Czyżby robale znalazły jakiś dziwny sposób na utrudnienie Piekłonurkom ich ciężkiej pracy na froncie?
„Co jeszcze może pójść nie tak?”, pomyślał zapewne niejeden Piekłonurek, obserwując chaos i wydarzenia na froncie ostatnich tygodni. Czarne dziury, nowe, niebezpieczne wrogie jednostki, a teraz także niespodziewane wyłączenia światła, niczym w jakimś szalonym crossoverze z serią Alien – obrońcy Demokracji z pewnością nie mogą narzekać na nudę.
O co chodzi tym razem? Niespodziewany błąd gry zafundował ostatnio jednemu z graczy przygodę rodem z survival horroru. Stało się to podczas misji na planecie Achird III, na której wyłączenie oświetlenia wolumetrycznego w połączeniu z brakiem mgły i jasnością na poziomie 35% zmienia standardową noc w egipskie ciemności.
To samo w sobie jest już dość stresujące, ale na domiar złego, latarka gracza także zaczęła się psuć. Spotęgowało to horrorowy efekt. Okazało się jednak, że to tylko błąd gry, z powodu którego umieszczone na broniach latarki migotają podczas celowania. Został on poprawiony w ramach ostatniej „łatki”. Całość zobaczycie na poniższym filmie.
Ten niezaplanowany efekt wizualny tak jednak spodobał się graczom, że zaczęli myśleć o stałym wprowadzeniu go do gry jako pełnoprawną mechanikę – a ich pomysły są równie oryginalne, jak szalone.
Ten bug powinien powrócić jako funkcja. Dobra mechanika. Może nie przy każdym zrzucie, ale wróg w grze, który potrafi w ten sposób zakłócać widoczność, byłby ciekawym urozmaiceniem rozgrywki.
Blackout: Terminidzi rozwinęli zarodniki w odpowiedzi na wzmożone wydobycie E-710, uwalniając gęstą, ciemną mgłę do atmosfery, która blokuje całkowicie światło słoneczne na części planet. Wszystkie bronie wsparcia oraz stratagemy zostały wyposażone w potężne lampy, aby pomóc w walce z ciemnością. Nowa orbitalna lampa jest teraz dostępna do zrzutu z niszczyciela, z czasem odnowienia wynoszącym 120 sekund, aby wspomóc Helldiverów.
Humor nie przestaje dopisywać Piekłonurkom, a sama perspektywa takiego starcia jest zdecydowanie interesująca. Kto wie, być może twórcy z Arrowhead Studios zdecydują się skorzystać z tej inspiracji i już wkrótce Piekłonurków czeka wyzwanie, które przetestuje ich umiejętności przetrwania – niczym w klasycznym survival horrorze.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.