Gracze podkładający głos postaciom w grze to nowy pomysł EA na uczynienie gamingu bardziej swojskim

Electronic Arts chce pozwolić graczom na podkładanie głosu bohaterom gier. Firma jakiś czas temu zarejestrowała ten pomysł w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych.

Maciej Gaffke

12
Gracze podkładający głos postaciom w grze to nowy pomysł EA na uczynienie gamingu bardziej swojskim, źródło grafiki: Unsplash / Jonathan Farber.
Gracze podkładający głos postaciom w grze to nowy pomysł EA na uczynienie gamingu bardziej swojskim Źródło: Unsplash / Jonathan Farber.

Co Wy na to, aby samemu podkładać głos bohaterom gier? Być może uda się to urzeczywistnić dzięki pomysłowi Electronic Arts. Nowy patent firmy, złożony 17 października w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych, przedstawia szczegóły specjalnego systemu przypisującego głos gracza cyfrowym postaciom.

Wspomniany system nie ma konkretnej nazwy – w dokumencie określany jest jako „generowanie wypowiedzi za pomocą głosu gracza w grze wideo”. Jak można przeczytać w opisie dołączonym do patentu, wynalazek jest „komputerowo zaimplementowaną metodą generowania mowy w grach wideo. Metoda obejmuje wprowadzanie do modułu syntezatora danych wejściowych reprezentujących treść mowy [...]”.

Poza samym opisem funkcji potencjalnego rozwiązania, EA zaprezentowało uproszczoną grafikę, która pokazuje jego działanie.

Gracze podkładający głos postaciom w grze to nowy pomysł EA na uczynienie gamingu bardziej swojskim - ilustracja #1
Gracze użyczą głosu bohaterom gier? Źródło: Patent US 11 790 884 B1

Jak widać na powyższym obrazku, nagrany głos trafia bezpośrednio do syntezatora, w którym znajdą się też „style” wypowiedzi. Następnie urządzenie konwertuje wypowiedziane zdania i przenosi je do vocodera, z którego płynie już „dostosowany” głos gracza. Dokładniejszy opis funkcjonowania tego systemu można znaleźć bezpośrednio w dokumentach patentowych.

Jeśli w przyszłości takie rozwiązanie trafi do gier i fani masowo zaczną podkładać głos bohaterom gier, aby poczuć się „swojsko”, to zawodowi aktorzy mogą mieć kolejny powód do zmartwień.

Przypomnijmy, że w ostatnim czasie aktorzy mocno walczą z firmami lub zwykłymi osobami korzystającymi ze sztucznej inteligencji, która zawłaszcza ich głosy. Za przykład niech posłużą Roger Clark, wcielający się w Arthura Morgana (Red Dead Redemption 2), lub Victoria Atkin grająca Evie Frye (Assassin’s Creed: Syndicate). Choćby z tego powodu branżę gier może dotknąć masowy strajk tego środowiska.

3

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

„Zdajemy się na decyzję naszego jury”. Geoff Keighley odpowiedzialność za kontrowersyjne wybory na TGA zrzucił na media

Następny
„Zdajemy się na decyzję naszego jury”. Geoff Keighley odpowiedzialność za kontrowersyjne wybory na TGA zrzucił na media

Zaczęło się. Starfield otrzymał pierwszy Community Patch [Wersja 0.4 już dostępna]

Poprzedni
Zaczęło się. Starfield otrzymał pierwszy Community Patch [Wersja 0.4 już dostępna]

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl