Heroes of Might & Magic III: HD Edition – znamy wymagania sprzętowe

Na Steamie ujawniono wymagania sprzętowe gry Heroes of Might & Magic III: HD Edition. Nie da się ukryć, że odświeżona wersja kultowej „trójki” będzie potrzebowała znacznie mocniejszego komputera niż oryginał. Czy procesor 2 GHz i karta grafiki obsługująca DirectX 10 faktycznie są niezbędne od uruchomienia reedycji gry z 1999 roku?

Łukasz Szliselman

Wszystko bardzo ładnie, ale jaką rolę pełni tu DirectX 10?

Na platformie Steam pojawiła się informacja o wymaganiach sprzętowych gry Heroes of Might & Magic III: HD Edition – odświeżonej wersji hitu z 1999 roku. Trzeba przyznać, że są one dość zaskakujące, szczególnie jeśli porównamy je z innymi podobnymi remake’ami lubianych klasyków (patrz: Age of Empires II: HD Edition czy Majesty Gold HD Edition). Rzecz jasna spodziewaliśmy się, że wymagania będą wyższe niż w oryginale – wszak główną nowością w edycji HD ma być poprawiona oprawa graficzna. Trudno jednak sobie wyobrazić, że nawet z tymi dodatkowymi pikselami i animacjami gra faktycznie będzie potrzebowała aż takiej mocy obliczeniowej, jak podano w konfiguracji minimalnej. Nie mówiąc już o konieczności posiadania karty grafiki zdolnej obsłużyć biblioteki DirectX 10. Oczywiście współczesne komputery nie powinny mieć z nowymi „hirołsami” większych problemów. Z drugiej jednak strony nie każdy weteran „trójki” musi posiadać współczesny komputer. Oceńcie sami:

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Core2 Duo E4400 @ 2.0 GHz lub Athlon64 X2 3800+ @ 2.0 GHz
  2. Karta grafiki: GeForce 8800GT lub Radeon HD2900 (256MB VRAM lub więcej z Shader Model 4.0)
  3. DirectX: 10
  4. Pamięć: 2 GB RAM,
  5. System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1 (wersja 32- lub 64-bitowa)

Zalecane wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Core2 Duo E6600 @ 2.4 GHz lub Athlon64 X2 5600+ @ 2.8 Ghz
  2. Karta grafiki: GeForce 9800GT lub AMD Radeon HD3870 (512MB VRAM z Shader Model 5.0)
  3. DirectX: 10
  4. Pamięć: 3 GB RAM,
  5. System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1 (wersja 32- lub 64-bitowa)

Dodano też, że choć systemy Windows XP i Vista nie posiadają oficjalnego wsparcia, gra powinna działać również na nich. Nie można jednak powiedzieć tego samego o starszych Windowsach. Heroes of Might & Magic III: HD Edition zadebiutuje w wersji cyfrowej 29 stycznia 2015 roku.

Heroes of Might & Magic III: HD Edition zostało zapowiedziane na początku grudnia, jako odświeżona graficznie wersja Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia, kultowej strategii turowej studia New World Computing. Sporo zamieszania wywołał jednak obrazek porównujący wygląd wersji z 1999 roku z edycją HD, który, zdaniem wielu fanów, zakłamywał faktyczny wygląd oryginału. Firma Ubisoft wyjaśniła, że przedstawione na grafice modele postaci zostały przedstawione w trzykrotnym powiększeniu, stąd też kłująca w oczy „pikseloza”. Nie wszystkich jednak przekonało to tłumaczenie.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Might & Magic
  2. Oficjalna strona internetowa studia DotEmu
  3. Oficjalna strona internetowa firmy Ubisoft
Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Heroes of Might & Magic III: HD Edition

PC Mobile
po premierze

Data wydania: 29 stycznia 2015

Informacje o Grze
5.3

GRYOnline

6.9

Gracze

8.0

Steam

7.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-01-14
13:15

Henrar Generał

Henrar

Krótkie wytłumaczenie dla Januszy, którzy się śmieją, że gra wymaga DX10, ale nie ma nowych efektów.

Jak pewnie nie wiecie, DirectX 10 to API, z którego korzystają programiści. Wszelkie ładowanie shaderów, tekstur, itp. mają gotowe funkcje, z których programista korzysta w danym celu. Różnice między DX10 a DX9 są ogromne a cały kod związany z DX9 bywa wielokrotnie bardziej skomplikowany niż w przypadku DX10.
DX11 z kolei to wersja rozwojowa DX10, więc podstawowy kod ze sobą jest zgodny i można z niego korzystać.
Kolejne wersje DirectXa to nie tylko nowe efekty graficzne, ale też czasami poważne zmiany od strony kodu, które ułatwiają programistom życie.
Ale jako że jesteśmy na GoLu, 99% ludzi tego nie ogarnia.

I tak, nowa wersja H3 będzie korzystała z shaderów. Z prostej przyczyny - nawet dwuwymiarowy obraz stworzony w DX10 wymaga shaderów. Przydałoby się, żeby ktoś ogarnięty napisał o mitach dot. programowania gier wśród graczy i poprawnie stosował pojęcia.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/dn166881.aspx

Komentarz: Henrar
2015-01-15
16:56

Odkupiciel Centurion

Odkupiciel

@Henrar

No w końcu ktoś rozsądnie to wytłumaczył tutejszym lemingom :)

Komentarz: Odkupiciel
2015-01-20
11:34

klikrbp92 Junior

Heroes III HD ma wyższe wymagania niż Heroes VI hahahahaha. Heroesa III odpalało się na kalkulatorze.

Komentarz: klikrbp92
2015-01-28
13:30

zanonimizowany898987 Junior

Te wymagania to jakaś pomyłka albo to wymagania na ekranach 100calowych.
Wolę pograć w zwykłą z dodatkami i też w HD, bez kosmicznych wymagań.

Komentarz: zanonimizowany898987
2015-08-13
13:35

woody_alen Chorąży

woody_alen

ja grałem w heroes 3 na pentium 2 333 Mhz 32Mb RAM i grafice riva tnt (jakiej dokładnie nie pamiętam bo był to komputer kolegi) i gra działała płynie :D W wersji hd poprawili trochę tekstury (z naciskiem na trochę bo gra wygląda praktycznie tak samo jak zwykła "trójka"), podbili rozdzielczość i powiększyli wymagania 10-kronie :D

Komentarz: woody_alen

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl