Im bliżej do rynkowego debiutu Xbox 360, tym powstaje coraz większe zamieszanie. Dzisiaj pisaliśmy już o niewystarczającej ilości egzemplarzy konsoli w momencie premiery, a tymczasem kolejne wieści w sprawie najmłodszego „dziecka” Microsoftu przyniosła ankieta firmy Morgan Securities, która zajmuje się analizą rynku elektronicznej-rozrywki.
Krzysztof Bartnik
Im bliżej do rynkowego debiutu Xbox 360, tym powstaje coraz większe zamieszanie. Dzisiaj pisaliśmy już o niewystarczającej ilości egzemplarzy konsoli w momencie premiery, a tymczasem kolejne wieści w sprawie najmłodszego „dziecka” Microsoftu przyniosła ankieta firmy Morgan Securities, która zajmuje się analizą rynku elektronicznej-rozrywki.
Według specjalistów, którzy przeprowadzili omawiane badania, Xbox 360 do końca bieżącego roku powinien osiągnąć sprzedaż na pułapie 2,5 miliona egzemplarzy. 1,5 miliona konsol z tej liczby znajdzie swoich nabywców w Stanach Zjednoczonych, reszta zaś w Europie. Zdaniem pracowników Morgan Securities, Microsoft od sierpnia masowo produkuje nową konsolę w tempie 100,000 sztuk na tydzień. Pod koniec roku prędkość produkcji miałaby wzrosnąć do 150 tysięcy na tydzień.
Ten dość ciekawy raport firmy Morgan Securities objął również konsole obecnej generacji. Wynika z niego, że 51 milionów egzemplarzy PlayStation 2 trafiło do graczy pochodzących z USA oraz ze Starego Kontynentu od momentu pojawienia się konsoli na rynku. Xbox może poszczycić się wynikiem 18 milionów, a GameCube zanotował sprzedaż na poziomie 13,2 miliona.
Co warte odnotowania, analitycy spodziewają się też obniżki ceny PlayStation 2 z 199 USD na 149 USD w okolicach rynkowego debiutu Xboxa 360 (lub nawet w tym samym czasie). Takie zagranie z pewnością mogłoby odebrać nowej platformie Billa Gatesa część potencjalnych klientów. Specjaliści zastanawiają się również, czy nie spadnie cena pierwszego Xboxa, ale póki co się na to nie zanosi.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google