uwaga na drobne spoilery z pierwszej części gry Mass Effect

W SKRÓCIE
  1. Studio BioWare zdecydowało się zmienić w Mass Effect: Legendary Edition rasę pirata Elanosa Haliata, który był obecny w pierwszej odsłonie cyklu, z człowieka na turianina.
  2. Dopasowało ono tym samym rasę tego antagonisty, która w oryginale została zmieniona najprawdopodobniej w wyniku pomyłki, do jego biografii.

Miłośnicy pierwszej odsłony cyklu Mass Effect zapewne kojarzą postać Elanosa Haliata. W oryginale był to człowiek – znany pirat z Układów Terminusa, który ze wsparciem batariańskich wojowników zaatakował ludzką kolonię na planecie Elysium, co zapoczątkowało konflikt znany jako skylliański blitz lub najazd skylliański. W samym tytule pojawia się on w misji pobocznej na planecie Agebinium.

Można by rzec – antagonista jakich wielu przewinęło się przez kosmiczną sagę studia BioWare. Najbardziej zagorzali fani mogli jednak dostrzec w jego biografii pewne nieścisłości. Jakim cudem tak szybko wyrobił sobie wysoką pozycję w Układach Terminusa? Dlaczego obce rasy poszły w bój pod wodzą człowieka? Po co chciał w ogóle walczyć ze swoimi pobratymcami? Czemu jego imię i nazwisko nawiązuje do turiańskich wytwórców uzbrojenia? I w końcu dlaczego podczas rozmowy z Shepardem używa takich słów, jakby nie byli tej samej rasy?

Odpowiedź na te pytania jest bardzo prosta – otóż według pierwotnych planów Haliat najprawdopodobniej miał być turianinem, a model człowieka otrzymał przez pomyłkę. Studio BioWare postanowiło naprawić ten błąd i w Mass Effect: Edycji legendarnej (bądź też w oryginale Legendary Edition), czyli kolekcji odświeżonych wersji trzech pierwszych odsłon kultowego kosmicznego cyklu, antagonista ten ma taką rasę, jaką przypisano mu w pierwotnych planach. Możecie to zobaczyć na poniższych ilustracjach oraz materiale filmowym.

Źródło: Reddit

Pojawienie się tej poprawki zasugerował już jakiś czas temu Mac Walters, szef projektu Mass Effect: Edycja legendarna. Oto jego wpis na Twitterze z lutego tego roku.

Skoro już jesteśmy przy tego typu zmianach, to warto przypomnieć, że studio BioWare przy okazji Mass Effect: Edycji legendarnej pokusiło się także o wymianę fotografii Tali bez maski, jaką można było znaleźć w trzeciej części (o ile nawiązaliśmy romans z quarianką). Więcej na ten temat przeczytacie w tej wiadomości.

Mass Effect: Edycja legendarna jest dostępna od ubiegłego tygodnia na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksie One oraz Xboksie Series X/S. Na wszystkich tych platformach można w nią zagrać w polskiej wersji językowej, choć ta wzbudza niemałe kontrowersje.

  1. Oficjalna strona kolekcji Mass Effect: Legendary Edition
  2. Recenzja Mass Effect: Legendary Edition - drogo, ale dobrze

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej