Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I]
Amerykańska organizacja ESA - Entertainment Software Association - zrzeszająca czołowe amerykańskie firmy branży gier wideo, a także organizująca słynne targi E3, opublikowała wyniki badań rynkowych dotyczące 2009 roku. Prezentujemy pierwszą część najważniejszych faktów o graczach i amerykańskim świecie elektronicznej rozrywki. Część drugą opublikujemy jutro.
Anna Karpińska
Amerykańska organizacja ESA - Entertainment Software Association - zrzeszająca czołowe amerykańskie firmy branży gier wideo, a także organizująca słynne targi E3, opublikowała wyniki badań rynkowych dotyczące 2009 roku. Prezentujemy pierwszą część najważniejszych faktów o graczach i amerykańskim świecie elektronicznej rozrywki. Część drugą opublikujemy jutro.
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988281.jpg)
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #2](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988296.jpg)
Kto gra?
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #3](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988312.jpg)
1. Badania ESA wykazały, że w gry komputerowe gra się w 68% amerykańskich gospodarstw domowych, co oznacza, że graczy spotkamy średnio w 7 na 10 domach stojących przy przeciętnej amerykańskiej ulicy.
2. Konsole do gier znajdują się na wyposażeniu 42% amerykańskich gospodarstw domowych.
Wiek
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #4](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988343.jpg)
3. Dane statystyczne pokazują, że przecięty wiek gracza w Stanach Zjednoczonych wynosi 35 lat.
4. Połowa dorosłych amerykanów (49% osób między 18 i 49 rokiem życia oraz 26% w wieku lat 50 i starsze) gra w gry komputerowe i/lub wideo.
5. Jedynie co czwarty gracz (25%) jest niepełnoletni.
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #5](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988359.jpg)
6. W 2009 roku 25% graczy w USA miało ponad 50 lat.
Płeć
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #6](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988375.jpg)
7. Spośród wszystkich amerykańskich graczy 60% stanowili mężczyźni, a 40% kobiety.
8. Kobiety w wieku 18 lat i starsze stanowią liczniejszą grupę (34%) w całej populacji graczy niż chłopcy w wieku do lat 17 (18%).
Czas grania
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #7](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988390.jpg)
9. Przeciętny dorosły amerykański gracz gra już średnio od 12 lat.
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #8](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988406.jpg)
10. Okazuje się, że gracze coraz bardziej cenią sobie niezapośredniczone towarzystwo innych graczy, tzn. ich bezpośrednią obecność. Wspólną zabawę w tej formie wybiera 62% badanych. Czynnik ten wzrósł w stosunku do lat poprzednich, kiedy to wynosił: 59% w 2008 roku i 56% w 2007 roku.
Gry online i przenośne
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #9](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988421.jpg)
11. Badania wykazały, że spośród grających w gry online Amerykanów 57% stanowią mężczyźni, a 43% kobiety.
12. Dane statystyczne pokazują, iż w 2009 roku wzrósł odsetek najczęściej grających graczy, którzy płacą za gry online. Obecnie wynosi on 23%, co stanowi znaczący postęp w stosunku do lat poprzednich (w 2004 wynosił on 8%, a w 2008 – 22%).
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #10](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988437.jpg)
13. Najpopularniejszym gatunkiem gier online okazały się gry logiczne, w które grało 44% badanych osób. Na drugim miejscu z wynikiem 21% znalazła się szeroka kategoria łącząca gry akcji, sportowe, strategiczne i RPG. Na kolejnych miejscach uplasowały się gry multiplayer z rozbudowanym uniwersum (16%), małe gry możliwe do pobrania na dysk (10%) oraz inne (9%).
Należy przy tym zaznaczyć, że wybrane przez ESA kategorie są dość nieostre i niekiedy zbyt szerokie, co może wpływać na niemiarodajność wyników.
![Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #11](/Galeria/Html/Wiadomosci/439988453.jpg)
14. Istotną tendencją na amerykańskim rynku gier okazuje się być także wzrost popularności gier przeznaczonych na urządzenia bezprzewodowe, takie jak telefony komórkowe i PDA. Obecnie gra w nie 37% gospodarstw domowych, co stanowi wzrost w stosunku do lat poprzednich łącznie o 17% (odsetek grających wynosił w 2002 roku 20% ogółu).
Więcej:Switch 2 z rekordową sprzedażą na premierę. Do graczy trafiło już ponad 6 mln konsol
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany652707 Generał
a ja myślałem że powoli już staje sie za stary na gry
Robak07 Pretorianin

Gdyby nie Pasjans to srednia graczy bylaby nizsza o jakies 12 lat....
omadaha Centurion

@koobon - odnośnie uwag, które zgłosiłeś:
1. Wiek graczy
26% to gracze w wieku 50 lat i więcej (50+)
25% to gracze którzy mają ponad 50 lat (>50)
Taka interpretacja wynika z tego jak te dane zostały umieszczone w publikacji ESA.
2. Czas grania
Część raportu która dotyczy czasu grania została przez ESA zatytułowana "Jak długo grali gracze (od jak dawna)" a nie "od kiedy grali (since when)". W dosłownym tłumaczeniu fragment raportu oznacza "12 - jest przeciętną ilością lat (którą) dorosły gracz grał (spędził na graniu) w gry komputerowe lub wideo. Stąd wynika taka a nie inna interpretacja wyników.
3.
Słowo "presistent" rzeczywiście nie oznacza "rozbudowany", ale tłumaczenie zawarte w newsie pozwoli czytelnikowi lepiej zrozumieć co obejmuje dana kategoria.
Więcej szczegółów znajduje się w raporcie w wersji angielskiej, tam tez można zobaczyć dane w kontekście jaki przewidzieli dla niego autorzy.
koobon Legend
W punkcie 2 coś Wam się poplątało dokumentnie.
EDIT
W akapicie poświęconym wiekowi najpierw pokazujecie dane, że gracze po 50 stanową 26% grających, a screen niżej już że 25%.
"Czas grania" - tu chyba chodzi o to, że przeciętny Amerykanin gra średnio od 12 lat, a nie, że poświęcił 12 lat na granie. To nie to samo.
Od kiedy "persistent" oznacza rozbudowany?
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Spoko, moze takie wyniki rozswietla pewnym osobom ze gry to cos dla osob w kazdym wieku.