Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 października 2011, 19:30

autor: Michał Kułakowski

Kolejne plotki na temat następców Xboksa 360 i Playstation 3

Serwis Develop-online przynosi dzisiaj nowe niepotwierdzone informacje na temat postępów prac nad następcami konsol Playstation 3 i Xbox 360 oraz przybliżonej daty ich premier.

Serwis Develop-online przynosi dzisiaj nowe i niepotwierdzone informacje na temat następców konsol Playstation 3 i Xbox 360. Według informacji podanych na stronie, Microsoft pracuje w tej chwili ze swoimi partnerami nad tytułami na nowego Xboksa, którego premiera ma mieć miejsce w okresie świątecznym 2013 roku lub na samym początku 2014. Z drugiej strony, Sony rozpocząć miało już wstępne prace nad projektami gier, które trafią na Playstation 4. Nadal jednak nie ustaliło nawet przybliżonej daty premiery tej nowej konsoli, która według źródeł pojawi się najpewniej dopiero w 2014 lub 2015 roku. Według Develop, opisane powyżej rewelacje pochodzą zarówno od studiów deweloperskie, producentów sprzętu elektronicznego, a także firm partnerskich obu gigantów.

Kolejne plotki na temat następców Xboksa 360 i Playstation 3 - ilustracja #1

Według informatorów, nowy Xbox, roboczo określany jako Xbox-next, ma być oficjalnie pokazany na przyszłorocznych targach E3, na wiele miesięcy przed ostatecznym rozpoczęciem jego sprzedaży. Jednym ze startowych tytułów konsoli może być nowa odsłona serii Fable, która zdaniem Develop, znajduje się w tej chwili w produkcji w studiu Lionhead. Jedno ze źródeł stwierdza również, że prototyp konsoli lub jego specyfikacji, znajduje się już w posiadaniu Electronic Arts, które jednakże ciągle zaprzecza by było to prawdą. Premiera Xboksa-next zbiegałaby się w czasie z udostępnieniem nowej wersji, tworzonego przez Epic Games, silnika graficznego Unreal Engine.

Kolejne plotki na temat następców Xboksa 360 i Playstation 3 - ilustracja #2

Jeżeli chodzi o Playstation 4, Sony pracuje wstępnie nad pierwszymi tytułami na tę konsolę. Pieczę nad procesem produkcyjnym sprawuje część z 16 studiów deweloperskich należących do japońskiej firmy. Niestety, Develop nie dotarł do informacji, o które konkretnie zespoły chodzi. Mimo, że trwają już koncepcyjne prace nad grami na nową platformę, serwis twierdzi, że przez najbliższe lata, Sony skupi się przede wszystkim na dalszym promowaniu Move i PS Vity, starając się równoczesne domknąć obiecany 10-letni cykl życia Playstation 3. W dziale rozwoju japońskiej firmy ciągle pracuje się nad nowymi pomysłami i technologiami. Na przykład, prace nad PS Vitą rozpoczęto tuż po wprowadzeniu PSP do sklepów. Informacje dostarczone przez Develop potwierdzają, przewidywania specjalistów branżowych, którzy twierdzą, że Playstation 4 trafi do sklepów najpóźniej w 2015 roku, w rok po przewidywanej premierze nowego Xboksa.

Plotki o nowych modelach Xboksa i Playstation zaczęły pojawiać się w dużej ilości na początku tego roku, a ich prawdziwą powódź zaczęliśmy przeżywać tuż przed i po zakończeniu targów E3. Wielu producentów wysyłało sygnały o potrzebie nowej generacji oraz krytykowało ograniczenia sprzętowe z jakimi muszą się w chwili obecnej zmagać. Oliwy do ognia dolał też w sierpniu Chris Lewis, szef europejskiej dywizji Microsoftu. Najnowszą lawinę o przypuszczeń wywoływały z kolei profile zawodowe niektórych pracowników Microsoftu, w których widniały informacje o nowej konsoli.

Kolejne plotki na temat następców Xboksa 360 i Playstation 3 - ilustracja #3

Obecnie panujące na rynku konsole reprezentują najdłużej trwającą generacje sprzętową w historii branży. Nie dziwne więc, że tak wielkie emocje wywołują jakiekolwiek doniesienia o nowym sprzęcie. Mający premierę w 2005 roku Xbox i wydane w 2006 Playstation 3, z punktu widzenia technologii pozostają daleko w tyle za dzisiejszymi komputerami PC. Część twórców gier ten coraz większy rozziew w możliwościach platform przyprawia o ból głowy. Aczkolwiek większość ze studiów i firm deweloperskich z niepokojem patrzy na następne lata obawiając się, że nie będzie w stanie finansowo sprostać ciągle rosnącym kosztom produkcji gier. Dlatego też w opozycji do gigantów takich jak Activision czy Elctronic Arts, nie widzą potrzeby szybkiego wprowadzania na rynek nowego sprzętu.