Gra Dark Souls momentami zbyt trudna zdaniem twórców
Hidetaka Miyazaki ze studia From Software wypowiedział się na temat poziomu trudności w grze Dark Souls oraz jej ewentualnej kontynuacji. W sieci pojawił się również speedrun prezentujący ukończenie tej produkcji w niecałe półtorej godziny.
Marek Oramus
Hidetaka Miyazaki, główny reżyser nadzorujący prace nad grą Dark Souls, udzielił interesującego wywiadu serwisowi Inc Gamers. Poruszył w nim kwestię poziomu trudności w tej produkcji, a także w ewentualnej kontynuacji. Z kolei w serwisie YouTube pojawił się tzw. speedrun, w którym jeden z azjatyckich graczy ukończył tytuł studia From Software w niecałe półtorej godziny.
Zdaniem twórcy, poziom trudności w grze Dark Souls osiągnął maksymalny dopuszczalny poziom. W pewnych momentach jest on nawet zbyt wysoki i w związku z tym ewentualna kontynuacja z pewnością nie będzie stanowić większego wyzwania. Miyazaki zapewnił jednak, że nie oznacza to jej uproszczenia, ponieważ straciłaby wtedy znacznie na popularności. W kwestii ułatwienia rozpoczęcia zabawy Hidetaka stwierdził, że rozważano zmniejszenie bariery wejścia w postaci np. bardziej rozbudowanego wprowadzenia w mechanikę i podstawową taktykę na początku zabawy (choć może to niewłaściwe określenie w przypadku tego tytułu ;)), ale ostatecznie twórcy doszli do wniosku, że lepiej dać graczom szansę na stworzenie własnych strategii.

Pracownik studia From Software uważa, że do tak dużej popularności gry Dark Souls na całym świecie przyczyniła się jej uniwersalność. W znacznej mierze udało się to osiągnąć dzięki zmniejszeniu roli fabuły oraz historii głównego bohatera w omawianej produkcji.
Co ciekawe Miyazaki przyznał, że nie najlepiej radzi sobie w Dark Souls, a jej ukończenie zajęło mu 40 godzin. Wynik ten wydaje się być szczególnie słaby w porównaniu z zamieszczonym w serwisie YouTube materiałem prezentującym ukończenie gry w 1 godzinę 26 minut i 28 sekund. Większość osób, które spędzają miło czas z tą relaksującą produkcją z pewnością ucieszy fakt, że dla niektórych graczy nie stanowi ona większego wyzwania. ;) Poniżej możecie zobaczyć pierwszą część speedrunu. Uwaga na SPOILERY!
- Wywiad z Hidetaką Miyazakim w serwisie Inc Gamers
- Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls
- Gramy! - Dark Souls - gra roku?
- Przegląd Tygodnia - Diablo III i Dark Souls

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend

wcogram
Śmiech , "nie mogę atakować wszystkich wrogów na raz(co to slasher)", to działa w obie strony, co z tego, że nie możesz atakować i to nie jakiś slasher jak wrogowie czekają grzecznie w kolejce jak baranki na rzeź, aby do ciebie podejść po kolei jak w filmach z seagalem albo strażnikiem teksasu i nie tylko.
Jeden bezsens przechodzi w drugi, w normalnej walce 4 na 1 nikt by z nich nie czekał aż łaskawie z innym skończysz, to już wolę móc atakować kilku naraz niż patrzeć na bezsensowną "kolejkę" do bicia.
wickywoo Konsul

ogladam te filmiki i nie moge zrozumiec co jest trudnego, poza irytujacymi mechanizmami. To zwykla oldskoolowa sieka w 3d i ladna grafika. Swoja droga bezsensy w grach musza byc bo realistyczne gry wymagaja za wiele. Co to by byl za wiedzmin albo inny action rpg, gdyby smok jednym pierdnieciem zdmuchiwal 50 wojow. Tak po prawdzie najglupsza jest idea levlowania, bo szczur na 20lvl zawsze złoi wojownika na 10lvl, a szczuplutka cipeczka ze sztyletem morduje hordy ciezkozbrojnych juggernautow. Realistyczne gry nie maja sensu bo nie sa dla mainstreamu, wiec rownie bez sensu tlumaczenie ze stado sie ustawia w kolejce albo jest koszone na raz.
Mark24 Legend
bo szczur na 20lvl zawsze złoi wojownika na 10lvl
nie wypowiadaj się lepiej w ogóle zamiast pisać takie brednie. Całą grę da się przejść pewnie na 1lvl, Poprzednią część dużo osób kończyło na ~lvl30. A szczura bez problemu załatwisz na lvl1, jak i nie możesz go olać na lvl100 bo zginiesz raptem od 2 ugryzień i trucizny.
zanonimizowany743293 Pretorianin
Świetna gra, na pewno zamierzam w nią zagrać. Coś innego od tych dzisiejszych rpg; p
zanonimizowany23874 Legend
[6]
Zagraj. A jak nie chcesz kupowac to dam ci cos latwiejszego: Ghosts and Goblins. Tez jest prosta jak sie ogolada speedruny, sprobuj jednak zagrac sam - ciekawe czy przejdziesz chociazby pierwszy etap.
Drugie: ta gra jest na tyle realistyczna (przynajmniej mechanika walki) na ile mozna to zrobic w grze. Poczatkowa postac jest w stanie zabic kazdego JESLI gracz jest dobry - tylko zajmuje to wiecej czasu (okladanie demona piesciami bedzie troche trwalo). Tak samo postac w super zbroi jest w stanie zginac od najslabszego przeciwnika, jesli nie umie sie grac.
Co do poziomu trudnosci: IMO jest w sam raz. Sa momenty bardzo trudne, sa proste - ale wszystko da sie przejsc.