Heroes of Might & Magic III: HD Edition – znamy wymagania sprzętowe
Na Steamie ujawniono wymagania sprzętowe gry Heroes of Might & Magic III: HD Edition. Nie da się ukryć, że odświeżona wersja kultowej „trójki” będzie potrzebowała znacznie mocniejszego komputera niż oryginał. Czy procesor 2 GHz i karta grafiki obsługująca DirectX 10 faktycznie są niezbędne od uruchomienia reedycji gry z 1999 roku?
Łukasz Szliselman
Na platformie Steam pojawiła się informacja o wymaganiach sprzętowych gry Heroes of Might & Magic III: HD Edition – odświeżonej wersji hitu z 1999 roku. Trzeba przyznać, że są one dość zaskakujące, szczególnie jeśli porównamy je z innymi podobnymi remake’ami lubianych klasyków (patrz: Age of Empires II: HD Edition czy Majesty Gold HD Edition). Rzecz jasna spodziewaliśmy się, że wymagania będą wyższe niż w oryginale – wszak główną nowością w edycji HD ma być poprawiona oprawa graficzna. Trudno jednak sobie wyobrazić, że nawet z tymi dodatkowymi pikselami i animacjami gra faktycznie będzie potrzebowała aż takiej mocy obliczeniowej, jak podano w konfiguracji minimalnej. Nie mówiąc już o konieczności posiadania karty grafiki zdolnej obsłużyć biblioteki DirectX 10. Oczywiście współczesne komputery nie powinny mieć z nowymi „hirołsami” większych problemów. Z drugiej jednak strony nie każdy weteran „trójki” musi posiadać współczesny komputer. Oceńcie sami:
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor: Core2 Duo E4400 @ 2.0 GHz lub Athlon64 X2 3800+ @ 2.0 GHz
- Karta grafiki: GeForce 8800GT lub Radeon HD2900 (256MB VRAM lub więcej z Shader Model 4.0)
- DirectX: 10
- Pamięć: 2 GB RAM,
- System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1 (wersja 32- lub 64-bitowa)
Zalecane wymagania sprzętowe:
- Procesor: Core2 Duo E6600 @ 2.4 GHz lub Athlon64 X2 5600+ @ 2.8 Ghz
- Karta grafiki: GeForce 9800GT lub AMD Radeon HD3870 (512MB VRAM z Shader Model 5.0)
- DirectX: 10
- Pamięć: 3 GB RAM,
- System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1 (wersja 32- lub 64-bitowa)
Dodano też, że choć systemy Windows XP i Vista nie posiadają oficjalnego wsparcia, gra powinna działać również na nich. Nie można jednak powiedzieć tego samego o starszych Windowsach. Heroes of Might & Magic III: HD Edition zadebiutuje w wersji cyfrowej 29 stycznia 2015 roku.
Heroes of Might & Magic III: HD Edition zostało zapowiedziane na początku grudnia, jako odświeżona graficznie wersja Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia, kultowej strategii turowej studia New World Computing. Sporo zamieszania wywołał jednak obrazek porównujący wygląd wersji z 1999 roku z edycją HD, który, zdaniem wielu fanów, zakłamywał faktyczny wygląd oryginału. Firma Ubisoft wyjaśniła, że przedstawione na grafice modele postaci zostały przedstawione w trzykrotnym powiększeniu, stąd też kłująca w oczy „pikseloza”. Nie wszystkich jednak przekonało to tłumaczenie.
- Oficjalna strona internetowa serii Might & Magic
- Oficjalna strona internetowa studia DotEmu
- Oficjalna strona internetowa firmy Ubisoft

Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Data wydania: 29 stycznia 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- wymagania sprzętowe
- DotEmu
- PC
Komentarze czytelników
Henrar Generał

Krótkie wytłumaczenie dla Januszy, którzy się śmieją, że gra wymaga DX10, ale nie ma nowych efektów.
Jak pewnie nie wiecie, DirectX 10 to API, z którego korzystają programiści. Wszelkie ładowanie shaderów, tekstur, itp. mają gotowe funkcje, z których programista korzysta w danym celu. Różnice między DX10 a DX9 są ogromne a cały kod związany z DX9 bywa wielokrotnie bardziej skomplikowany niż w przypadku DX10.
DX11 z kolei to wersja rozwojowa DX10, więc podstawowy kod ze sobą jest zgodny i można z niego korzystać.
Kolejne wersje DirectXa to nie tylko nowe efekty graficzne, ale też czasami poważne zmiany od strony kodu, które ułatwiają programistom życie.
Ale jako że jesteśmy na GoLu, 99% ludzi tego nie ogarnia.
I tak, nowa wersja H3 będzie korzystała z shaderów. Z prostej przyczyny - nawet dwuwymiarowy obraz stworzony w DX10 wymaga shaderów. Przydałoby się, żeby ktoś ogarnięty napisał o mitach dot. programowania gier wśród graczy i poprawnie stosował pojęcia.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/dn166881.aspx
Odkupiciel Centurion

@Henrar
No w końcu ktoś rozsądnie to wytłumaczył tutejszym lemingom :)
klikrbp92 Junior
Heroes III HD ma wyższe wymagania niż Heroes VI hahahahaha. Heroesa III odpalało się na kalkulatorze.
zanonimizowany898987 Junior
Te wymagania to jakaś pomyłka albo to wymagania na ekranach 100calowych.
Wolę pograć w zwykłą z dodatkami i też w HD, bez kosmicznych wymagań.
woody_alen Chorąży

ja grałem w heroes 3 na pentium 2 333 Mhz 32Mb RAM i grafice riva tnt (jakiej dokładnie nie pamiętam bo był to komputer kolegi) i gra działała płynie :D W wersji hd poprawili trochę tekstury (z naciskiem na trochę bo gra wygląda praktycznie tak samo jak zwykła "trójka"), podbili rozdzielczość i powiększyli wymagania 10-kronie :D