GTA V wygenerowało przychód na poziomie ponad miliarda dolarów

Najnowsza produkcja firmy Rockstar odnosi spektakularny sukces. Po pierwszym dniu sprzedaży udało się uzyskać przychód w wysokości 800 milionów dolarów, a po trzech dniach przekroczono magiczną barierę miliarda dolarów, bijąc aktualne rekordy nie tylko w branży gier wideo.

Bartosz Woldański

GTA V ustanawia kolejny rekord zaledwie po trzech dnia od wydania - GTA V wygenerowało przychód na poziomie ponad miliarda dolarów - wiadomość - 2013-09-20
GTA V ustanawia kolejny rekord zaledwie po trzech dnia od wydania

Mimo że od premiery Grand Theft Auto V minęły raptem trzy dni, to gra przyniosła firmie Take-Two Interactive przychód na poziomie przeszło miliarda dolarów – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Do tej pory w branży gier wideo taką kwotę najszybciej osiągnęła produkcja studia Treyarch – Call of Duty: Black Ops II, która potrzebowała na to aż 15 dni. Co ciekawe, dotychczasowy rekord pobity przez tytuł studia Rockstar dotyczy także rynku filmowego, gdzie na szczycie pod tym względem są The Avengers, Avatar oraz ostatnia część przygód Harry’ego Pottera, które zanotowały taki zysk po 19 dniach od premiery.

Rewelacyjne wyniki finansowe piątego GTA, którego koszty produkcji wyniosły aż 265 mln dolarów, nie powinny być żadnym zaskoczeniem – już wcześniej pisaliśmy o świetnym starcie i rekordach pobitych m.in. w Polsce (ponad 60 tys. sprzedanych egzemplarzy w ciągu pierwszych 24 godzin) czy Wielkiej Brytanii (prawie 1,6 mln kopii w dobę). Gra zbiera również bardzo pochlebne opinie, a krytycy nie szczędzą dobrego słowa, wystawiając sandboksowi firmy Rockstar noty rzędu 9-10/10.

Jak wynika z recenzji, GTA V jest godną kontynuacją, która zachwyca nie tylko otwartym światem, ale także warstwą fabularną - GTA V wygenerowało przychód na poziomie ponad miliarda dolarów - wiadomość - 2013-09-20
Jak wynika z recenzji, GTA V jest godną kontynuacją, która zachwyca nie tylko otwartym światem, ale także warstwą fabularną

Na łamach naszego portalu możecie przeczytać pierwsze wrażenia z rozgrywki oraz wstępną recenzję, która w ostatecznej formie pojawi się w przyszłym tygodniu. Polecamy też Waszej uwadze liczne materiały wideo przygotowane przez Dela i UV-a. Na filmikach prezentujemy nie tylko bogaty, otwarty świat gry i aktywności poboczne, ale także omawiamy kreacje bohaterów, przedstawiamy model jazdy czy system strzelania.

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 września 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

8.8

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-09-22
10:42

standby Pretorianin

Już kilkukrotnie zwróciły im się koszty, ale promocji nie dadzą pazerne bydlaki.

Komentarz: standby
2013-09-22
11:35

Pilav Generał

Pilav

@Niezmordowany
Skoro tak twierdzisz, to znaczy, że nie przeczytałeś artykułu, do którego wrzuciłem link. Najpierw prosisz o źródło, a potem je ignorujesz. Ja mówię o faktach, Ty snujesz nieuzasadnione domysły. Stwierdziłeś, że "przychody z branży gier > branża filmowa i to wielokrotnie" opierając się wyłącznie na tym, że GTA V wygenerowało 1 mld$ w 3 dni, a The Avengers w 19 dni. Najpopularniejsza gra pokonała najpopularniejszy film - to jest fakt. Też mnie to cieszy, bo to zasłużony sukces Take-Two. Ja jednak nie wyciągam z tego faktu pochopnych wniosków.

Odnośnie cyfrowej dystrybucji - wszystkie przychody raportowane przez spółki giełdowe (takie jak Take-Two) muszą zawierać przychody z dystrybucji cyfrowej. Również wszyscy branżowi analitycy (tacy jak Michael Pachter) uwzględniają w swoich prognozach przychody z dystrybucji cyfrowej. Wydawcy bardzo często podają tylko przychody ogółem, nie rozbijając ich na kanały dystrybucji, przez co nie wiadomo jaka część przychodów ze sprzedaży danej gry pochodzi z dystrybucji cyfrowej (aczkolwiek są wyjątki, np. CD Projekt podaje takie dane). Zewnętrzne firmy zajmujące się zliczaniem sztuk sprzedanych gier mają dostęp jedynie do danych z tradycyjnych sklepów, bez dystrybucji cyfrowej, więc ilość sprzedanych sztuk ogółem nie jest znana dopóki nie poda jej sam wydawca (Take-Two czasami podaje).

Komentarz: Pilav
2013-09-22
23:44

zanonimizowany940069 Pretorianin

Jaki jest sens o tym pisać? Grać, a nie gadać:P

Komentarz: zanonimizowany940069
2013-09-24
00:24

Planetar Pretorianin

Planetar

No i to jest gra warta oceny 9-10/10... Nie to co ten bug Rome 2 :) Czekam aż go poprawią i się doczekać nie mogę - ciągle chodzi jak ślimak ... co ja muszę mieć w tym roku kupionego sprzęta żeby to jakoś chodziło? Co do GTA5 mam tylko jedno why ... why is this game not on PC yet?! WHY? WHY! WHY?!

Komentarz: Planetar
2013-09-24
08:12

MrMUCHA Chorąży

MrMUCHA

Co za dużo to nie zdrowo. No i muszę oficjalnie zhejtować rockstara za delay dla PC.

Komentarz: MrMUCHA

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl