Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2010, 11:10

autor: Piotr Doroń

Inspirujące Auditorium już wkrótce na PlayStation 3, Xboksa 360 i PSP

Inspirująca, muzyczna gra logiczna Auditorium, dostępna do tej pory wyłącznie na PC oraz iPhone’a, zostanie wreszcie wydana Xboksa 360, PlayStation 3, a także PSP. Do premiery dojdzie na początku listopada.

Inspirująca, muzyczna gra logiczna Auditorium, dostępna do tej pory wyłącznie na PC oraz iPhone’a, zostanie wreszcie wydana Xboksa 360, PlayStation 3, a także PSP. Pierwotnie do premiery edycji konsolowych miało dojść na początku bieżącego roku, jednakże duet niezależnych deweloperów, Williama Stallwooda oraz Daina Sainta funkcjonująco jako studio Cipher Prime (w dorobku także pozycja o tytule Fractal), napotkał pewne trudności, które to uniemożliwiły.

Wielokrotnie nagradzane Auditorium trafi do oferty Xbox Live Arcade i PlayStation Network już za nieco ponad miesiąc. Mianowicie, Europejczycy otrzymają dostęp do produkcji 3 listopada. Użytkownikom Xboksa 360 przyjdzie zapłacić za dzieło Cipher Prime 800 punktów Microsoftu, z kolei posiadacze PlayStation 3 będą musieli liczyć się z wydatkiem rzędu 7,99 euro (około 32 złotych). Nieco dłużej na własną edycję poczekają właściciele przenośnej PSP, gdyż producenci ciągle nad nią pracują.

Inspirujące Auditorium już wkrótce na PlayStation 3, Xboksa 360 i PSP - ilustracja #1

Auditorium to produkcja niecodzienna, gdyż zaprezentowana w niej rozgrywka sprowadza się do wyznaczania drogi wielobarwnym falom złożonym z dziesiątek audio-wizualnych cząstek. Gracz musi tego dokonać w taki sposób, aby fale uzupełniły specjalne zbiorniki, wydobywając z nich stosowne dźwięki (składające się w sumie na utwór będący podkładem muzycznym dla danego aktu). Sytuację utrudniają różnego rodzaju przeszkadzajki, w tym czarne dziury, potrafiące zasysać falę, uniemożliwiając tym samym jej swobodne przemieszczanie się, punkty dzielące falę na dwie części, a także portale, transportujące ją w inne rejony planszy.

Auditorium zdobyło uznanie głównie ze względu na intrygującą mechanikę rozgrywki, piękną oprawę muzyczną, a także wysoki poziom trudności, zmuszający nierzadko gracza do wspięcia się na wyżyny kreatywności. W dzieło Williama Stallwooda oraz Daina Sainta od kilkunastu miesięcy mogą zagrywać się użytkownicy pecetów, którzy na łamach oficjalnej strony Auditorium znajdą nie tylko opis produkcji, ale również flashowe demo (przetestujecie je z poziomu przeglądarki internetowej). Na przełomie 2009 i 2010 roku gra ukazała się również w wersji przeznaczonej na iPhone’a.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej