W opublikowanym niedawno wywiadzie dla portalu Livedoor Hideo Kojima potwierdził sukces Death Stranding. Wspomniał również o toczących się pracach nad kolejną produkcją, a także przedstawił swoją wizję przyszłości branży. Jego zdaniem tradycyjne tytuły AAA zostaną wyparte przez tańsze gry-usługi.
W SKRÓCIE
Portal Livedoor opublikował wywiad ze słynnym twórcą gier Hideo Kojimą. Rozmowa w dużej mierze dotyczyła jego artystycznej natury, jednak nie mogło obejść się bez odniesień do serii Metal Gear oraz do najnowszej produkcji dewelopera – Death Stranding. Twórca potwierdził bardzo dobrą sprzedaż tytułu oraz to, że trwają prace nad kolejnym projektem.
Hideo Kojima w niedawnym wywiadzie dla portalu Livedoor wypowiedział się na temat sprzedaży Death Stranding i o ile nie podał konkretnych cyfr, możemy się z tej rozmowy dowiedzieć, że koszta produkcji gry się zwróciły, a ona sama osiągnęła przyzwoity zysk. Opowieść o dostarczycielu paczek okazała się na tyle dochodowa, iż twórca zapewnił, że ma zabezpieczone fundusze na kolejny tytuł (który swoją drogą już powstaje).

W wywiadzie deweloper opowiedział, że niedawno upadł jeden wielki projekt jego studia (powodów takiego stanu rzeczy nie zdradził), jednak podkreślił, że już trwają prace nad następnym. Nie chciał zdradzić więcej szczegółów, gdyż podobno gra jest jeszcze we zbyt wczesnej fazie produkcji.
Ciekawie przedstawia się również wizja twórcy na przyszłość branży gier. Hideo Kojima uważa, że model wydawania gier AAA stanie się przestarzały. Według niego przyszłość leży w produkcjach, które szybko powstają i są wspierane przez twórców w postaci częstych aktualizacji. Dzięki temu deweloperzy mogą znacznie lepiej reagować na potrzeby oraz opinie graczy. Sam podobno ma już pomysł na tytuł z tego segmentu, czeka jednak na odpowiednią chwilę, aby wcielić go w życie.

Premiera Death Stranding na PC nieco się opóźni i tytuł zostanie wydany 14 lipca (pierwotnie miał się ukazać już 2 czerwca). Wszystko jednak wskazuje na to, że deweloper nie potrzebuje pieniędzy z rynku komputerów osobistych, a będą one jedynie miłym dodatkiem do i tak już sporych zarobków gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
68

Autor: Damian Gacek
Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.