Dodatek do gry Fallout 4
Data wydania: 19 maja 2016
Trzeci z kolei i jednocześnie pierwszy tak duży dodatek DLC do czwartej odsłony kultowej serii postapokaliptycznych RPG akcji firmy Bethesda. W rozszerzeniu Fallout 4: Far Harbor wkraczamy do Agencji Detektywistycznej Valentine’a, gdzie czeka na nas nowa sprawa do rozwiązania. Ruszając tropem zaginionej dziewczyny, protagonista opuszcza Wspólnotę i trafia na silnie skażoną wyspę, na której mieści się tytułowe nadbrzeżne miasteczko.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Far Harbor to wydane na platformę PC, PS4 i XONE i inne urządzenia trzecie DLC do sandboksowej gry RPG Fallout 4. Jest to jednocześnie pierwszy duży dodatek fabularny do rzeczonego tytułu. Tak jak w przypadku podstawki, za opracowanie rozszerzenia w wersji na platformę PC, PS4 i XONE odpowiada studio Bethesda.
Po zainstalowaniu Far Harbor gracz wraca do Agencji Detektywistycznej Valentine’a, gdzie czeka na niego nowa sprawa do rozwiązania. Ruszając tropem zaginionej dziewczyny, bohater opuszcza Wspólnotę i trafia na tytułową Far Harbor – silnie skażoną, rozległą wyspę, na której mieści się nabrzeżne miasteczko i szereg innych lokacji. Wkrótce po przybyciu protagonista wplątuje się w konflikt między trzema frakcjami: syntkami (z tajnej kolonii Instytutu), Dziećmi Atomu i zwykłymi mieszkańcami wyspy. Lawirując między ugrupowaniami, bohater stara się poznać sekrety Far Harbor i zaprowadzić pokój.
Far Harbor to rozległy obszar – największy, jaki studio Bethesda stworzyło do tej pory na potrzeby dodatku do którejkolwiek ze swoich gier. Oprócz wspomnianego miasteczka, mieści się tutaj także mnóstwo innych lokacji – w tym osady do rozbudowywania i podziemia – w których na gracza czeka szereg zadań głównych i pobocznych do wykonania. W Fallout 4: Far Harbor w wersji na platformę PC, PS4 i XONE nie brakuje również nowych przeciwników, broni, pancerzy etc. i wszystko to reprezentuje sobą wyższy poziom niż zagrożenia i przedmioty z podstawki.
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak
Platformy:
PC Windows
Xbox One
PlayStation 4
Producent: Bethesda Game Studios
Wydawca: Bethesda Softworks
14GRY
Seria gier RPG osadzonych w postapokaliptycznym uniwersum. Fallout jest uznawany za jedną z najważniejszych marek wykreowanych przez firmę Interplay i studio Black Isle. Od 2004 roku pieczę nad rozwojem cyklu sprawują Bethesda Softworks i Bethesda Game Studios.
5 stycznia 2017
Fallout 4 żyje dzisiaj dzięki twórcom modów. Wybraliśmy kilkanaście modyfikacji, które uprzyjemnią powrót na postapokaliptyczne pustkowia.
17 marca 2016
Fallout 4 doczeka się kilku dodatków wchodzących w skład przepustki sezonowej. W poniższym tekście zawarliśmy wszystko, co na razie wiemy o nadchodzących DLC.
Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy wciąż noszą się z zamiarem zakupu czwartej odsłony cyklu Fallout. Oficjalnie zapowiedziano bowiem Fallout 4: Game of the Year Edition, a zatem wydanie, w którym oprócz podstawowej wersji gry otrzymamy wszystkie dotychczasowe dodatki i aktualizacje.
gry
Krystian Pieniążek
10 sierpnia 2017
Moderzy odpowiedzialni za przygodę Autumn Leaves do Fallout: New Vegas zwrócili uwagę, że w dodatku Fallout 4: Far Harbor pojawiła się misja, która jest niemalże kopią tego moda, a studio Bethesda nawet nie raczyło się skontaktować z oryginalnymi autorami.
gry
Adrian Werner
15 lipca 2016
Do sprzedaży trafiło Fallout 4: Far Harbor, czyli trzecie DLC do gry RPG studia Bethesda. To zdecydowanie największy z dotychczasowych dodatków - oferuje nową minikampanię osadzoną na skażonej wyspie u wybrzeży stanu Maine.
gry
Adrian Werner
19 maja 2016
Firma Bethesda opublikowała kolejne informacje na temat trzeciego dodatku do Fallout 4, zatytułowanego Far Harbor. Debiutujące jutro rozszerzenie ma oferować największą lokację w historii dodatków amerykańskiego wydawcy, jak również wprowadzić niemało nowości do czwartej odsłony radioaktywnej serii.
gry
Jakub Błażewicz
18 maja 2016
Bethesda ogłosiła, że trzeci i największy dodatek dla gry Fallout 4, zatytułowany Far Harbor, zadebiutuje w sprzedaży w drugiej połowie maja. Producent opublikował również trailer, prezentujący atrakcje, jakie zaoferuje DLC.
gry
Michał Kułakowski
4 maja 2016
Bethesda przedstawiła dziś szczegóły dotyczące trzech pierwszych dodatków do Fallouta 4. Dowiedzieliśmy się, co zaoferują i kiedy zadebiutują w dystrybucji cyfrowej. Producenci potwierdzili również, że od 1 marca cena przepustki sezonowej wzrośnie o ponad 60 procent.
gry
Michał Kułakowski
16 lutego 2016
Todd Howard, reżyser gry Fallout 4, wyjaśnił, że dodatki do najnowszej produkcji studia Bethesda powstaną w oparciu o opinie fanów. Pierwsze efekty pracy mają ujrzeć światło dzienne w 2016 roku.
gry
Kamil Zwijacz
12 listopada 2015
Popularne pliki do pobrania do gry Fallout 4: Far Harbor.
Wymagania sprzętowe gry Fallout 4: Far Harbor:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 550 Ti/Radeon 7870 lub lepsza, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/4 GB Radeon R9 290X lub lepsza, Windows 7/8/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 817 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Toril
Ekspert
2022.04.15
Nawet jeżeli nie podobał się wam Fallout 4 to i tak gorąco polecam dać szansę Far Harbor. Raczej niezbyt często zdarza się by dodatek był aż tak znacząco lepszy niż podstawka.Zalety:1. Klimat i nastrój. Miałem wrażenie, że projektowali ten dodatek specjalnie pode mnie bo było w nim właśnie to co najbardziej kocham. Niewielkie, otoczone murem portowe miasteczko gdzie witają nas nieufni tubylcy, unosząca się i skrywająca niebezpieczeństwo mgła, tajemnice, sekrety, wzrastające napięcie. Nie wiemy komu możemy zaufać a komu nie. Jest mrocznie, niebezpiecznie, bezkompromisowo. 2. Jeszcze ciekawsza eksploracja a wyspa wygląda po prostu prześlicznie.3. Wspaniała muzyka. Nawet przez chwilę nie chciało mi się włączać dostępnego w grze radia by nie jej nie zagłuszać. Nie ma może zbyt wielu utworów ale te które są kapitalnie podkreślają niepokojącą atmosferę jakim charakteryzuje się cały dodatek.4. Lepsze zadania, zdecydowanie lepsze dialogi i chyba nawet trochę więcej decyzji do podejmowania w tym również i takich nad którymi musiałem się dłużej zastanowić.5. Ciekawe postaci. Może nie jestem do końca sprawiedliwy bo parę osób z podstawki też nie było źle napisanych ale po prostu bardziej polubiłem tych tutaj. Dima, Kasumi, Marynarz, Bertha to chyba moi ulubieńcy.Wady:1. Wątek główny jest ciekawy ale spodziewałem się, że intryga będzie jednak trochę bardziej skomplikowana i wyposażona w większe zwroty akcji.2. Pewne puzzle które musimy ułożyć by posunąć wątek główny do przodu. Niezbyt intuicyjne i do tego zajmujemy się tym w trybie budowania. Zdecydowanie najgorszy moment całego dodatku.
Szugob
Ekspert
2021.02.28
Klimat czerpany pełnymi garściami z Kinga i Lovecrafta. Historia próbuje dźwignąć rozterki dorastania z tematem moralności demiurgów. Nie do końca sprawnie.
czorny50
Ekspert
2020.09.17
Moja ocena 6.0Wyciągnąłem zbyt pochopne wnioski względem mego ostatniego posta pod Wasteland Workshop ponieważ nastepny dlc czyli For Harbor jest najlepszym dodatkiem jaki wyszedł przed nim do wszystkich Fallout’ów. W końcu zwiedzamy nowy teren którym obiawia się jako wyspa. Najbliżej jej do Point Lookout DLC z Fallout 3. Jednak historia jest bardziej intrygująca z trudniejszymi wyborami moralnym, a i poznajemy w niej przeszłość Nick’a Valentain’a . Zresztą jest on naturalnym wyborem na towarzysza w tej przygodzie ponieważ Stary Longfellow jest dość niejaką postacią.Sam ląd ma więcej klimatu na początku, chociaż straszą nas mgłą i potworami w niej czającymi to praktycznie z moim 75 poziomem nie miałem w walce żadnych problemów może bardziej emocjonujące spotkanie było z pierwszym pustelnikiem. Wiec jako że mgła nie przeraża to bagnisty teren staje się szybko monotonny. Na szczęście nie występują tu żadne automaty ( poza jedną małą lokacja). Nie wiem czy to ze względu na mój wysoki poziom postaci czy sam dodatek, ale podczas oczyszczania lokacji z traperów ci ostatni podnosili ręce i się poddawali.Bethesda z For Harbor obrała dobry kierunek, choć na tle konkurencji dalej wypada przeciętnie.
Legalizex
Ekspert
2018.08.21
Skąd ta niska ocena? Ten dodatek jest dużo lepszy niż podstawka gry i lepszy niż drugi DLC, Nuka World. Świetny, mroczny klimat, grafika, chyba zastosowali jakieś nowe oświetlenie, mgła, i najlepszy wątek fabularny z całej gry, na końcu trudne wybory moralne, nowe bronie i ciekawe potwory. Super się w to gra i na końcu aż się nie chce wracać do nudnego Commonwealth.
T20
Ekspert
2016.08.03
Szczerze to muszę przyznać, że dodatek wyszedł im bardzo dobrze.Po średniej podstawce w końcu się przyłożyli i jest tak jak powinno być od początku.Mapa jest całkiem spora i klimatyczna. Eksploracja jest o wiele ciekawsza, bo nie tylko pod oznacznikami znajdują się budynki i różne miejsca do przeszukania. Fabularnie wyszło spoko i zdecydowanie lepiej niż w queście głównym o instytucie. Postacie są ciekawe i jest z zasady z kim pogadać. Misje już nie są tak puste jak wcześniej. Zawsze jest jakaś tam otoczka fabularna tak że idzie się tym zainteresować, a nie odklepać i lecieć dalej. Super wyszła sprawa detektywistyczna w krypcie. Swoją drogą rozwaliła mnie pewna "nietypowa" interakcja z jednym z mieszkańców krypty, ale kto przeszedł to wie o co chodzi ;)Podsumowując na plus wchodzi:-Ciekawa fabuła-Przyjemna i klimatyczna lokacja-Nowy zestaw uzbrojenia-Nowy soundtrack podczas eksploracji(chociaż podczas walki mogli by dodać też nowe nutki)-Możliwość wybrania zakończenia-Historia NickaNa minus:-Nudny i zbędny nowy towarzysz-Irytujące powiadomienia o osadnikach, którzy potrzebują pomocy we Wspólnocie-Czasami niewielkie bugi typu latające Yao Guai, wcięte w ścianę postacie i okazjonalne spadki klatek raz na kilka godzin-Polecam i nie rozumiem tego hejtu. Może i czwórka nie powala, ale w ten dodatek jednak warto zagrać.Na zachętę wrzucam fotkę Nicka wietrzącego sobie pachy :)
Flyby
Gracz
2016.05.26
..no, jest trochę "niedoróbek" w mechanice (skryptach) questów, trzeba uważać bo wolno lub niezbyt prawidłowo "wchodzą", są także inne drobne "bugi", które patche usuną..Lecz całość biorąc pod uwagę, dodatek dobry i przede wszystkim "duży", pozwalający na granie "kombinowane", czyli równoległe do questów i eksploracji w Wspólnocie.Jak o broń chodzi, ciekawym a znanym wielbicielom Fallouta (także NV ;)) jest karabin "kowbojski" - tutaj na amunicję nowego typu.Jest skuteczny, kiedy go używa dobry strzelec bo siłę rażenia ma sporą ale niską szybkostrzelność i mały magazynek....i prawdziwe są uwagi z postu 25 - próbowałem dodatku dwiema postaciami, na wyższym i niższym poziomie. Obie musiały używać pancerzy wspomaganych wraz z umiejętnym zestawem pancerzy osobistych. Być może pancerze osobiste (takie jak na screenie) wystarczą przy sporych umiejętnościach i perkach skradania się i.t.d.. Jednak dochodzi kwestia "ładowności" i to że nasze "ludzkie" stare NPC-e, słabo wypadają w walce i eksploracji Wyspy. Tutaj rzeczywiście najbardziej sprawdzają się "roboty" czyli Ada i automatrony, oczywiście odpowiednio w warsztatach "ustawione" ;)..przyszło mi do głowy że ludzkie NPC-e, też można by wsadzić w pancerze wspomagane, lecz ile z tym kłopotu (naprawianie) ;) Być może kiedy już dysponuje się na Wyspie osadą i warsztatem, takie coś ma sens. Lecz nie próbowałem..
kęsik
Ekspert
2025.06.19
ogórekdamian
Ekspert
2016.05.30
Ocena OpenCritic
79% rekomendacji (44)
Destructoid
Nic Rowen
Hardcore Gamer
Matt Whittaker
Push Square
Robert Ramsey
Game Rant
Denny Connolly
PlayStation Universe
Neil Bolt
Toril Pretorianin
Nawet jeżeli nie podobał się wam Fallout 4 to i tak gorąco polecam dać szansę Far Harbor. Raczej niezbyt często zdarza się by dodatek był aż tak znacząco lepszy niż podstawka.
Zalety:
1. Klimat i nastrój. Miałem wrażenie, że projektowali ten dodatek specjalnie pode mnie bo było w nim właśnie to co najbardziej kocham. Niewielkie, otoczone murem portowe miasteczko gdzie witają nas nieufni tubylcy, unosząca się i skrywająca niebezpieczeństwo mgła, tajemnice, sekrety, wzrastające napięcie. Nie wiemy komu możemy zaufać a komu nie. Jest mrocznie, niebezpiecznie, bezkompromisowo.
2. Jeszcze ciekawsza eksploracja a wyspa wygląda po prostu prześlicznie.
3. Wspaniała muzyka. Nawet przez chwilę nie chciało mi się włączać dostępnego w grze radia by nie jej nie zagłuszać. Nie ma może zbyt wielu utworów ale te które są kapitalnie podkreślają niepokojącą atmosferę jakim charakteryzuje się cały dodatek.
4. Lepsze zadania, zdecydowanie lepsze dialogi i chyba nawet trochę więcej decyzji do podejmowania w tym również i takich nad którymi musiałem się dłużej zastanowić.
5. Ciekawe postaci. Może nie jestem do końca sprawiedliwy bo parę osób z podstawki też nie było źle napisanych ale po prostu bardziej polubiłem tych tutaj. Dima, Kasumi, Marynarz, Bertha to chyba moi ulubieńcy.
Wady:
1. Wątek główny jest ciekawy ale spodziewałem się, że intryga będzie jednak trochę bardziej skomplikowana i wyposażona w większe zwroty akcji.
2. Pewne puzzle które musimy ułożyć by posunąć wątek główny do przodu. Niezbyt intuicyjne i do tego zajmujemy się tym w trybie budowania. Zdecydowanie najgorszy moment całego dodatku.
Szugob Pretorianin
Klimat czerpany pełnymi garściami z Kinga i Lovecrafta. Historia próbuje dźwignąć rozterki dorastania z tematem moralności demiurgów. Nie do końca sprawnie.
czorny50 Konsul
Łoł… nikt chyba tak szybko nie odpisał na mojego posta Pisząc o konkurencji mam na myśli inne dodatki do innych gier które po x latach od ich ukończenia jestem wstanie przywołać zarys fabularny i dobre emocje z nimi związane.
Np. Warcraft III; Frozzen Throne, Gothic 2 Noc Kruka, Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy, GTA IV: The Ballad of Gay Tony, Dragon Age: Przebudzenie.
A o co chodziło w For Harbor zapewnie zapomnę do końca roku.
zanonimizowany1343203 Konsul
Ten dodatek to jedyny fallout od beczezdy który ma cokolwiek wspólnego z falloutem.
A tak z ciekawości to jaka to niby "konkurencja"?