Halo 3 z 300 milionami dolarów przychodu!

Halo 3 nie ustaje w biciu kolejnych rekordów światowego rynku elektronicznej rozrywki. Gigantyczna kampania reklamowa, zahaczająca o niemalże każdy zakątek naszego globu, wpłynęła nie tylko na rewelacyjną wprost sprzedaż najnowszego dzieła studia Bungie, ale także pozwoliła firmie Microsoft cieszyć się z rekordowych przychodów.

Piotr Doroń

Halo 3 nie ustaje w biciu kolejnych rekordów światowego rynku elektronicznej rozrywki. Gigantyczna kampania reklamowa, zahaczająca o niemalże każdy zakątek naszego globu, wpłynęła nie tylko na rewelacyjną wprost sprzedaż najnowszego dzieła studia Bungie, ale także pozwoliła firmie Microsoft cieszyć się z rekordowych przychodów.

W ujawnionym wczoraj raporcie koncernu Microsoft czytamy, że w pierwszym tygodniu (licząc od momentu wprowadzenia gry na światowy rynek) ostatnie przygody Master Chiefa przyniosły firmie aż 300 milionów dolarów przychodu. Halo 3 wpłynęło ponadto na blisko dwukrotny wzrost popularności konsoli Xbox 360 oraz prawdziwy wysyp chętnych do gry sieciowej użytkowników usługi Xbox Live. Z wyliczeń Microsoftu wynika, że w mitycznym już, pierwszym tygodniu panowania Halo 3 na rynku z najważniejszej właściwości Xbox Live skorzystało 2,7 miliona miłośników sieciowej rozwałki spod znaku Bungie. Wzrost ten odczuli szczególnie pozostali użytkownicy XBL, którzy w ostatnich dniach narzekają na niemal nieustanne lagi i opóźnienia w rozgrywce.

Sieciowa popularność Halo 3 nie mogła się oczywiście nie przełożyć na wzrost sprzedaży złotych abonamentów Xbox Live. Sama tylko opcja 12-miesięczna pobiła w ostatnich dniach wszelkie dotychczasowe rekordy. Z informacji ujawnionych przez Microsoft wynika, że skorzystały z niej setki tysięcy graczy.

Czy radosny pochód Halo 3 zostanie kiedykolwiek zatrzymany? Analitycy twierdzą, że nie, przewidując jednocześnie, że do końca października gra osiągnie sprzedaż na poziomie 4,5 miliona egzemplarzy. Wygląda więc na to, że ów desant powstrzyma jedynie niezbyt duża liczba Xboksów 360 znajdujących się aktualnie w posiadaniu graczy. To ci paradoks.

Halo 3

Halo 3

Xbox
po premierze

Data wydania: 25 września 2007

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2007-10-05
11:11

zanonimizowany412133 Pretorianin

No no to juz jest zysk na poziomie mega produkcji filmowych. Niedługo gry beda sztuką na rowni z kinem .

Komentarz: zanonimizowany412133
2007-10-05
11:24

zanonimizowany469849 Pretorianin

Jak można uważać coś za sztukę tylko dlatego, ze się bardzo dobrze sprzedaje? Nonsens.

Komentarz: zanonimizowany469849
2007-10-05
13:04

zanonimizowany57898 Generał

klopskik1988 - Sztuka w kinie to nie to samo co block buster - kasa to nie klasa. Kino niszowe potrafi zabrac cie na poziom nieosiagalny dla Transformersow, czy 300.

Gry sie upodobnio raczje do filmow pod wzgledem budzetu - beda kosztowac 50-60 m. $ a zarabiac 500.

Komentarz: zanonimizowany57898
2007-10-05
15:16

zanonimizowany169157 Generał

tez nie za bardzo z tym porownaniem, bilet kinowy kosztuje jakies 15zl. Gry natomiast, nie dosc ze 10x wiecej kosztuja , to pewnie wiekszy odsetek tej kasy idzie na producenta niz w przypadku filmow.

Komentarz: zanonimizowany169157

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl