EA zbija fortunę na mikropłatnościach

Firma Electronic Arts poinformowała, że w ostatnim kwartale 2019 roku zarobiła prawie miliard dolarów na mikropłatnościach. Odpowiadają one za ponad połowę wszystkich przychodów wydawcy.

Adrian Werner

11
Tryby Ultimate Team w grach takich jak FIFA 20 przynoszą EA krocie. - EA zbija fortunę na mikropłatnościach - wiadomość - 2020-01-31
Tryby Ultimate Team w grach takich jak FIFA 20 przynoszą EA krocie.

Firma Electronic Arts opublikowała nowy raport finansowy. Jednym z jego najciekawszych elementów jest informacja, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku EA uzyskało 993 mln dolarów z samych mikropłatności. W całym 2019 r. przychody z tego źródła dały wydawcy 2,83 mld dolarów.

Pieniądze te wygenerowały głównie tryby Ultimate Team w sportowych grach firmy, takich jak FIFA 20, Madden NFL 20 czy NHL 20. Warto dodać, że w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 r. łączne przychody firmy wyniosły 1,59 mld dolarów. Mikropłatności odpowiadają więc za ponad połowę zarobków EA.

Firma pochwaliła się również, że trzeci sezon Apex Legends okazał się popularniejszy niż drugi. EA ma nadzieję utrzymać trend wzrostowy w czwartym sezonie. W tym roku gra ma także trafić na kolejne platformy. Nie podano żadnych konkretów, ale warto przypomnieć, że rok temu poinformowano, iż w planach są wersje mobilne. Inaczej prezentuje się kwestia edycji na Nintendo Switch. W kwietniu 2019 r. twórcy stwierdzili, że szanse na nią są niewielkie, ale możliwe, że od tego czasu coś uległo zmianie.

Miniony kwartał pokazał, że Electronic Arts nie musi ograniczać się tylko do produkcji z wirtualnymi sklepikami. Niezawierające mikropłatności Star Wars Jedi: Fallen Order okazało się wielkim sukcesem. Wydawca przewidywał, że do marca 2020 roku uda się sprzedać 6-8 milionów egzemplarzy. Gra realizowała już te założenia i obecnie EA prognozuje, że do końca pierwszego kwartału tego roku tytuł znajdzie ponad 10 mln nabywców.

Electronic Arts jest również zadowolone z wyników Star Wars: Battlefront II. Gra radzi sobie obecnie lepiej niż prognozowano, co jest zasługą aktywnego rozwoju projektu oraz wzrostu zainteresowania marką Gwiezdnych wojen, spowodowanego m.in. premierą filmu Star Wars: The Rise of Skywalker.

  1. Electronic Arts – strona oficjalna
  2. FIFA 20 - poradnik do gry
  3. Recenzja gry FIFA 20 – fajne zmiany i stare problemy
FIFA 20

FIFA 20

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 27 września 2019
FIFA 20 - Encyklopedia Gier
7.0

GRYOnline

3.7

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

9

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Star Wars Jedi: Fallen Order pokazał, że warto robić gry single player

Następny
Star Wars Jedi: Fallen Order pokazał, że warto robić gry single player

Rustler - średniowieczny klon GTA na Kickstarterze

Poprzedni
Rustler - średniowieczny klon GTA na Kickstarterze

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl