Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2005, 12:40

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 3

W sobotę rozpoczęliśmy publikację serii krótkich wiadomości poświęconych grze F.E.A.R. wyprodukowanej przez firmę Monolith Productions. W pierwszym odcinku byliście świadkami wewnętrznych rozterek naszego żołnierza, w drugim zobaczyliście pozostałych bohaterów gry. Dziś przyjrzymy się podstawowym broniom, jakie pojawią się w F.E.A.R.

W sobotę rozpoczęliśmy publikację serii krótkich wiadomości poświęconych grze F.E.A.R. wyprodukowanej przez firmę Monolith Productions. W pierwszym odcinku byliście świadkami wewnętrznych rozterek naszego żołnierza, w drugim zobaczyliście pozostałych bohaterów gry. Dziś przyjrzymy się podstawowym broniom, jakie pojawią się w F.E.A.R.

Poprzednie odsłony cyklu:

Jednym z najważniejszych elementów w F.E.A.R. są bronie. To właśnie strzelaniu poświęcimy w produkcie Monolith Productions najwięcej czasu. Warto solidnie poćwiczyć, zwłaszcza, jeśli zamierzamy po rozgrywce w trybie single player zmierzyć się również w potyczkach wieloosobowych. Poniżej krótka charakterystyka sześciu podstawowych środków zagłady. Pojutrze przedstawię Wam najpotężniejsze działa oraz materiały wybuchowe.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 3 - ilustracja #1

AT-14 Pistol

Podstawowa broń na wyposażeniu członków drużyny F.E.A.R. W magazynku mieści się 18 naboi (gdy sięgniemy po drugi egzemplarz, jest ich w sumie trzydzieści sześć). Pistolet to broń dobra na krótkie dystanse, ale niestety niezbyt celna. Przydaje się właściwie tylko do likwidowania słabo opancerzonych terrorystów. W trybie multiplayer wybierana przez graczy walczących wręcz, gdyż nie spowalnia bohatera tak jak inne środki zagłady.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 3 - ilustracja #2

RPL Sub-Machinegun

Karabin maszynowy, który sprawdza się jedynie na krótkich dystansach. Dzięki pięćdziesięciu nabojom w magazynku sieje spustoszenie w małych pomieszczeniach, po brzegi wypełnionych przeciwnikami. Duży rozrzut powoduje, że jest praktycznie bezużyteczny w walce z bardziej oddalonym przeciwnikiem, dlatego też niezbyt często stosowany w trybie multiplayer.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 3 - ilustracja #3

VK-12 Combat Shotgun

Strzelba mieści aż dwanaście naboi, dlatego też w ferworze walki nie jesteśmy zmuszeni do ciągłego jej przeładowywania. Broń ta jest niezastąpiona w małych pomieszczeniach, gdzie dzięki dużemu rozrzutowi kładzie pokotem wszystkich przeciwników nawijających się pod lufę. Bezpośredni strzał w głowę z małej odległości położy każdego wroga. Niestety, praktycznie bezużyteczna przy większych dystansach.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 3 - ilustracja #4

G2A2 Assault Rifle

Kolejny karabin w arsenale naszego bohatera. Pod kilkoma względami przewyższa RPL, głównie większą siłą rażenia oraz mniejszym rozrzutem. Niestety, podobnie jak tamta broń, również i ona nie jest specjalnie skuteczna na długie dystanse. Mimo tych dwóch wad jest to bezsprzecznie najpopularniejszy środek zagłady w trybie multiplayer.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 3 - ilustracja #5

10mm HV Penetrator

Pistolet maszynowy na gwoździe. Jedna z najlepszych broni podstawowych, jeśli chodzi o siłę rażenia. Wadą jest długie przeładowywanie (tylko 25 naboi w magazynku) oraz niewielka szybkostrzelność. Korzystanie z tego środka zagłady wymaga pewnego treningu, ale kiedy solidnie poćwiczymy strzelanie, jest niezastąpiona w każdej sytuacji. Wybór U.V. Impalera!

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 3 - ilustracja #6

ASP Rifle

Jeden z najciekawszych karabinów, który ze względu na swoje zalety (inni odczytają je jako wady), jest rzadko wykorzystywany w potyczkach wieloosobowych. Broń strzela krótką, ale niezwykle potężną serią, która jest skuteczna na małe i duże dystanse. Dodatkowo wyposażona w celownik, pozwala pobawić się w snajpera. Trzydzieści nabojów w magazynku, średnia szybkostrzelność i ekstremalna siła rażenia.

Konkurs

W związku z naszą opowieścią mamy dla Was konkurs, którego formułę doskonale już znacie z innych zabaw tego typu. Tym razem chodzi o to, aby wkleić na łamach forum (w komentarzach do tej wiadomości) najlepszą Waszym zdaniem fotografię, przedstawiającą terrorystów (prosimy o rozwagę i nie prezentowanie portretów znanych z telewizji i pierwszych stron gazet rozbójników). Każdy użytkownik może zaprezentować tylko jedno zdjęcie. Termin prezentowania fotografii mija wraz z opublikowaniem czwartego odcinka naszego cyklu wiadomości o grze F.E.A.R., czyli w piątek rano.

Ostatnio najbardziej spodobała nam się fotografia, zaprezentowana przez użytkownika o pseudonimie Shoker1. Serdecznie gratulujemy i prosimy o kontakt z redakcją (szczegóły w komentarzu do poprzedniej wiadomości).

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 3 - ilustracja #7

Fotografie zostaną ocenione przez członków naszej redakcji. Użytkownik, który zaprezentuje naszym zdaniem najlepsze zdjęcie, zostanie uhonorowany jednym egzemplarzem gry F.E.A.R. Nagroda trafi do rąk zwycięzcy po polskiej premierze programu, 21 października 2005 roku. Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w zabawie i życzymy powodzenia!

Więcej informacji na temat F.E.A.R. uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej