Jak wygląda system zniszczeń w Gran Turismo 5?
Nie ulega wątpliwości, że premiera Gran Turismo 5 będzie jednym z najważniejszych wydarzeń dla użytkowników PlayStation 3 w tym roku. Po wielu latach oczekiwania nowe wyścigi studia Polyphony Digital w końcu trafią na półki sklepowe, przynosząc ze sobą niezwykle oczekiwaną nowinkę – model zniszczeń samochodów.
Marcin Skierski
Nie ulega wątpliwości, że premiera Gran Turismo 5 będzie jednym z najważniejszych wydarzeń dla użytkowników PlayStation 3 w tym roku. Po wielu latach oczekiwania nowe wyścigi studia Polyphony Digital w końcu trafią na półki sklepowe, przynosząc ze sobą niezwykle oczekiwaną nowinkę – model zniszczeń samochodów.

W Internecie pojawiło się kilkanaście zdjęć pokazujących rozbite auta w Gran Turismo 5. Dwa z nich możecie oglądać w tej wiadomości, ale warto sprawdzić pełną galerię znajdującą się pod tym adresem. Zaprezentowano tam kilka różnych modeli pojazdów, które najwyraźniej zaliczyły bliższe spotkanie z bandą. Jakość materiału pozostawia wprawdzie sporo do życzenia, ale bez problemu można nim wszystko zobaczyć.
Już teraz opinie na temat wyglądu tych zniszczeń wydają się być podzielone. Część graczy wypowiada się na ich temat optymistycznie, doceniając sam fakt pojawienia się tego systemu w grze (w poprzednich częściach serii nie mogliśmy nawet porysować lakieru), a druga grupa zwraca uwagę na mało realistyczne wykonanie tego elementu. Ocenę pozostawiamy każdemu z osobna, ale wybrane komentarze porównujące zdeformowaną blachę w Gran Turismo 5 do pogiętej kartki papieru mówią same za siebie.
Oprócz tego wyciekł też materiał filmowy pokazujący zniszczone Ferrari na jednym z torów dostępnych w pełnej wersji. Całość jest dostępna w serwisie YouTube – warto zobaczyć na własne oczy, jak prezentuje się to w ruchu.

Warto przypomnieć, że prawdopodobnie „zniszczalnych” będzie tylko część pojazdów w grze. Spośród ok. tysiąca dostępnych modeli tylko 20% z nich to tzw. samochody Premium z systemem zniszczeń i dokładnie odwzorowanym kokpitem. Cała reszta prawdopodobnie nie będzie tak dokładnie opracowana, co już wywołało spore kontrowersje wśród fanów. Jak to wszystko będzie ostatecznie wyglądało, przekonamy się 3 listopada, kiedy Gran Turismo 5 ukaże się w Europie.
Więcej:PlayStation 6 to konsola na „następną dekadę” zdaniem ekspertów z Digital Foundry

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
zanonimizowany495054 Konsul
@ wszyscy malkontenci
Ktoś chce coś od zniszczeń ?
http://i55.tinypic.com/14x0aom.jpg
tyle w tym temacie.
Co więcej PD cały czas ulepsza ten system. W pełnej wersji po rozpieprzeniu się będzie można zobaczyć wnętrze samochodu. A wersja demka przedstrawia jeszcze zniszczenia w produkcji.
Co więcej każde demo z bestbuyów prezentuje inny build i na innych lepiej to wygląda a na inncyh gorzej, na jednych możan uszkodzić na innych nie, na jednych można porysować bryke i odpadną ci drzwi a na innych tylko to co widzicie na obrazkach powyżej.
Pełna wersja GT5 będzie miała najlepszy model zniszczeń z gier gatunku sim racerów.
@ Koktajl Mrozacy Mozg
Każde GT coś dodawało, to że w czwartej częsci nie było edytora i dobrego online to wina raczej mocy konsolki.
Jak do tej pory to forza stoi w miejscu.
czekers Legend

trzeba być nieźle skretynionym, żeby w symulatorzy zwracać uwagę na model zniszcze. Chyba, że jest to symulator czołgu.
swoją drogą modelu zniszczeń miało nie być (bo po co?) ale oczywiście banda idiotów musiała pod każdym newsem dotyczącym GT5 w wiekszosci growych serwisow swiata pisac, ze forza lepsza bo mozna samochod porozbijac...
BigBoss86 Pretorianin
Będę miał kupę śmiechu jeśli się okaże, że duke wyjdzie przed GT5 :D
Lothers Senator

@PSXFAN: "Cholerne nieroby TO IDZCIE KURWA NA STUDIA PROGRAMISTYCZNE I ZRÓBCIE LEPSZE DEBILE"
"Jak to mówią "Jeśli nie potrafisz, nie pchaj się na afisz." ;)
Przecież "system" zniszczeń był już w Test Drive na C64, w Stunts był już całkiem niezły, a w Destruction Derby to normalna orgia zniszczenia :D (fakt, że potrzebna była potężna maszyna, nawet Pentium 100 miewał problemy...
Nie uważam systemu zniszczeń za konieczny, może wybiórczo w niektórych trybach (dajmy na to Nascar, gdzie pogięta blacha, tłuczone szkło i fruwające części to obowiązkowa część każdego wyścigu ;), ale przecież GT5 dzięki "potędze" PS3 i Cell'a miał oferować raytracing w czasie rzeczywistym, fotorealistyczne tła, zaawansowaną fizykę jazdy i realistyczny system zniszczeń, a wszystko to w Full HD! Byli nawet tacy, którzy po obejrzeniu "screenów" z modelami aut uwierzyli w te zapewnienia i na każdym forum piali w zachwycie nad tym, że GT5 ustanowi nowe standardy w każdej dziedzinie... Niestety nikt nie wspomniał, że "screeny" pochodziły z prezentacji silnika iRT (Interactive Raytracing) IBM'a, gdzie do wygenerowania JEDNEGO, statycznego modelu użyto 3 połączonych PS3 ;) oraz o tym, że Full HD owszem, będzie... ale tylko w showroomie, o fizyce nie mówię, bo chociaż Cell akurat do tego celu się nadaje nieźle, ale sam Cell grafiki nie wygeneruje, a GPU w PS3 przy takim GTX460 to przecież antyk...
zanonimizowany425253 Generał
Lothers->Już dużo nie zostało do premiery, z osądami poczekaj do niej.