Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2023, 12:13

autor: Maciej Gaffke

Gracze podkładający głos postaciom w grze to nowy pomysł EA na uczynienie gamingu bardziej swojskim

Electronic Arts chce pozwolić graczom na podkładanie głosu bohaterom gier. Firma jakiś czas temu zarejestrowała ten pomysł w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych.

Źródło fot. Unsplash / Jonathan Farber
i

Co Wy na to, aby samemu podkładać głos bohaterom gier? Być może uda się to urzeczywistnić dzięki pomysłowi Electronic Arts. Nowy patent firmy, złożony 17 października w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych, przedstawia szczegóły specjalnego systemu przypisującego głos gracza cyfrowym postaciom.

Wspomniany system nie ma konkretnej nazwy – w dokumencie określany jest jako „generowanie wypowiedzi za pomocą głosu gracza w grze wideo”. Jak można przeczytać w opisie dołączonym do patentu, wynalazek jest „komputerowo zaimplementowaną metodą generowania mowy w grach wideo. Metoda obejmuje wprowadzanie do modułu syntezatora danych wejściowych reprezentujących treść mowy [...]”.

Poza samym opisem funkcji potencjalnego rozwiązania, EA zaprezentowało uproszczoną grafikę, która pokazuje jego działanie.

Gracze podkładający głos postaciom w grze to nowy pomysł EA na uczynienie gamingu bardziej swojskim - ilustracja #1
Gracze użyczą głosu bohaterom gier? Źródło: Patent US 11 790 884 B1

Jak widać na powyższym obrazku, nagrany głos trafia bezpośrednio do syntezatora, w którym znajdą się też „style” wypowiedzi. Następnie urządzenie konwertuje wypowiedziane zdania i przenosi je do vocodera, z którego płynie już „dostosowany” głos gracza. Dokładniejszy opis funkcjonowania tego systemu można znaleźć bezpośrednio w dokumentach patentowych.

Jeśli w przyszłości takie rozwiązanie trafi do gier i fani masowo zaczną podkładać głos bohaterom gier, aby poczuć się „swojsko”, to zawodowi aktorzy mogą mieć kolejny powód do zmartwień.

Przypomnijmy, że w ostatnim czasie aktorzy mocno walczą z firmami lub zwykłymi osobami korzystającymi ze sztucznej inteligencji, która zawłaszcza ich głosy. Za przykład niech posłużą Roger Clark, wcielający się w Arthura Morgana (Red Dead Redemption 2), lub Victoria Atkin grająca Evie Frye (Assassin’s Creed: Syndicate). Choćby z tego powodu branżę gier może dotknąć masowy strajk tego środowiska.

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej