EA kupuje za 2,1 mld dolarów twórców Kim Kardashian: Hollywood
Glu Mobile, czyli studio znane z Kim Kardashian: Hollywood, Disney Sorcerer's Arena i serii Diner Dash, zostało wykupione przez firmę Electronic Arts. Kwota transakcji opiewa na 2,1 mld dolarów.

Firma Electronic Arts przejęła znane m.in. z Kim Kardashian: Hollywood studio Glu Mobile. Zakup zespołu kosztował wydawcę 2,1 miliarda dolarów.
Glu Mobile to amerykańska firma założona w 2005 roku. Zgodnie z nazwą, specjalizuje się w grach mobilnych. Studio ma na koncie wiele przebojów, w tym Disney Sorcerer's Arena, WWE Universe czy serię Diner Dash. Największym sukcesem zespołu pozostaje jednak Kim Kardashian: Hollywood z 2014 roku. Produkcję w ciągu pierwszego roku od premiery pobrano ponad 42 mln razy, a przychody przekroczyły 200 mln dolarów.
Popularność Kim Kardashian: Hollywood zachęciła Glu Mobile do opracowania całej serii gier mobilnych powstałych we współpracy z celebrytkami. W rezultacie na rynek trafiły takie produkcje, jak Katy Perry Pop, Britney Spears: American Dream czy Kendall & Kylie.
Zakup dewelopera wydaje się dobrą inwestycją. Electronic Arts coraz lepiej radzi sobie na rynku mobilnymi i zamierza zwiększać inwestycje w gry na smartfony i tablety.
Umowa wydaje się także korzystna dla samego Glu Mobile. Szefowie studia są podekscytowani możliwością wykorzystania bogatej biblioteki marek EA, jak również doświadczenia wydawcy w tworzeniu dochodowych modeli biznesowych dla gier sportowych.
Warto na koniec przypomnieć, że to ostatnio nie jedyny zakup Electronic Arts. W grudniu ubiegłego roku wydawca przejął studio Codemasters. Jednym z owoców tej transakcji ma być wypuszczanie przez EA przynajmniej jednej gry wyścigowej rocznie.

Gracze
- EA / Electronic Arts
- free-to-play
- fuzje i przejęcia firm
- gry mobilne
- Glu Mobile
- AND
- iOS
Komentarze czytelników
Dzienciou Generał

Zawsze mnie zastanawiało czy taka inwestycja w firmę robiącą grę mobilną (jedną) to jest dobry pomysł. Prawdopodobieństwo, że ta sama firma wyda drugi takiej skali hit jest bardzo małe, bo specyfika rynku mobilengo raczej opiera się na jedostrzałowych popularnościach. Z drugiej strony w Karaszianki nie gra się przecież bez końca to nie wiem kiedy planują sobie zwrócić te 2,1 mld
typical hater Konsul

Firma ma 15 lat, 800 ludzi pod sobą i kilkadziesiąt gier, większość popierdółek, ale te większe(jak na mobilny rynek) składają się na bardzo zróżnicowane portfolio.
Cziczaki Legend

"Glu Mobile, czyli studio znane z Kim Kardashian: Hollywood"
Nie, te studio nie jest z tego znane, te studio jest odpowiedzialne za, tak to powinno się zaczynać.
SpookyYuuki Generał

I tak mogą sobie wpychać mikro transakcje. Nie ma problemu.
Meno1986 Senator

Prawdziwe studia robiące prawdziwe gry kupują po 200 baniek, a za takie coś dali 2 mld... Świat schodzi na psy.