EA zbija fortunę na mikropłatnościach

Firma Electronic Arts poinformowała, że w ostatnim kwartale 2019 roku zarobiła prawie miliard dolarów na mikropłatnościach. Odpowiadają one za ponad połowę wszystkich przychodów wydawcy.

Adrian Werner

Tryby Ultimate Team w grach takich jak FIFA 20 przynoszą EA krocie. - EA zbija fortunę na mikropłatnościach - wiadomość - 2020-01-31
Tryby Ultimate Team w grach takich jak FIFA 20 przynoszą EA krocie.

Firma Electronic Arts opublikowała nowy raport finansowy. Jednym z jego najciekawszych elementów jest informacja, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku EA uzyskało 993 mln dolarów z samych mikropłatności. W całym 2019 r. przychody z tego źródła dały wydawcy 2,83 mld dolarów.

Pieniądze te wygenerowały głównie tryby Ultimate Team w sportowych grach firmy, takich jak FIFA 20, Madden NFL 20 czy NHL 20. Warto dodać, że w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 r. łączne przychody firmy wyniosły 1,59 mld dolarów. Mikropłatności odpowiadają więc za ponad połowę zarobków EA.

Firma pochwaliła się również, że trzeci sezon Apex Legends okazał się popularniejszy niż drugi. EA ma nadzieję utrzymać trend wzrostowy w czwartym sezonie. W tym roku gra ma także trafić na kolejne platformy. Nie podano żadnych konkretów, ale warto przypomnieć, że rok temu poinformowano, iż w planach są wersje mobilne. Inaczej prezentuje się kwestia edycji na Nintendo Switch. W kwietniu 2019 r. twórcy stwierdzili, że szanse na nią są niewielkie, ale możliwe, że od tego czasu coś uległo zmianie.

Miniony kwartał pokazał, że Electronic Arts nie musi ograniczać się tylko do produkcji z wirtualnymi sklepikami. Niezawierające mikropłatności Star Wars Jedi: Fallen Order okazało się wielkim sukcesem. Wydawca przewidywał, że do marca 2020 roku uda się sprzedać 6-8 milionów egzemplarzy. Gra realizowała już te założenia i obecnie EA prognozuje, że do końca pierwszego kwartału tego roku tytuł znajdzie ponad 10 mln nabywców.

Electronic Arts jest również zadowolone z wyników Star Wars: Battlefront II. Gra radzi sobie obecnie lepiej niż prognozowano, co jest zasługą aktywnego rozwoju projektu oraz wzrostu zainteresowania marką Gwiezdnych wojen, spowodowanego m.in. premierą filmu Star Wars: The Rise of Skywalker.

  1. Electronic Arts – strona oficjalna
  2. FIFA 20 - poradnik do gry
  3. Recenzja gry FIFA 20 – fajne zmiany i stare problemy
FIFA 20

FIFA 20

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 27 września 2019

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

3.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

9

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2020-01-31
10:40

Oburzony35 Legionista

Oburzony35

Zadna nowosc, i nie tylko EA. Activision Blizzard, Tencent, Bethesda... wpisz dowolna firme i na pewno robia na tym kupe kasy.

Komentarz: Oburzony35
2020-01-31
10:41

zanonimizowany1298344 Konsul

Dużo osób narzeka że firmy są złe i że mikropłatności zabijają gry, że czas na zmiany. W internecie nie jeden wielki youtuber robi długi materiał o tym jak kiedyś były dobre gry bo nie było w nich pierdół do kupienia za dodatkową gotówkę. W tym samym czasie EA zarabia miliard dolarów na samych mikropłatnościach. Psy szczekają a karawana jedzie dalej.

No i co z tego wynika? Nie warto tego krytykować, bo nic to nie daje?
Ludzi zawsze ciągnęło do syfu i destrukcyjnych rozrywek. To tak samo jak z wieloma używkami i bardziej "klasycznym" hazardem. Alkohol, papierosy czy inne narkotyki też przynoszą ogromne zyski, a są bardzo szkodliwe. Psy szczekają a karawana jedzie dalej.

Komentarz: zanonimizowany1298344
2020-01-31
10:48

zanonimizowany441993 Konsul

A najlepsze jest to, że ludzie wydają krocie na paczki w Ultimate Team a po roku, pyk, wszystko jest nic nie warte, bo wychodzi kolejna część gry, która nie różni się niczym od poprzedniej części, a do tego jeszcze trzeba kupić samą grę za dwie stówki. EA wie jak robić piniądz :D

Komentarz: zanonimizowany441993
2020-01-31
12:08

BlurekPL Generał

BlurekPL

Trzepią hajs ale na samych sportówkach, chyba się nauczyli że w innych grach gracze tego nie lubią, ale i tak dalej coś kombinują.

Komentarz: BlurekPL
2020-01-31
13:27

zanonimizowany768165 Legend

Mam pomysł - co powiecie o napiwkach dla developerów za gry?

spoiler start

Tak jakby nasze $59 nie wystarczało...

spoiler stop

pomysł kuriozalny no ale jak wyszła zbroja dla konia też taka reakcja była więc...

Komentarz: zanonimizowany768165

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl