Heroes of Might & Magic III: HD Edition – Ubisoft przekłamuje wygląd oryginalnej gry
Fani serii Might & Magic dostrzegli, że pod względem grafiki Heroes of Might & Magic III: HD Edition nie różni się aż tak bardzo od oryginału, jak to przedstawiła firma Ubisoft. Okazuje się, że grafiki porównawcze ukazywały „trójkę”, jako dużo brzydszą niż w rzeczywistości.
Łukasz Szliselman
W tym tygodniu firma Ubisoft zapowiedziała grę Heroes of Might & Magic III: HD Edition – odświeżone wydanie hitu z 1999 roku od studia New World Computing, które przygotowuje ekipa DotEmu. Fani serii (w tym nasi czytelnicy) szybko dostrzegli jednak spore nieścisłości na grafikach porównujących oprawę wizualną oryginalnego Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia z nadchodzącą reedycją. Okazuje się, że Ubisoft dość mocno zeszpecił screeny z pierwowzoru – widoczne na nich modele postaci uchwycono chyba w najniższej możliwej rozdzielczości. Na forum NeoGAF opublikowano obrazek ukazujący, jak gra wyglądała naprawdę kontra to, jak przedstawił ją wydawca:

Poniżej znajdziecie też przykładowe screeny z „trójki” (więcej możecie przejrzeć np. w sklepie GOG.com, gdzie oryginalne Heroes of Might & Magic III jest dostępne w edycji kompletnej):
To smutne, że firma Ubisoft w tak niski sposób chciała zainteresować graczy reedycją tej kultowej strategii turowej. Owszem, wydanie HD zostanie przystosowane do szerokich ekranów i współczesnych systemów operacyjnych oraz faktycznie wprowadzi kosmetyczne poprawki graficzne, ale bynajmniej nie będą to aż tak drastyczne zmiany, jak próbował wmawiać fanom obecny właściciel marki. Na uwagę zasługuje też fakt, że w odróżnieniu od chociażby Age of Empires II, które również doczekało się niedawno edycji HD, nowe Heroes of Might & Magic III zaoferuje wyłącznie zawartość znaną z podstawki – zabraknie w niej rozszerzeń Armageddon’s Blade i Shadow of Death. Trudno powiedzieć, czy dodatkowe kampanie odejdą w czeluść zapomnienia, czy też wydawca planuje wypuścić je w formie płatnych DLC.
Heroes of Might & Magic III: HD Edition zadebiutuje na Steamie 29 stycznia 2015 roku. Gra będzie równiez dostępna na tabletach (Android, iOS). Póki co cena produkcji nie jest znana.
- Oficjalna strona internetowa serii Might & Magic
- Oficjalna strona internetowa studia DotEmu
- Oficjalna strona internetowa firmy Ubisoft
Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Data wydania: 29 stycznia 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Ubisoft
- afery i kontrowersje
- DotEmu
- PC
Komentarze czytelników
AIDIDPl Legend
Heroes V to kaszka dla dzieci. Nie ma startu do III...
Mutant z Krainy OZ Legend
Bo graficznie jest odmienne od tego co było do tamtej pory? A cała masa innych elementów jest lepsza niż w trójce, zaczynając od balansu, kampanii, edytora map, a na kapitalnym rozwoju bohatera kończąc? Piątka to kalka trójki z nowymi rozwiązaniami.
AIDIDPl Legend
Nie będę się kłócił. Tobie się podoba, wg mnie nie umywa się do III. Koniec dyskusji...
Mutant z Krainy OZ Legend
Spoko, rozumiem że pod względem klimatu nie umywa się do trójki, sam kiedy mam ochotę na heroesy, to wracam częściej do trójki niż piątki, ale kiedy już gram w część trzecią, to brakuje mi tego co jest w części piątej. Trzeci wymiar starzeje się bardzo szybko i szybko staje się odpychający, a styl graficzny z trójki będzie cieszył oko po kres czasu. A to właśnie ta grafika tworzy taki niesamowity klimat w połączeniu z po prostu dobrą grą. Piątka jednak, imo, jest grą bardzo dobrą jeżeli już je jakoś oceniać.
Nie zmienia to jednak faktu, że opisałeś zwyczajnie heroes 5 :P To co było w trójce już nie powróci, nie da się tej gry zrobić na nowo, w nowej grafice. Już na tę próbę przeniesienia gry do wyższej rozdzielczości wylano wiadra pomyj, a jeszcze nawet nie ujrzała ona światła dziennego.
mehow91 Generał
Ubisoft nic nie przekłamuje, właśnie taka pikseloza by była na ekranach wyższej rozdzielczości. Pomyśleliście drodzy Redaktorzy o tym, że istnieją ekrany o większej rodzielczości niż 1080p ? Choćby Retina w iPadach, ale także 1440p czy 4k, na które to właśnie jest kierowana wersja HD. Wtedy w starej wersji byłaby właśnie taka pikseloza po powiększeniu.


