Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 czerwca 2018, 23:18

Microsoft tworzy nowe studio i wykupuje m.in. twórców Hellblade

Rodzina studiów należących do Microsoftu powiększyła się o twórców Hellblade: Senua's Sacrifice, Forzy Horizon, State of Decay, We Happy Few oraz o zupełnie nowy zespół dowodzony przez branżowego weterana.

Jednym z powodów tego, że Xbox One pod względem sprzedaży przegrywa z PlayStation 4, jest wyraźnie mniejsza liczba wysokobudżetowych tytułów dostępnych na wyłączność na platformie Microsoftu – i to nawet biorąc pod uwagę gry, które zgodnie z polityką amerykańskiej korporacji trafiają również na pecety. W najbliższych latach walka między gigantami stanie się jednak znacznie bardziej wyrównana – gigant z Redmont ogłosił powołanie nowego studia deweloperskiego oraz wykupienie kilku cenionych branżowych zespołów.

Wygląda na to, że Hellblade było ostatnią grą Ninja Theory, w którą zagramy na konsolach Sony. - Microsoft tworzy nowe studio i wykupuje m.in. twórców Hellblade - wiadomość - 2018-06-10
Wygląda na to, że Hellblade było ostatnią grą Ninja Theory, w którą zagramy na konsolach Sony.

Nowe studio zostało nazwane The Initiative. Na czele ulokowanego w Santa Monice zespołu stanie Darrell Gallagher, branżowy weteran, który wcześniej pracował m.in. nad grami z serii Tomb Raider w Crystal Dynamics. Nie ujawniono jeszcze żadnych detali odnośnie gry, nad którą pracuje bądź dopiero zacznie pracować grupa zarządzana przez Gallaghera.

Rodzina Microsoft Studios powiększyła się ponadto o cztery cenione zespoły deweloperskie. Zdecydowanie największe zaskoczenie wzbudziło ogłoszenie, że jednym z nowych nabytków korporacji z Redmond jest Ninja Theory – dotąd niezależne studio, odpowiedzialne za świetne Hellblade: Senua’s Sacrifice, Enslaved: Oddysey to the West oraz DmC: Devil May Cry. Pozostałe przejęte studia to twórcy Forzy Horizon PlayGround Games (potwierdzono, że zespół pracuje nad nową grą z otwartym światem), autorzy State of Decay Undead Labs oraz odpowiedzialni za We Happy Few Compulsion Games.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej