Nie Take-Two, a Electronic Arts kupuje Codemasters. W ostatniej chwili EA złożyło ofertę wynoszącą 1,2 miliarda dolarów, dzięki czemu wejdzie w posiadanie licencji F1 oraz serii DiRT, GRID i Project CARS.
Electronic Arts ogłosiło zakup firmy Codemasters za około 1,2 miliarda dolarów, eliminując z wyścigu Take-Two, które na początku listopada złożyło ofertę opiewającą na 973 miliony dolarów. Podobnie jak w tamtym przypadku, transakcja ma zostać sfinalizowana na początku 2021 roku.
Do niedawna wydawało się, że brytyjskie studio znajdzie się pod parasolem amerykańskiej firmy. Jednak wczoraj pojawiły się pogłoski, że do gry wchodzi Electronic Arts, a dzisiaj rano ta wieść znalazła potwierdzenie w oficjalnym komunikacie EA.
Na temat transakcji wypowiedział się szef Electronic Arts - Andrew Wilson:
Branża rośnie, rynek gier wyścigowych także. Wspólnie będziemy na pozycji umożliwiającej zapoczątkowanie nowej ery w tym segmencie.
Korzystając z technologii, doświadczenia i globalnego zasięgu EA, będziemy w stanie rozwijać marki, dostarczając jeszcze lepsze tytuły naszym fanom.
Co może pokrzyżować plany Electronic Arts? Jeszcze wyższa kontroferta ze strony Take-Two. Nie wiemy jednak, czy amerykańska firma ma zamiar brać udział w licytacji i wykładać na stół znacznie więcej pieniędzy, niż pierwotnie planowała.
Jeśli transakcja dojdzie do skutku, EA zyska nie tylko licencję na gry F1 i wyścigowe marki własne Codemasters (GRID, Project CARS czy seria DiRT), ale także kilkuset deweloperów oraz rozwiązania technologiczne, z których korzysta Codemasters. Nieco pikanterii sprawie dodaje fakt, że jakiś czas temu brytyjskie kupiło Slightly Mad Studios, które lata temu uciekło od Electronic Arts po nieudanej współpracy przy serii Need For Speed. Szef SMS w 2017 roku określił EA mianem „korporacyjnych potworów”, „dupków” i „strasznych ludzi”, więc dzisiejsza informacja raczej go nie uszczęśliwiła (delikatnie mówiąc).
Jakie marki wyścigowe wejdą w posiadanie EA po zakończeniu transakcji?
Oczywiście Codemasters to nie tylko wyścigi, ale też sporych rozmiarów biblioteka starszych serii pokroju Overlord, Dizzy czy Operation Flashpoint. Jednak to wyścigi interesują „Elektroników” najbardziej. Razem z posiadanymi już markami Need for Speed, Burnout i Real Racing, EA stanie się potentatem w gatunku. Po tej transakcji na rynku pozostanie dwójka liczących się niezależnych deweloperów - Kunos Smiluazione (seria Assetto Corsa) oraz Sector3 (Race Room i GTR).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
30

Autor: Paweł Musiolik
Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.