Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 maja 2025, 08:35

autor: Piotr Doroń

Kingdom Come: Deliverance 2 przekroczyło kolejną granicę sprzedaży. Daniel Vavra zabrał głos w temacie trzeciej części serii

Warhorse Studios ma powody do wielkiego zadowolenia - KCD 2 znalazło już ponad 3 miliony nabywców. Grupa Embracer, do której należy czeskie studio Warhorse, wdraża kolejne etapy reorganizacji.

Źródło fot. Warhorse Studios.
i

Grupa Embracer opublikowała dziś raport finansowy za rok fiskalny 2024/2025. Znajdziemy w nim najnowsze dane o sprzedaży Kingdom Come: Deliverance 2, zapowiedź istotnej restrukturyzacji oraz listę nadchodzących gier.

Kingdom Come: Deliverance 2 z milionami na koncie

Jednym z największych aktualnych sukcesów w katalogu Embracera jest bez wątpienia Kingdom Come: Deliverance 2. Jak się okazuje, wyczekiwany RPG od Warhorse Studios do końca marca 2025 roku znalazł ponad 3 miliony nabywców (via MauroNL; dotychczas wiedzieliśmy o sprzedaniu 2 mln egz.).

Potwierdzono również, że gra nie zostanie pozostawiona sama sobie. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, tytuł będzie wspierany jeszcze przez co najmniej rok – w ciągu najbliższych 12 miesięcy gracze mogą spodziewać się zarówno darmowych aktualizacji, jak i płatnych rozszerzeń DLC.

Wśród tych ostatnich znajdą się oczywiście dwa kolejne, większe rozszerzenia fabularne (adekwatne do wydanego już Brushes with Death – ich tytuły to Legacy of the Forge i Mysteria Ecclesiae).

Daniel Vavra mówi o Kingdom Come: Deliverance 3

Daniel Vavra, szef Warhorse Studios i reżyser KCD 2, oznajmił podczas rozmowy ze słowackim oddziałem PlayStation, że studio nie pracuje nad Kingdom Come: Deliverance 3. Przyznał, że w KCD 2 są pewne rzeczy, które mogłyby być kontynuowane fabularnie, ale nic się w tym temacie nie dzieje. Być może sytuacja ulegnie zmianie po zakończeniu wsparcia „dwójki”.

Restrukturyzacja Embracera postępuje

Embracer Group przechodzi również dalsze znaczące zmiany organizacyjne (pierwszy duży etap miał miejsce w ubiegłym roku). Ich przykrym następstwem były liczne zwolnienia i zamknięcia, jakich grupa dokonała na przestrzeni ostatnich dwóch lat. W ostatnich miesiącach te działania były niestety kontynuowane.

Teraz firma ogłosiła plan wydzielenia Coffee Stain Group jako osobnej, niezależnej spółki pod koniec bieżącego roku kalendarzowego (2025). W jej skład wejdą kluczowe studia, takie jak Coffee Stain (twórcy m.in. Satisfactory), Ghost Ship (znani z Deep Rock Galactic), Tuxedo Labs (Teardown) oraz niektóre zespoły z Amplifier Game Invest.

Pozostałe podmioty działające dotychczas pod szyldem Embracer Group zostaną przemianowane i będą funkcjonować jako Fellowship Entertainment.

W drodze 76 tytułów

Jeśli chodzi o przyszłe premiery, plany Embracera w dalszym ciągu nie sposób określić inaczej, niż jako ambitne. W roku fiskalnym 2025/2026 (obejmującym okres od 1 kwietnia 2025 do 31 marca 2026) firma zamierza wydać 76 gier. Wśród już zapowiedzianych i wymienionych w raporcie tytułów znalazły się:

  1. Killing Floor 3
  2. Marvel 1943: Rise of Hydra
  3. Metal Eden
  4. Gothic 1 Remake
  5. REANIMAL
  6. Fellowship
  7. Wreckreation
  8. Następna gra ze SpongeBobem Kanciastoportym
  9. NORSE: Oath of Blood
  10. Deep Rock Galactic: Rogue Core

Raport wspomina również o „garści tytułów, które dopiero zostaną zapowiedziane”. Jeśli chodzi o twarde liczby – sprzedaż Embracera w roku fiskalnym 2024/2025 zanotowała spadek aż o 18% (do poziom nieco ponad 2 mld euro), natomiast zysk wyniósł 235 mln euro (w porównaniu do 1,23 mld euro straty w poprzednim roku fiskalnym). Głównymi motorami napędowymi były oczywiście KCD 2, a poza czeskim RPG także Tomb Raider IV-VI Remastered, Wreckfest 2 i Hyper Light Breaker.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej