GTA V wygenerowało przychód na poziomie ponad miliarda dolarów
Najnowsza produkcja firmy Rockstar odnosi spektakularny sukces. Po pierwszym dniu sprzedaży udało się uzyskać przychód w wysokości 800 milionów dolarów, a po trzech dniach przekroczono magiczną barierę miliarda dolarów, bijąc aktualne rekordy nie tylko w branży gier wideo.
Bartosz Woldański

Mimo że od premiery Grand Theft Auto V minęły raptem trzy dni, to gra przyniosła firmie Take-Two Interactive przychód na poziomie przeszło miliarda dolarów – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Do tej pory w branży gier wideo taką kwotę najszybciej osiągnęła produkcja studia Treyarch – Call of Duty: Black Ops II, która potrzebowała na to aż 15 dni. Co ciekawe, dotychczasowy rekord pobity przez tytuł studia Rockstar dotyczy także rynku filmowego, gdzie na szczycie pod tym względem są The Avengers, Avatar oraz ostatnia część przygód Harry’ego Pottera, które zanotowały taki zysk po 19 dniach od premiery.
Rewelacyjne wyniki finansowe piątego GTA, którego koszty produkcji wyniosły aż 265 mln dolarów, nie powinny być żadnym zaskoczeniem – już wcześniej pisaliśmy o świetnym starcie i rekordach pobitych m.in. w Polsce (ponad 60 tys. sprzedanych egzemplarzy w ciągu pierwszych 24 godzin) czy Wielkiej Brytanii (prawie 1,6 mln kopii w dobę). Gra zbiera również bardzo pochlebne opinie, a krytycy nie szczędzą dobrego słowa, wystawiając sandboksowi firmy Rockstar noty rzędu 9-10/10.

Na łamach naszego portalu możecie przeczytać pierwsze wrażenia z rozgrywki oraz wstępną recenzję, która w ostatecznej formie pojawi się w przyszłym tygodniu. Polecamy też Waszej uwadze liczne materiały wideo przygotowane przez Dela i UV-a. Na filmikach prezentujemy nie tylko bogaty, otwarty świat gry i aktywności poboczne, ale także omawiamy kreacje bohaterów, przedstawiamy model jazdy czy system strzelania.
- GTA V - recenzja w przygotowaniu
- Grand Theft Auto V – pierwsze wrażenie? Zgon!
- Grand Theft Auto V - porównanie grafiki PS3 vs Xbox 360
- Oficjalna strona internetowa gry Grand Theft Auto V

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Take 2 Interactive
- Rockstar Games
- Grand Theft Auto 5
- rekordy
- wyniki finansowe
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
standby Pretorianin
Już kilkukrotnie zwróciły im się koszty, ale promocji nie dadzą pazerne bydlaki.
Pilav Generał

@Niezmordowany
Skoro tak twierdzisz, to znaczy, że nie przeczytałeś artykułu, do którego wrzuciłem link. Najpierw prosisz o źródło, a potem je ignorujesz. Ja mówię o faktach, Ty snujesz nieuzasadnione domysły. Stwierdziłeś, że "przychody z branży gier > branża filmowa i to wielokrotnie" opierając się wyłącznie na tym, że GTA V wygenerowało 1 mld$ w 3 dni, a The Avengers w 19 dni. Najpopularniejsza gra pokonała najpopularniejszy film - to jest fakt. Też mnie to cieszy, bo to zasłużony sukces Take-Two. Ja jednak nie wyciągam z tego faktu pochopnych wniosków.
Odnośnie cyfrowej dystrybucji - wszystkie przychody raportowane przez spółki giełdowe (takie jak Take-Two) muszą zawierać przychody z dystrybucji cyfrowej. Również wszyscy branżowi analitycy (tacy jak Michael Pachter) uwzględniają w swoich prognozach przychody z dystrybucji cyfrowej. Wydawcy bardzo często podają tylko przychody ogółem, nie rozbijając ich na kanały dystrybucji, przez co nie wiadomo jaka część przychodów ze sprzedaży danej gry pochodzi z dystrybucji cyfrowej (aczkolwiek są wyjątki, np. CD Projekt podaje takie dane). Zewnętrzne firmy zajmujące się zliczaniem sztuk sprzedanych gier mają dostęp jedynie do danych z tradycyjnych sklepów, bez dystrybucji cyfrowej, więc ilość sprzedanych sztuk ogółem nie jest znana dopóki nie poda jej sam wydawca (Take-Two czasami podaje).
zanonimizowany940069 Pretorianin
Jaki jest sens o tym pisać? Grać, a nie gadać:P
Planetar Pretorianin

No i to jest gra warta oceny 9-10/10... Nie to co ten bug Rome 2 :) Czekam aż go poprawią i się doczekać nie mogę - ciągle chodzi jak ślimak ... co ja muszę mieć w tym roku kupionego sprzęta żeby to jakoś chodziło? Co do GTA5 mam tylko jedno why ... why is this game not on PC yet?! WHY? WHY! WHY?!
MrMUCHA Chorąży

Co za dużo to nie zdrowo. No i muszę oficjalnie zhejtować rockstara za delay dla PC.