Egipscy deweloperzy indie podążają ścieżką wytyczoną przez Polaków – poznajcie Knights of Light

Zespół Rumbling Games, którego siedziba mieści się w Kairze, rozpoczął na Kickstarterze zbiórkę pieniędzy na dokończenie swojego debiutanckiego projektu. Knights of Light ma być grą RPG akcji z otwartym światem, która przedstawi nam burzliwe dzieje irańskiego Imperium Sasanidów z VII wieku naszej ery.

Krystian Pieniążek

Tworzenie gier na Bliskim Wschodzie wciąż jest w powijakach. Niezależne egipskie studio Rumbling Games, zainspirowane przez ekipy CD Projekt RED (przede wszystkim) oraz Ninja Theory (nieco mniej), próbuje swoich sił na Kickstarterze, gdzie rozpoczęło zbiórkę na dokończenie swego debiutanckiego projektu. Mowa o grze Knights of Light, czyli RPG-u akcji z otwartym światem, który zabierze nas w podróż na terytorium VII-wiecznego Iranu. Produkcja zmierza na komputery osobiste, jednak twórcy rozważają też możliwość stworzenia wersji na PlayStation 4 oraz Xboksa One (a także na inne platformy, jednak wszystko będzie zależeć od tego, ile pieniędzy uda im się zebrać). Deweloperzy potrzebują sto siedemnaście tysięcy dolarów; w chwili, w której są pisane te słowa, do zakończenia zbiórki pozostały pięćdziesiąt trzy dni, a gracze wsparli ich kwotą nieco ponad pięciu tysięcy dolarów.

Inspiracje

Knights of Light i główny polski produkt eksportowy, czyli grę Wiedźmin 3: Dziki Gon, łączy naprawdę wiele. Nim przejdziemy do omówienia mechaniki rozgrywki, warto zaznaczyć, że choć w opisywanym tytule nigdy nie znajdą się mikrotransakcje i lootboksy, doczeka się on dwóch rozszerzeń, które jednak nie zostaną z niego wycięte i mają zostać udostępnione dopiero po premierze; podczas gdy pierwsze z nich ma się skoncentrować na nowej postaci historycznej, drugie zaprezentuje graczom skutki konfliktu arabsko-irańskiego. Tym samym autorzy podążają ścieżką wytyczoną przez zespół CD Projekt RED, który po premierze gry trzeciej części przygód Geralta z Rivii dostarczył jeszcze dwa dodatki do niej, czyli Serca z Kamienia oraz Krew i Wino. Co się zaś tyczy inspiracji studiem Ninja Theory – ekipa dowodzona przez Tameema Antoniadesa udowodniła deweloperom z Rumbling Games, że stworzenie „niezależnej gry klasy AAA” jest możliwe (nawet pomimo tego, że ów zespół ostatecznie skończył pod skrzydłami Microsoftu).

Prawie jak Assassin’s Creed Origins… - Egipscy deweloperzy indie podążają ścieżką wytyczoną przez Polaków – poznajcie Knights of Light - wiadomość - 2018-07-31
Prawie jak Assassin’s Creed Origins…

Lekcja historii

W pierwszej połowie VII wieku Iran rządzony przez dynastię Sasanidów został zaatakowany przez Arabów pod wodzą Saladyna. W 637 roku pod Al-Kadisijją irańska armia poniosła sromotną klęskę, która zaważyła na dalszych losach konfliktu, a w nieco odleglejszej perspektywie – islamizacji tego regionu. To właśnie owe wydarzenia zostaną przedstawione w Knights of Light; autorzy przekonują, że w toku zmagań napotkamy postacie historyczne, wśród których nie uświadczymy dobrych ani złych – każda z nich ma bowiem zostać zaprezentowana jako osoba z własną historią i przekonaniami. Co ciekawe, fabuła zostanie wzbogacona o elementy fantastyczne, inspirowane miejscowymi legendami; mają one jednak stanowić poboczne wątki opowieści, a w ich trakcie pokierujemy odrębnym protagonistą.

Jak widać, lokacje wciąż świecą pustkami. - Egipscy deweloperzy indie podążają ścieżką wytyczoną przez Polaków – poznajcie Knights of Light - wiadomość - 2018-07-31
Jak widać, lokacje wciąż świecą pustkami.

Otwarty Bliski Wschód

Arabskie Uncharted

Miejmy nadzieję, że Knights of Light nie podzieli losu gry Unearthed: Trail of Ibn Battuta, która była kreowana na "arabskie Uncharted", jednak ostatecznie, mówiąc delikatnie, nie udało jej się osiągnąć poziomu wykonania dzieł studia Naughty Dog.

Główny bohater będzie reprezentował waleczne plemię, co widać na materiałach udostępnionych przez autorów. W trakcie zmagań nasz heros zrobi użytek tak z różnych rodzajów broni białej, jak i z łuków, a każde narzędzie mordu otrzyma własne drzewko umiejętności, z którego kolejne pozycje odblokujemy w miarę postępów (co na przykład rozszerzy wachlarz combosów). Oczywiście na walce się nie skończy – w trakcie zabawy w Knights of Light będziemy również wykonywać misje fabularne oraz zadania poboczne (także rzutujące na przebieg opowieści), zdobywać punkty doświadczenia i awansować na kolejne poziomy czy wreszcie przemierzać rozległą krainę o powierzchni czterystu kilometrów kwadratowych.

Świat gry będzie zróżnicowany – znajdziemy tu zarówno miasta i osady oraz gęste lasy, jak i tereny pustynne oraz górskie szczyty. W grze mogą się przy tym znaleźć elementy survivalowe i system craftingu, jednak ich implementacja zależy od ilości pieniędzy zebranych przez twórców.

W grze o takiej tematyce nie może zabraknąć dynamicznych starć z adwersarzami. - Egipscy deweloperzy indie podążają ścieżką wytyczoną przez Polaków – poznajcie Knights of Light - wiadomość - 2018-07-31
W grze o takiej tematyce nie może zabraknąć dynamicznych starć z adwersarzami.

Całość już teraz prezentuje się nader przyzwoicie; choć animacje wciąż kuleją (twórcy potrzebują dodatkowej gotówki między innymi na zakup stroju do motion capture). Podobać się może dosyć szczegółowe otoczenie i elementy wyposażenia postaci… i nic dziwnego – wszak tytuł ma działać na silniku Unreal Engine 4. Co ciekawe, w opisywaną produkcję najprawdopodobniej przyjdzie nam zagrać z arabskim dubbingiem, co może dobrze wpłynąć na imersję; nie wiadomo, czy twórcom uda się zebrać pieniądze potrzebne do opłacenia anglojęzycznych aktorów.

  1. Knights of Light na Kickstarterze
Knights of Light

Knights of Light

PC
wczesny dostęp

Data wydania: 29 lutego 2020 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
OCEŃ
Oceny
Podobało się?

16

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
21
22
28
29

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-07-31
23:34

blastula Generał

blastula
😜

Unearthed: Trail of ibn Battuta się przypomina ;)

Komentarz: blastula
2018-08-01
00:30

Maniac1098 Generał

Maniac1098

Oby były quady i helikoptery aby szybciej zwiedzać taki ogromny świat.

Komentarz: Maniac1098
2018-08-01
01:05

Gabriel Gawron Legionista

Gabriel Gawron
😜

Dark Shadow of Assassin's Souls?

Nieważne, czy to będzie zrzynka. Ważne, czy to będzie grywalne. Jeżeli Egipscy deweloperzy wyrwą to co najlepsze ze wspomnianych przeze mnie produkcji, dorzucając trochę ciekawych pomysłów (a przynajmniej niczego nie spieprzą), to może być po prostu dobra siekanina.

Komentarz: Gabriel Gawron
2018-08-01
07:47

ReeKoo Legionista

Faktycznie wygląda jak Shadow of Mordor czy Shadow of War ;) Założenie wydania dwóch dodatków utwierdza Was w przekonaniu, że podążają ścieżką wytyczoną przez Polaków to was z tym lepiej zostawię. Skąd to założenie? Nie będę rozwijał się w temat bardziej, ponieważ przedmówcy to już poruszyli. Jakieś dodatkowe info? Bo wg. autora jest to oznajmujące, może jakiś końkretny argument a nie tylko domysły.. ?

Komentarz: ReeKoo
2018-08-01
13:21

GhostMaree Konsul

GhostMaree

sucho trochę

Komentarz: GhostMaree

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl