Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 sierpnia 2016, 12:00

autor: Adrian Werner

Elex - przejście gry zajmie 50-80 godzin, twórcy nie mają w planach DLC

Ludzie ze studia Piranha Bytes udzielili wywiadu, w którym ujawnili sporo faktów dotyczących gry Elex. Dowiedzieliśmy się m.in. o braku planów odnośnie DLC i długości kampanii oraz poznaliśmy sporo konkretów odnośnie mechanizmów rozgrywki.

Jedną z najciekawszych gier RPG pokazywanych na zakończonych właśnie targach gamescom było Elex, czyli najnowsza produkcja znanego z serii Gothic oraz Risen zespołu Piranha Bytes. Osoby wyczekujące premiery tego tytułu zainteresować powinien wywiad, jakiego deweloperzy udzielili serwisowi Rocket Beans TV, podczas którego ujawniono sporo ciekawych informacji.

ELEX SKRÓCIE:
  • Deweloper: Piranha Bytes
  • Wydawca: THQ Nordic Games
  • Gatunek: RPG
  • Platformy: PC, XONE, PS4
  • Data premiery: 2017 r.

Dzięki wywiadowi dowiedzieliśmy się, że przejście Elex powinno zająć od 50 do 80 godzin. Świat gry będzie o ok. 150% większy niż ten z Gothic 3 i poza lokacjami pokazanymi już na screenach odwiedzimy także regiony pustynne, jak również te pokryte śniegiem. Ponadto autorzy zamierzają mocno ulepszyć animacje w porównaniu z tym, co pokazano na gamescomie.

Produkcja zaoferuje wiele alternatywnych zakończeń, zależnie od podjętych przez nas decyzji, a wszystkie główne postacie mają żywo reagować na nasze czyny. Wiele z ważnych osobistości będziemy mogli zabić, a ich śmierć mocno wpłynie na dalszy rozwój historii. Zamiast standardowego czarno-białego podziału na dobro/zło system moralności rozdzieli wybory na działania ludzkie (kierowane emocjami) i mechaniczne/syntetyczne (bazujące na chłodnej logice). Ponadto napotkane osoby, nawet te przyjazne lub neutralne, będą zachowywały się inaczej, gdy podejdziemy do nich z wyciągniętą bronią.

Elex - przejście gry zajmie 50-80 godzin, twórcy nie mają w planach DLC - ilustracja #1

System bitewny ma położyć równie duży nacisk na walkę w zwarciu i na dystans. Pojawią się różne tryby korzystania z uzbrojenia, tak aby np. machanie toporami zapewniało mocno odmienne wrażenia od władania mieczami. Taktyczność potyczek ma zwiększyć pojawienie się paska kondycji. System umiejętności i perków zawierać będzie standardowe pozycje, takie jak np. otwieranie zamków, hakowanie, alchemia czy kieszonkostwo, ale niektóre z nich będą dostępne tylko dla członków konkretnych frakcji. Przykładowo, w grze znajdziemy bardzo mało amunicji, dlatego dla osób preferujących broń palną dobrym pomysłem ma być dołączenie do grupy Outlaws, która nauczy ich jak produkować własne naboje.

Autorzy dużo uwagi poświęcają aspektowi eksploracyjnemu. Twórcy obiecują, że dzięki plecakom odrzutowym gracze będą mogli dotrzeć do każdego widocznego miejsca. Podróże umili fakt, że cały świat ma mieć postać jednego dużego kontynentu, niepodzielonego na żadne odrębne sfery czy biomy, wymuszające pauzę na wczytywanie danych. Rolę granic krainy pełnić mają góry i morze. Pojawi się system dynamicznej pogody oraz cykl dnia i nocy, a różne regiony cechować mają odmienne warunki klimatyczne. Tradycjonalistów powinna ucieszyć wiadomość, że gra nie będzie skalowała poziomu trudności do możliwości naszej postaci.

Zabraknie minigierek oraz elementów survivalowych, takich jak np. konieczność regularnego jedzenia. Gracze nie będą mogli wcielić się w kobietę, ale za to ich bohater otrzyma opcję romansowania z kilkoma przedstawicielkami płci pięknej. Co ciekawe, twórcy twierdzą, że nie mają w planach żadnych DLC. Niestety, autorzy nie mają czasu, aby zapewnić wsparcie dla fanowskich modyfikacji, za co bardzo przepraszają.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Elex – kompendium wiedzy
  3. Graliśmy w Elex - najambitniejszą grę twórców serii Gothic i Risen

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej