Gigantic żegna się z rynkiem - serwery zostaną wyłączone w lipcu

Żywot darmowej gry Gigantic, stanowiącej połączenie MOB-y z bohaterską strzelanką, powoli dobiega końca. Serwery zostaną wyłączone 31 lipca. Powodem zakończenia wsparcia jest mała popularność tytułu.

Miłosz Szubert

Początek tego roku nie jest zbyt szczęśliwy dla niektórych gier sieciowych, zwłaszcza należących do gatunku MOBA. Najpierw studio Epic Games poinformowało, że w kwietniu zamknie serwery Paragon, tytułu, który nawet nie wyszedł poza fazę wczesnego dostępu. Z kolei dziś w nocy firma Perfect World zakomunikowała, że 31 lipca tego roku, nieco ponad rok po premierze pełnej wersji, wyciągnie wtyczkę grze Gigantic. Jej styczniowa aktualizacja będzie ostatnią. Bezpośrednim powodem takiej decyzji, jak nietrudno się domyślić, jest nikła popularność produkcji. Według serwisu Steam Charts, w interesujące połączenie MOB-y i strzelaniny opartej o system bohaterów od studia Motiga gra obecnie średnio 119 osób naraz. Przypomnijmy, że tytuł działający w modelu free-to-play jest dostępny również na konsoli Xbox One.

Gigantic w lipcu odejdzie do historii. - Gigantic żegna się z rynkiem - serwery zostaną wyłączone w lipcu - wiadomość - 2018-02-01
Gigantic w lipcu odejdzie do historii.

Tego, że Gigantic nie skończy zbyt dobrze, można było się domyślić już w listopadzie ubiegłego roku. Wówczas firma Perfect World poinformowała, że w studiu Motiga doszło do szeregu zwolnień. Pozostała ekipa była nieliczna i jak słusznie zauważyliśmy, nie była w stanie dostarczać wartościowych aktualizacji. Mimo to jednak przedstawiciele Perfect World zapewnili, że decyzja o wyłączeniu serwerów Gigantic nie była prosta. Jak możemy przeczytać w oświadczeniu:

[Gigantic] jest naprawdę wyjątkowym i ekscytującym doświadczeniem, które przyciągnęło niezwykłą społeczność. Niestety, gra nie zbudowała tak dużej bazy graczy, jakiej byśmy się spodziewali.

Wydawca zapewnił również, że przez ostatnie kilka miesięcy starał się znaleźć rozwiązanie, by utrzymać Gigantic przy życiu. Niestety, wszelkie starania spełzły na niczym.

Obecny stan gry ograniczył możliwość dalszych postępów i odpowiednich aktualizacji, naprawiających błędy i dostarczających podstawowych funkcji. Okazało się to bardziej skomplikowane, niż się spodziewaliśmy. Pomimo naszych najszczerszych prób nie udało nam się znaleźć satysfakcjonującego rozwiązania, które pomogłoby się przebić na rynku.

Aby osłodzić nieco pożegnanie, do wyłączenia serwerów wszyscy bohaterowie będą dostępni za darmo. - Gigantic żegna się z rynkiem - serwery zostaną wyłączone w lipcu - wiadomość - 2018-02-01
Aby osłodzić nieco pożegnanie, do wyłączenia serwerów wszyscy bohaterowie będą dostępni za darmo.

Nie da się ukryć, że w słowach tych jest sporo prawdy. Wszystkie gry MOBA mają ostatnimi czasy niezwykle trudno. Moda na nie przeminęła, a rynek zdominowany jest przez trio League of Legends - Dota 2Smite. Ich popularności stara się sprostać jeszcze Heroes of the Storm od Blizzarda. Pozostałe gry z gatunku muszą albo zadowolić się niewielką bazą graczy, albo pogodzić z upadkiem. Tak stało się niestety z Gigantic, które przecież wcale nie było złą produkcją. Po prostu mało popularną.

Co z osobami, które będą chciały zostać z Gigantic do samego końca? Otrzymają one za darmo wszystkich bohaterów dostępnych w grze, łącznie z wprowadzonym w styczniowej aktualizacji T-Matem. Tak jak dotychczas, po każdym meczu będą również zdobywały walutę, którą można wydawać w sklepie, gdzie poszczególne elementy zostały wyraźnie przecenione. Ilość zarobionych dotychczas podczas zabawy pieniędzy pozostanie niezmieniona.

Wszelkie prezenty i podziękowania ze strony Perfect World nie zmienią jednak faktu, że być może ulubiona dla wielu gra wkrótce zniknie z rynku. W tym momencie można zadać sobie pytanie, która będzie następna? Miłośnicy mniej popularnych produkcji sieciowych mogą mieć powody do obaw.

Gigantic

Gigantic

PC Xbox
eol

Gra przestała działać: 20 lipca 2017

Informacje o Grze
7.2

Gracze

10

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

8

Miłosz Szubert

Autor: Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-02-01
11:31

zanonimizowany1204223 Generał

Ja wiem co zrobić by gra przyciągnęła dużo graczy.
Uwaga, uwaga - zamiast zatrudnienia Bleszynskiego czy innych "gwiazd", zamiast tworzenia gry w popularnym gatunku, zamiast wrzucania wszystkiego co modne (otwarty świat generowany proceduralnie, bohaterowie, moba ze skrzynkami) należy...
Fanfary!

Należy stworzyć produkt oryginalny, taki stworzony od serca! Ot co.

Gra dla kasy nigdy nie wygra, gra od serca trafi w serca graczy. Tyle na temat. Wszystkie upadki tych gier zaczynają się od: gra stworzona niecały rok temu na fali popularności... Właśnie. Jak się robi coś modnego po raz kolejny to na co się liczy?
Twórzcie gry od serca, a traficie w serca graczy.

Komentarz: zanonimizowany1204223
2018-02-01
11:33

zanonimizowany568259 Centurion

Pierwszy raz słysze o tej grze dopiero gdy jest zamykana. Nic dziwnego, że gra tak mało osób.

Komentarz: zanonimizowany568259
2018-02-01
13:56

tybet2 Generał

W końcu. Najlepszy news dnia. Mają za Windowsa 10 :P

Komentarz: tybet2
2018-02-01
15:49

maker3 Pretorianin

maker3

Czy 120 osób jednocześnie to tak mało? W ciągu dnia pewnie kilka tysięcy potencjalnych klientów na mikropłatności się uzbiera.
Nie czaje nigdy sensu wyłączania serwerów przez duże firmy. Jak mało osób gra, to wystarczy zredukować moc obliczeniową i tyle. W starych grach można było hostować gry na własnym kompie i działało to bez udziału super komputerów.

Komentarz: maker3
2018-02-01
18:19

kolafon Konsul

kolafon

Obok Moby to ta gra nawet nie leżała. Z mobami nie ma nic wspólnego, ot kolejny hero brawl z dziwacznymi zasadami rozgrywki. Brak sukcesu to kwestia zerowego marketingu i przekombinowany pomysł na grę.

Komentarz: kolafon

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl