Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2003, 13:37

Interesujące wieści o Doom 3

Brytyjski magazyn PC Zone, zaprezentował swoim czytelnikom kolejną, piątą już zapowiedź wielkiego hitu o nazwie Doom 3. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie solidna garść nowych informacji i faktów, związanych z produktem, a potwierdzonych przez id Software.

Brytyjski magazyn PC Zone, zaprezentował swoim czytelnikom kolejną, piątą już zapowiedź wielkiego hitu o nazwie Doom 3. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie solidna garść nowych informacji i faktów, związanych z produktem, a potwierdzonych przez id Software.

Nie będzie muzyki w Doom 3 i całkiem możliwe, że jest to wina Trenta Reznora (lidera zespołu Nine Inch Nails), który zrezygnował z projektu już jakiś czas temu i zabrał ze sobą wszystko, co udało się do tej pory stworzyć. „Nie będzie odrębnych kawałków na każdym poziomie, tak jak w Return to the Castle Wolfenstein, gdzie utwory były niezależne” – twierdzi Todd Hollenshead – „Zmierzamy w kierunku ambientowych odgłosów. Będą elementy muzyki, ale z pewnością nie typowy soundtrack.”

Kolejnym nowym potworem, czyli takim który nie pojawił się w poprzednich częściach gry, będzie Vagary – pajęcza królowa. Ta istota z piekła rodem będzie przypominać wyglądem Vore’y z pierwszej odsłony Quake’a, tzn. korpus kobiety zostanie umieszczony na odnóżach pająka. Vagary będzie atakować pazurami i rzucać w kierunku gracza sieć.

Broń BFG zostanie wykonana w stylu przypominającym to, co mogliśmy zobaczyć w pierwszej części gry. W żadnym wypadku nie będzie to powtórka z Quake III Arena. Jeśli chodzi o inną broń energetyczną, czyli znany i lubiany Plasma Gun, jest już pewne, że za jego pomocą będzie można niszczyć wystrzeliwane w kierunku gracza rakiety. Tim Willits uchylił także rąbka tajemnicy na temat Soul Cube – całkowicie nowego środka zagłady: „Jest to starożytna broń, stworzona miliony lat temu w celu zatrzymania sił piekielnych. Została użyta w epickiej walce pomiędzy dobrem a złem na długo przedtem, zanim Ziemia zaczęła przypominać to, czym znamy ją dzisiaj.” Soul Cube jest jak na razie najpotężniejszym artefaktem w grze.

Sztuczna Inteligencja komputerowego przeciwnika nie będzie tak prosta, jak do tej pory sądzono – z potworami reagującymi tylko na zmiany w otoczeniu i tego, co wyczynia gracz. „The Arch-Vile umie przyzywać potwory. Jeśli wejdziesz do pomieszczenia i nad Tobą znajduje się dużo przestrzeni, Arch-Vile wezwie na pomoc latające potwory” – opowiada Tom Willits – „Ale jeśli spróbujesz ukryć się w kanałach wentylacyjnych, będzie się starał sprowadzić mniejsze kreatury, które Cię dopadną.” Arch-Vile był jednym z najpotężniejszych przeciwników w pierwszych dwóch częściach Dooma. Nie dość, że potrafił atakować ogniem, to jeszcze wskrzeszać zabite przez Ciebie potwory. Jak widać, jego repertuar możliwości znacznie się powiększył.

Po podejściu do komputera UAC, broń zostaje schowana i pojawia się kursor myszy. Zawartość terminalu będziemy przeglądać podobnie jak tradycyjne strony internetowe.

Linki do stron powiązanych z tematem:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej