Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 9 lutego 2021, 11:45

autor: Adrian Werner

EA kupuje za 2,1 mld dolarów twórców Kim Kardashian: Hollywood

Glu Mobile, czyli studio znane z Kim Kardashian: Hollywood, Disney Sorcerer's Arena i serii Diner Dash, zostało wykupione przez firmę Electronic Arts. Kwota transakcji opiewa na 2,1 mld dolarów.

Firma Electronic Arts przejęła znane m.in. z Kim Kardashian: Hollywood studio Glu Mobile. Zakup zespołu kosztował wydawcę 2,1 miliarda dolarów.

Glu Mobile to amerykańska firma założona w 2005 roku. Zgodnie z nazwą, specjalizuje się w grach mobilnych. Studio ma na koncie wiele przebojów, w tym Disney Sorcerer's Arena, WWE Universe czy serię Diner Dash. Największym sukcesem zespołu pozostaje jednak Kim Kardashian: Hollywood z 2014 roku. Produkcję w ciągu pierwszego roku od premiery pobrano ponad 42 mln razy, a przychody przekroczyły 200 mln dolarów.

Popularność Kim Kardashian: Hollywood zachęciła Glu Mobile do opracowania całej serii gier mobilnych powstałych we współpracy z celebrytkami. W rezultacie na rynek trafiły takie produkcje, jak Katy Perry Pop, Britney Spears: American Dream czy Kendall & Kylie.

Zakup dewelopera wydaje się dobrą inwestycją. Electronic Arts coraz lepiej radzi sobie na rynku mobilnymi i zamierza zwiększać inwestycje w gry na smartfony i tablety.

Umowa wydaje się także korzystna dla samego Glu Mobile. Szefowie studia są podekscytowani możliwością wykorzystania bogatej biblioteki marek EA, jak również doświadczenia wydawcy w tworzeniu dochodowych modeli biznesowych dla gier sportowych.

Warto na koniec przypomnieć, że to ostatnio nie jedyny zakup Electronic Arts. W grudniu ubiegłego roku wydawca przejął studio Codemasters. Jednym z owoców tej transakcji ma być wypuszczanie przez EA przynajmniej jednej gry wyścigowej rocznie.

  1. Glu Mobile – strona oficjalna
  2. Electronic Arts - strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej