Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 20 października 2007, 20:00

autor: Marzena Falkowska

Ludo ergo sum - Wydanie jubileuszowo-konkursowe

Pół roku, dwadzieścia pięć odcinków. Dziś przypada zatem podwójnie okrągły jubileusz cyklu Ludo ergo sum. Z jego okazji zapraszam do wzięcia udziału w nietypowym konkursie.

Pół roku, dwadzieścia pięć odcinków. Dziś przypada zatem podwójnie okrągły jubileusz cyklu Ludo ergo sum (*Louvette otwiera wirtualnego szampana i częstuje nim czytelników*). Począwszy od kwietnia co sobotę publikuję teksty poświęcone kulturze grania, w których próbuję spojrzeć na gry z nieco szerszej perspektywy w myśl zasady, że gracz to człowiek, który nie boi się myśleć nieszablonowo. Przyjmuję w nich rolę obserwatora najciekawszych zjawisk i tendencji zachodzących w obrębie kultury elektronicznej rozrywki. Niektóre teksty budzą kontrowersje, inne są bardziej stonowane. Głównym ich celem jest jednak zawsze zaproszenie do refleksji. Tak było przez te pół roku, i tak będzie dalej, pod warunkiem oczywiście, że szefostwo serwisu nie cofnie akceptacji, a czytelnicy nie wyrażą zbyt głośno i powszechnie swojego niezadowolenia ;-)

Tyle tytułem króciutkiego podsumowania, najwyższy czas przejść do clou dzisiejszego programu, czyli zapowiedzianej już tydzień temu niespodzianki. Jest nią konkurs, ale nieco inny od tych, w których zazwyczaj możecie wziąć udział na GOL-u.

Zacznijmy od tego, co najważniejsze, czyli od nagród. Mam dla Was trzy zestawy gier. W każdym z nich znajdują się dwie doskonałe strategie: World in Conflict oraz Kompania Braci: Na linii frontu, obie w polskiej wersji językowej.

Ludo ergo sum - Wydanie jubileuszowo-konkursowe - ilustracja #1

Co należy zrobić, by wziąć udział w konkursie? Przesłać do mnie tekst, który tematyką i ujęciem pasować będzie do cyklu Ludo ergo sum. Innymi słowy, oddaję głos Wam.

  • Temat: Generalnie dowolny, związany jednak oczywiście z kulturą grania. Może dotyczyć konkretnego zagadnienia, może być też szerszym spojrzeniem na rolę gier w naszym życiu, w społeczeństwie, na ich relacje z innymi mediami. Możecie również podjąć któryś z tematów już w cyklu poruszanych, ale ująć go inaczej, uzupełnić, albo… napisać polemikę podważając postawione przeze mnie tezy. W każdym z przypadków liczy się przede wszystkim pomysł, inwencja i styl.
  • Forma: Tekst powinien zmieścić się w 3500-6000 znaków, ma więc być raczej felietonem, a nie rozbudowanym artykułem. Jeśli ktoś nieznacznie przekroczy ten limit, katastrofy nie będzie.
  • Szczegóły organizacyjne: Tekst należy opatrzyć tytułem i do 2 listopada przesłać na adres [email protected] (można również dodać grafikę w formie osobnych załączników). W treści maila proszę podać swoją ksywkę na GOL-u, imię i nazwisko oraz adres, na który przesłana ma być nagroda w razie wygranej. Wyniki ogłoszone zostaną w sobotę 3 listopada i wtedy też ukaże się pierwszy z trzech nagrodzonych tekstów. Pozostałe publikować będziemy w kolejnych tygodniach.

Zachęcam do udziału i życzę połamania klawiatur!

Dziesięć ostatnich części cyklu: