Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 czerwca 2018, 18:04

Life is Strange wkrótce na Androidzie

Firma Square Enix podała termin premiery Life is Strange na urządzeniach z Androidem. Udana przygodówka studia DONTNOD trafi do sklepu Google Play w przyszłym miesiącu.

Firma Square Enix poinformowała o nachodzącej premierze Life is Strange na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Wszystkie pięć epizodów dzieła studia DONTNOD zawita w sklepie Google Play w przyszłym miesiącu. Na razie ruszyła przedpremierowa rejestracja, dzięki której gracze otrzymają powiadomienie o udostępnieniu gry na swoich urządzeniach.

Historię Max i Chloe poznamy na Androidzie w lipcu. - Life is Strange z lipcową premierą na Androidzie - wiadomość - 2018-06-04
Historię Max i Chloe poznamy na Androidzie w lipcu.

Life is Strange w wersji na Androida zaoferuje te same atrakcje, co wcześniejsze wydanie na system iOS (na którym trzy pierwsze epizody zadebiutowały pod koniec zeszłego roku). Otrzymamy więc tytuł zoptymalizowany pod urządzenia mobilne i możliwość korzystania z zewnętrznych kontrolerów. Pojawi się też nowa wersja trybu fotograficznego, pozwalającego na korzystanie ze specjalnych filtrów i dzielenie się ujęciami na platformach społecznościowych. Poza tym otrzymamy tę samą produkcję, która zachwyciła recenzentów w 2015 roku (my przyznaliśmy jej ocenę 9/10).

Na koniec trzeba wspomnieć o kwestiach sprzętowych oraz cenie. Life is Strange będzie wymagać urządzenia z systemem Android w wersji 6.0 i wsparciem interfejsu OpenGL 3.1, a także co najmniej 2GB pamięci RAM oraz procesora ARM 64. Natomiast nic nie wiemy na temat ceny, czy to poszczególnych epizodów, czy całej gry. Zapewne pierwszy odcinek będzie dostępny za darmo, tak jak ma to miejsce na platformach stacjonarnych i urządzeniach z systemem iOS. Na tych ostatnich przepustka sezonowa na wszystkie epizody kosztuje 42,99 zł, a pojedyncze odcinki kosztują 23,99 zł każdy (oprócz drugiego, za który trzeba zapłacić 4,99 zł). Podobnych cen możemy spodziewać się w przypadku wersji na platformę firmy Google.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej