Główny scenarzysta dwóch pierwszych części serii Mass Effect zdradził, jakie były wczesne plany dotyczące finału trylogii.
Wczoraj na Reddicie r/Fantasy odbyła się sesja AMA (Ask Me Anything), podczas której na pytania fanów odpowiadał pisarz i scenarzysta gier Drew Karpyshyn. W jego wypowiedziach znalazło się kilka smakowitych kąsków dla fanów produkcji studia BioWare.
Karpyshyn był głównym scenarzystą dwóch pierwszych odsłon serii Mass Effect. Zapytany o pierwotne plany zakończenia cyklu (pisarz nie brał udziału w pracach nad ME3) stwierdził, że:
Warto przypomnieć, że gdy już rozpoczęto prace nad ME3, to zespół deweloperski, choć porzucił opisany wyżej plan, początkowo również miał mocno odmienne pomysły odnośnie do tego, co ostatecznie znaleźlibyśmy w grze. Pierwotnie w finale mieliśmy m.in. spotkać królową Żniwiarzy.
Drew Karpyshyn przyznał, że niektóre elementy fabularne w Mass Effect 2 stoją w sprzeczności z kanonem pierwszej części. Jednym z nich jest potęga Cerberusa. W ME1 jest ona opisana jako mało znana grupa, podczas gdy w sequelu stała się wielką i znaną organizacją terrorystyczną.
Zmiana wynikła z tego, że początkowo twórcy nie zamierzali poświęcać Cerberusowi zbyt dużo uwagi, ale fanom tak spodobały się wzmianki o tej grupie, że zdecydowano się ją wzmocnić na potrzeby sequela.

Karpyshyn był również zaskoczony tym, że gracze chcieli opcji romansu z Garrusem. W przypadku Tali było to łatwiejsze do zrozumienia, gdyż twórcy nie pokazali jej twarzy pod hełmem, więc każdy mógł sobie wyobrazić coś pasującego do ludzkich kanonów piękna. Fani jednak chcieli romansować z obiema tymi postaciami, więc twórcy postanowili, że spełnią ich życzenie.
Drew Karpyshyn stwierdził też, że według niego filmowe adaptacje serii Mass Effect czy Star Wars: Knights of the Old Republic nie są dobrym pomysłem, jeśli byłyby jedynie ekranizacją fabuły z gry, zwłaszcza że scenarzyści musieliby wyciąć masę wątków, aby zmieścić się w kilku godzinach.
Karpyshyn przyznaje, że może udałoby się je zekranizować jako seriale, ale on nie byłby zainteresowany takimi projektami. Już raz próbował czegoś podobnego – pisząc nowelizację gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala i nie był zadowolony z tej powieści.
GRYOnline
Gracze
Steam
27

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.