Gorąco po wykupieniu przez Electronic Arts licencji NFL

Wczorajsze wieści o wykupieniu przez koncern Electronic Arts ekskluzywnej licencji, dającej wyłączność do korzystania z bogatej bazy zawodników i klubów ligi NFL (futbolu amerykańskiego), odbiła się szerokim echem w branży gier komputerowych. Trudno się zresztą temu dziwić, skoro szacowana na około 300 milionów dolarów umowa praktycznie pozbawiła konkurencję możliwości rywalizacji z serią Madden.

Krystian Smoszna

Komentarze

Wczorajsze wieści o wykupieniu przez koncern Electronic Arts ekskluzywnej licencji, dającej wyłączność do korzystania z bogatej bazy zawodników i klubów ligi NFL (futbolu amerykańskiego), odbiła się szerokim echem w branży gier komputerowych. Trudno się zresztą temu dziwić, skoro szacowana na około 300 milionów dolarów umowa praktycznie pozbawiła konkurencję możliwości rywalizacji z serią programów o nazwie Madden NFL.

Programy sportowe stanowią rokrocznie więcej niż 20% wszystkich sprzedawanych gier video na rynku. Electronic Arts wie o tym doskonale, dlatego gotów jest zapłacić naprawdę wielkie pieniądze, aby raz na zawsze pozbawić konkurencji prawa głosu. W rękach giganta znajdują się już licencje NASCAR, PGA i FIFA, od wczoraj również NFL.

Do tej pory inne gry poświęcone futbolowi amerykańskiemu nie zagrażały pozycji serii Madden NFL. Sytuacja przybrała zgoła odmienny obrót w mijającym roku, kiedy to na rynku pojawiła się konkurencyjna produkcja Take Two Interactive i SEGA o nazwie ESPN NFL 2K5 (z pewnością dorównująca, a zdaniem wielu nawet przewyższająca produkt Electronic Arts). Nie to było jednak największym zmartwieniem włodarzy potentata na rynku gier sportowych, ale... cena. Wydawca ESPN NFL 2K5 ustalił ją na 19.99 dolarów, co skutecznie ostudziło zapał Electronic Arts. Koncern musiał znacznie obniżyć ceny za Madden NFL 2005 w efekcie czego, zarobił mniej niż oczekiwał. Klienci mając do wyboru dwa podobne jakościowo produkty, sięgali po prostu po ten tańszy.

Nie powinno nikogo dziwić, że to właśnie szefowie Take Two Interactive najgłośniej wyrazili swoją dezaprobatę dla pomysłu sprzedania licencji tylko jednej firmie. Ich zdaniem klient będzie pozbawiony alternatywy, mając do wyboru „jedynie słuszny” produkt Electronic Arts, który i tak będzie kosztował około 50 dolarów. Nie posiadając żadnej konkurencji, koncern może sobie spokojnie ustalić takie ceny, jakie mu się podobają.

Więcej o serii gier Madden NFL znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Madden NFL 2005

Madden NFL 2005

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 9 sierpnia 2004
Madden NFL 2005 - Encyklopedia Gier
6.4

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Nowa, darmowa kampania do Galactic Civilizations: Altarian Prophecy

Następny
Nowa, darmowa kampania do Galactic Civilizations: Altarian Prophecy

Zmartwienia posiadaczy Sony PSP

Poprzedni
Zmartwienia posiadaczy Sony PSP

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl