Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2016, 09:50

autor: Adrian Werner

Kim Kardashian: Hollywood - 200 mln dolarów przychodu w pierwszym roku

Studio Glu Mobile pochwaliło się sukcesem kasowym casualowej gry mobilnej Kim Kardashian: Hollywood. W ciągu pięciu pierwszych miesięcy na rynku przyniosła ona 100 mln dolarów przychodu, a pierwszy rok zamknęła kwotą dwukrotnie wyższą.

Gra okazała się wielkim przebojem kasowym. - Kim Kardashian: Hollywood przyniosło 200 mln dolarów przychodu w pierwszym roku - wiadomość - 2016-02-18
Gra okazała się wielkim przebojem kasowym.

Wydana dwa lata temu na urządzenia mobilne i w wersji przeglądarkowej gra Kim Kardashian: Hollywood z oczywistych względów nie wzbudziła entuzjazmu hardcorowych graczy. Stała się za to wielkim przebojem wśród bardziej casualowych użytkowników. Podczas trwającej obecnie w Las Vegas konferencji DICE szef odpowiedzialnego za ten projekt studia Glu Mobile, Niccolo de Masi, podał kilka liczb, które pokazują skalę tego sukcesu. Okazuje się, że przez pierwszych pięć miesięcy pobytu na rynku produkcja wygenerowała 100 milionów dolarów przychodu, a premierowy rok zamknęła kwotą 200 mln dolarów. Gra korzysta z modelu free-to-play, więc pieniądze te pochodziły z mikropłatności, w ramach których kupowano wirtualne przedmioty, takie jak samoloty, samochody, biżuterię czy ubrania.

De Masi podzielił się także innymi ciekawymi danymi. Do tej pory użytkownicy rozegrali 3 miliardy sesji w Kim Kardashian: Hollywood, podczas których odbyli 11 mld rejsów lotniczych i udali się na prawie miliard randek. Łącznie wszyscy gracze spędzili na zabawie prawie 35 tysięcy lat. Natomiast sama gra została pobrana 42 mln razy.

Kim Kardashian: Hollywood pozwala wcielić się w dziewczynę zatrudnioną w sklepie odzieżowym, która pewnego dnia poznaję tytułową celebrytkę. Nawiązana przyjaźń otwiera przed bohaterką drogę do sławy, a to z kolei umożliwia jej rozpoczęcie własnej kariery. Gra praktycznie pozbawiona jest jakichkolwiek prawdziwych wyzwań, które mogłyby przetestować nasz spryt lub refleks. Cała zabawa sprowadza się do uczestniczenia w wirtualnych wydarzeniach, klikania na obiektach i podejmowania prostych decyzji.

Wielki sukces projektu sprawił, że w kolejce po swoje gry ustawiły się także inne sławy. Pod koniec zeszłego roku Glu Mobile wydało bardzo podobną produkcję zatytułowaną Katy Perry Pop. Natomiast w tym miesiącu ukazało się Kandall & Kylie, czyli pozycja koncentrująca się na dwóch przyrodnich siostrach Kim Kardashian. Zespół pracuje także nad mobilnym tytułem, w którym wystąpi Taylor Swift. Widać więc, że studio nie zamierza nikomu oddawać pola w segmencie rynku, który samo stworzyło.

  1. Glu Mobile – oficjalna strona studia