Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 19 stycznia 2010, 11:36

autor: omadaha

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I]

Amerykańska organizacja ESA - Entertainment Software Association - zrzeszająca czołowe amerykańskie firmy branży gier wideo, a także organizująca słynne targi E3, opublikowała wyniki badań rynkowych dotyczące 2009 roku. Prezentujemy pierwszą część najważniejszych faktów o graczach i amerykańskim świecie elektronicznej rozrywki. Część drugą opublikujemy jutro.

Amerykańska organizacja ESA - Entertainment Software Association - zrzeszająca czołowe amerykańskie firmy branży gier wideo, a także organizująca słynne targi E3, opublikowała wyniki badań rynkowych dotyczące 2009 roku. Prezentujemy pierwszą część najważniejszych faktów o graczach i amerykańskim świecie elektronicznej rozrywki. Część drugą opublikujemy jutro.

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #1
Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #2

Kto gra?

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #3

1. Badania ESA wykazały, że w gry komputerowe gra się w 68% amerykańskich gospodarstw domowych, co oznacza, że graczy spotkamy średnio w 7 na 10 domach stojących przy przeciętnej amerykańskiej ulicy.

2. Konsole do gier znajdują się na wyposażeniu 42% amerykańskich gospodarstw domowych.

Wiek

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #4

3. Dane statystyczne pokazują, że przecięty wiek gracza w Stanach Zjednoczonych wynosi 35 lat.

4. Połowa dorosłych amerykanów (49% osób między 18 i 49 rokiem życia oraz 26% w wieku lat 50 i starsze) gra w gry komputerowe i/lub wideo.

5. Jedynie co czwarty gracz (25%) jest niepełnoletni.

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #5

6. W 2009 roku 25% graczy w USA miało ponad 50 lat.

Płeć

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #6

7. Spośród wszystkich amerykańskich graczy 60% stanowili mężczyźni, a 40% kobiety.

8. Kobiety w wieku 18 lat i starsze stanowią liczniejszą grupę (34%) w całej populacji graczy niż chłopcy w wieku do lat 17 (18%).

Czas grania

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #7

9. Przeciętny dorosły amerykański gracz gra już średnio od 12 lat.

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #8

10. Okazuje się, że gracze coraz bardziej cenią sobie niezapośredniczone towarzystwo innych graczy, tzn. ich bezpośrednią obecność. Wspólną zabawę w tej formie wybiera 62% badanych. Czynnik ten wzrósł w stosunku do lat poprzednich, kiedy to wynosił: 59% w 2008 roku i 56% w 2007 roku.

Gry online i przenośne

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #9

11. Badania wykazały, że spośród grających w gry online Amerykanów 57% stanowią mężczyźni, a 43% kobiety.

12. Dane statystyczne pokazują, iż w 2009 roku wzrósł odsetek najczęściej grających graczy, którzy płacą za gry online. Obecnie wynosi on 23%, co stanowi znaczący postęp w stosunku do lat poprzednich (w 2004 wynosił on 8%, a w 2008 – 22%).

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #10

13. Najpopularniejszym gatunkiem gier online okazały się gry logiczne, w które grało 44% badanych osób. Na drugim miejscu z wynikiem 21% znalazła się szeroka kategoria łącząca gry akcji, sportowe, strategiczne i RPG. Na kolejnych miejscach uplasowały się gry multiplayer z rozbudowanym uniwersum (16%), małe gry możliwe do pobrania na dysk (10%) oraz inne (9%).

Należy przy tym zaznaczyć, że wybrane przez ESA kategorie są dość nieostre i niekiedy zbyt szerokie, co może wpływać na niemiarodajność wyników.

Gry w USA – zwięzłe fakty z raportu ESA [cz. I] - ilustracja #11

14. Istotną tendencją na amerykańskim rynku gier okazuje się być także wzrost popularności gier przeznaczonych na urządzenia bezprzewodowe, takie jak telefony komórkowe i PDA. Obecnie gra w nie 37% gospodarstw domowych, co stanowi wzrost w stosunku do lat poprzednich łącznie o 17% (odsetek grających wynosił w 2002 roku 20% ogółu).