Fallout 4 – znamy szczegóły nowego trybu survivalowego
Fani wygrzebali z plików gry Fallout 4 szczegóły dotyczące trybu survivalowego, który Bethesda ma wypuścić w najbliższym czasie w zupełnie nowej, kompleksowej formie. Przyjdzie nam dbać o głód, pragnienie i wypoczynek bohatera, a także wystrzegać się chorób, bardziej śmiertelnych walk i innych zagrożeń.
- Wkrótce – patch 1.4 i nowy Survival Mode
- Marzec 2016 – DLC Automatron
- Kwiecień 2016 – DLC Wasteland Workshop i oficjalne narzędzia moderskie
- Maj 2016 – duże DLC Far Harbor
Ponieważ Bethesda Softworks zwlekała z ujawnieniem szczegółowych informacji na temat przerobionego trybu survivalowego w Fallout 4 (który został zapowiedziany niecałe dwa tygodnie temu), fani postanowili wyręczyć dewelopera i sami wygrzebali odpowiednie dane z plików gry. W ten sposób uzyskaliśmy pełny obraz atrakcji szykowanych dla miłośników postapokaliptycznej walki o przetrwanie (szczegóły znajdziecie poniżej) – i wiemy, że nie mija się on z rzeczywistością, gdyż Bethesda była uprzejma potwierdzić prawdziwość znaleziska. Zastrzeżono jednak, że prace nad omawianym trybem nadal trwają, więc pewne elementy mogą jeszcze ulec zmianie.

Oto najważniejsze modyfikatory rozgrywki w starym-nowym trybie survivalowym, aktywowanym w panelu zmiany poziomu trudności (w ustawieniach gry):
- Trzeba mieć na uwadze głód, pragnienie i wypoczynek bohatera. Pozbawianie go jedzenia, wody i snu skutkuje stopniowym spadkiem atrybutów (SPECIAL) i odporności na choroby oraz wzrostem zmęczenia (które ogranicza pulę punktów akcji, analogicznie do radiacji i zdrowia). Ostatecznie niezaspokajanie potrzeb fizjologiczych postaci prowadzi do utraty punktów życia.
- Bohater może zapaść na jedną z groźnych chorób, jeśli będzie robił rzeczy takie jak jedzenie surowego mięsa, picie brudnej wody czy zażywanie narkotyków i innych szkodliwych substancji. Również walka z robactwem czy ghoulami naraża protagonistę na takie niebezpieczeństwo. Choroby leczy się antybiotykami, które można wytwarzać samemu lub kupować u medyków.
- Obrażenia zadawane zarówno przez bohatera, jak i przeciwników są znacznie zwiększone, więc walka jest bardziej śmiertelna. Dodatkowo zabijanie stopniowo generuje adrenalinę (nowy współczynnik), która dodatkowo zwiększa czynione zniszczenia. Premia zeruje się, gdy idziemy spać.
- Towarzyszy trzeba własnoręcznie postawić na nogi, gdy padną w boju. Jeśli tego nie zrobimy, zachowają się tak, jakby zostali porzuceni, i wrócą do domu.
- Nie można korzystać z opcji szybkiej podróży.
- Amunicja ma określoną masę, zależną od kalibru (szczególnie ciężkie są rakiety, rdzenie fuzyjne itp.).
- Przeciążanie postaci grozi stopniowym spadkiem atrybutów wytrzymałości i zręczności, a nawet utratą żywotności (i uszkodzeniem nóg bohatera).
- Przeciwnicy nie są wyświetlani na kompasie, ponadto lokacje pojawiają się na nim w mniejszej odległości.
- Rozgrywka zapisuje się tylko w momencie, gdy bohater kładzie się spać (nie można zapisywać ręcznie).
Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.
Niestety, nadal nie wiemy, kiedy nowy Survival Mode trafi w ręce graczy. Jest już pewne, że nie nastąpi to wraz z aktualizacją 1.4 (jej beta-testy zaczęły się niedawno na Steamie, a na liście zmian nie ma wzmianki o trybie przetrwania), więc w grę wchodzi czekanie jeszcze przez kilka tygodni. Być może debiut nowej formy zabawy nastąpi przy okazji wypuszczania na rynek dodatku Automatron (pierwszego spośród zapowiedzianych niedawno trzech DLC do Fallouta 4), co ma nastąpić w marcu.
- Recenzja gry Fallout 4
- Poradniki do gry Fallout 4
- Kompendium wiedzy o grze Fallout 4
- Oficjalna strona internetowa gry Fallout 4

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
darkpalladinPL Konsul

TO BEZNADZIEJNY RPG i nie fallout !
Scorpion92 Legionista

A będzie to jako dodatkowa opcja, czy jako najwyższy poziom trudności? Bo jeśli to pierwsze, to jestem jak najbardziej za, ale jeśli to drugie, to myślę, że gra byłaby zwyczajnie zbyt ciężka lub niegrywalna. Ekstremalna.
Descent Pretorianin
Każda z tych opcji powinna być do wyboru. Mimo że podoba mi się większość, to za cholerę nie zrezygnuję z szybkiej podróży. Nie będę godzinę latał przez pół mapy do jakiejś nory w której każą mi odstrzelić kilku bandytów siedzących w kanałach po drugiej stronie Bostonu, tylko po to żeby cholerny Preston powiedział mi "good job".
A poza tym to Bethesda powinna skupić się na narzędziach moderskich, ostatnimi czasy to jedyne co im wychodzi. Moderzy wykonają każde przyszłe DLC lepiej, szybciej i sprawniej.
przemas478 Senator

Może na chwilę wrócę do Fallouta bo ten tryb wydaje się być ciekawy. Do tego uniwersum taki tryb survivalowy pasuje jak ulał.
elathir Legend

Ciekaw jestem tylko czy będzie za darmo, czy każą za to zapłacić :P Może temu nie ma informacji oficjalnej o nim, po prostu cały czas się zastanawiają w centrali Beci :P