Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2005, 13:34

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 4

W ubiegłą sobotę rozpoczęliśmy publikację serii krótkich wiadomości poświęconych grze F.E.A.R. wyprodukowanej przez firmę Monolith Productions. W pierwszym odcinku byliście świadkami wewnętrznych rozterek naszego żołnierza, w drugim zobaczyliście pozostałych bohaterów gry. W trzecim dowiedzieliście się coś niecoś na temat broni. Kontynuujemy ostatni temat.

W ubiegłą sobotę rozpoczęliśmy publikację serii krótkich wiadomości poświęconych grze F.E.A.R. wyprodukowanej przez firmę Monolith Productions. W pierwszym odcinku byliście świadkami wewnętrznych rozterek naszego żołnierza, w drugim zobaczyliście pozostałych bohaterów gry. W trzecim dowiedzieliście się coś niecoś na temat broni. Kontynuujemy ostatni temat.

Poprzednie odsłony cyklu:

Oprócz sześciu broni konwencjonalnych, w F.E.A.R. występują także inne potężne środki zagłady oraz trzy rodzaje ładunków wybuchowych. Dziś przyjrzymy się im dokładniej.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 4 - ilustracja #1

MOD-3 Multi-Rocket Launcher

Wyrzutnia rakiet, potrafiąca wypluć w kierunku wroga aż trzy pociski naraz. Kontakt z eksplodującymi ładunkami kończy się natychmiastową śmiercią. Mimo swojej potężnej siły ognia, MOD-3 nie jest narzędziem tak łatwym w obsłudze, jak mogłoby się to pierwotnie wydawać. Rakiety nigdy nie lecą prosto, w dodatku wybuchają w trzech różnych miejscach. Wymagana jest precyzja podczas określania celu. Z racji swojej dużej wagi, Rocket Launcher bardzo spowalnia przeciwnika w trybie multiplayer.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 4 - ilustracja #2

MP-50 Repeating Cannon

Działo samopowtarzalne, które wystrzeliwuje w kierunku wrogów pociski o dużej sile rażenia. Ładunek jest tak potężny, że przestrzeń zakrzywia się wokół miejsca detonacji. Broń ta idealnie nadaje się do eksterminacji większych grup przeciwników. Nawet jeśli nie trafisz bezpośrednio we wroga, jego żywotność nadwątli fala uderzeniowa. Strzelanie z MP-50 wymaga precyzyjnego celowania, w dodatku należy uważać, na ewentualny kontakt z przeszkodami terenowymi, które mogą spowodować samobójstwo gracza. Broń jest ciężka, a co za tym idzie, spowalnia jej użytkownika w trybie multiplayer.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 4 - ilustracja #3

Type-7 Particle Weapon

Złośliwi nazwą ją „zrzyną” z Railguna. Broń napędzana elektromagnetycznie wypluwa pojedyncze pociski, które niszczą wszystko na swojej drodze. Po wystrzale zostawia smugę, która ułatwia zlokalizowanie użytkownika (przydatne w trybie multiplayer). Type-7 to niebezpieczna zabawka w dłoniach doświadczonego gracza. Nieograniczony zasięg i natychmiastowa eksterminacja po bezpośrednim trafieniu, czynią z niej idealne narzędzie dla ludzi lubiących czaić się na wroga w zaciemnionych kątach budynku.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 4 - ilustracja #4

N6A3 Fragmentation Grenade

Pierwszy z ładunków wybuchowym, który każdy członek drużyny F.E.A.R. przechowuje w inwentarzu. Granat ma dużą siłę rażenia i każdy wróg bez pancerza nie będzie w stanie przeżyć wybuchu. Ładunków można używać na dwa sposoby: albo trafiając nimi przeciwników (detonacja bezpośrednio przy pierwszym kontakcie), albo posyłając je we wskazane miejsce, np. odbijając od ścian. W drugim przypadku granat detonuje się po trzech sekundach. W trybie multiplayer bezpośrednie trafienia przy użyciu tych ładunków są bardzo efektowne.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 4 - ilustracja #5

M77 Remote Bomb

Siłą rażenia nie różni się od tradycyjnych granatów, posiada jednak cechy, których na próżno szukać u poprzednika. Przede wszystkim ładunek ten jest odpalany zdalnie, a co za tym idzie, można go zdetonować kiedy nam się to tylko podoba (np. tuż przed przechodzącym obok wrogiem). Drugą istotną cechą M77 jest jego zdolność do przylepiania się do każdej powierzchni. Rzeźnicy z trybu multiplayer (grający w drużynie) potrafią np. przytwierdzić go do jednego ze swoich kompanów i odpalać go w ostateczności tuż przy wrogach. M77 przydaje się również przy ochronie przejść do bazy w trybie Capture the Flag.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 4 - ilustracja #6

AT-5 Proximity Mine

Mina, którą przeklinają niemal wszyscy gracze w trybie multiplayer. Pozostawiona w niewidocznym miejscu potrafi wywołać totalne spustoszenie w spójności molekularnej niczego nie podejrzewającego gracza. AT-5 detonuje się w momencie, gdy czujniki zlokalizują zbliżającego się przeciwnika. Mina podnosi się wówczas do góry i wybucha w powietrzu z ogromną siłą.

Konkurs

W związku z naszą opowieścią mamy dla Was konkurs, którego formułę doskonale już znacie z innych zabaw tego typu. Tym razem chodzi o to, aby wkleić na łamach forum (w komentarzach do tej wiadomości) najlepszą Waszym zdaniem fotografię, przedstawiającą terrorystów (prosimy o rozwagę i nie prezentowanie portretów znanych z telewizji i pierwszych stron gazet rozbójników, jak również zdjęć zawierających ich ofiary). Każdy użytkownik może zaprezentować tylko jedno zdjęcie. Termin prezentowania fotografii mija wraz z opublikowaniem piątego odcinka naszego cyklu wiadomości o grze F.E.A.R., czyli w niedzielę rano.

Ostatnio najbardziej spodobała nam się fotografia, zaprezentowana przez użytkownika o pseudonimie vult-q4. Serdecznie gratulujemy i prosimy o kontakt z redakcją (szczegóły w komentarzu do poprzedniej wiadomości).

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 4 - ilustracja #7

Fotografie zostaną ocenione przez członków naszej redakcji. Użytkownik, który zaprezentuje naszym zdaniem najlepsze zdjęcie, zostanie uhonorowany jednym egzemplarzem gry F.E.A.R. Nagroda trafi do rąk zwycięzcy po polskiej premierze programu, 21 października 2005 roku. Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w zabawie i życzymy powodzenia!

Więcej informacji na temat F.E.A.R. uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Specjalne podziękowania dla maciek_ssi za pomoc w przygotowaniu screenshotów.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej